کره جنوبی یک- ایران یک/ ایران به کره بباز نیست

کره جنوبی یک- ایران یک/ ایران به کره بباز نیست

وبسایت رسمی فوتبالی- دیدار تیم های ایران و کره جنوبی در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، تیم های ملی فوتبال کره جنوبی و ایران از ساعت 15:30 در ورزشگاه جام جهانی سئول برگزار شد که این دیدار در پایان با تساوی یک بر یک به پایان رسید. شاگردان مارک ویلموتس در این مسابقه عملکرد خوبی داشتند و با وجود بازی در خانه موقعیت‌های خوبی روی دروازه حریف خلق کردند. نکته مهم این دیدار باز شدن دروازه ایران بعد از 7 سال مقابل کره جنوبی بود. تیم ملی ایران آخرین بار در جام ملت‌های آسیا در سال 2011 قطر در مقابل کره جنوبی دروازه‌اش باز شد.

تیم ملی ایران تحت هدایت ویلموتس در اولین فیفا دی مقابل سوریه و کره جنوبی یک برد و یک مساوی به دست آورد.

داور: ریوجی ساتو(ژاپن)

کمک‌ها: هیروشی یامائوچی و ایسائو نیشیهاسی؛ داور چهارم: مینورو توجو

گل: هوانگ اویجو( 58 برای کره جنوبی) کیم یونگ هوون ( 62 گل به خودی برای ایران)

ترکیب کره جنوبی: جو هیون وو،هانگ چول، کیم یانگ کون، کیم مین جای،لی یانگ،پائک سئونگ‌هو، ناسانگ‌هو( 76لی سونگ وو)، هوانگ اینبوئم، لی جائه سونگ( 68 هوانگ هی چان)، سون هیونگ مین و هوانگ اویجو.

سرمربی: پائولو بنتو

 

ترکیب ایران: بیرانوند،احسان حاج صفی( 76 سعید عزت‌اللهی)،مرتضی پورعلی گنجی،محمد حسین کنعانی زادگان،میلاد محمدی،امید ابراهیمی،کریم‌ انصاری فرد (80 علی علیپور)،علیرضا جهانبخش( 46 احمد نوراللهی)مهدی ترابی (61 وحید امیری)،رامین رضاییان و مهدی طارمی(1+90 مسعود شجاعی)

سرمربی: مارک ویلموتس


لحظات حساس بازی:

دقیقه 6: حرکت تند و تیز کره ای ها دروازه ایران را مورد تهدید قرار داد اما جهانبخش با حضور به موقع خود توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 7: باز هم کره ای روی دروازه ایران خطر ساز شدند اما شوت بازیکن این تیم با برخورد به مدافع تیم ملی به کرنر تبدیل شد.

دقیقه 15 : ضربه سر خطرناک مهاجم کره با واکنش دیدنی بیرانوند بازهم یک کرنر برای حریف به همراه داشت.

دقیقه 18:  شوت دیدنی طارمی از پشت محوطه جریمه دروازه کره ای ها را به خطر انداخت اما این توپ توسط گلر کره ای مهار شد.

دقیقه 20: توپی که در محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید، توسط مدافعان کره‌ای دفع شد که در ادامه مهدی ترابی با ضربه‌ای فنی قصد باز کردن دروازه کره را داشت، اما توپ او با فاصله کمی از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 23: هوانگ در محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد و پس از فریب کنعانی‌زادگان ضربه‌اش را به سمت دروازه شلیک کرد که علیرضا بیرانوند موفق به دفع توپ شد تا کرنر نصیب کره‌ای‌ها شود.

دقیقه 25:شوت جهانبخش را دروازه بان کره جنوبی دفع کرد.

دقیقه 30: مهدی طارمی در محوطه جریمه کره جنوبی در برخورد با لی جائه سونگ نقش بر زمین شد، اما داور ژاپنی اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت و در ادامه شوت حاج‌صفی راهی اوت شد.

دقیقه 31: شوت پشت محوطه احسان حاج‌صفی با فاصله کمی از کنار دروازه کره جنوبی به بیرون رفت.

دقیقه 33: جهانبخش بعد از دو سر توپ پیاپی، با شوت فنی از پشت محوطه دروازه کره جنوبی را تهدید کرد که هیون وو توپ را دراختیار گرفت.

دقیقه 35: ارسال کوتاه حاج‌صفی از جناح چپ زمین و ضربه انصاری‌فرد را هیون وو جمع کرد.

دقیقه 37: هماهنگی طارمی و انصاری‌فرد حمله خطرناکی برای ایران به وجود آورد که شوت محکم زمینی انصاری‌فرد را هیون وو دراختیار گرفت.

دقیقه 38: سانتر خطرناک پای چپ هانگ چول را بیرانوند در دو مرحله جمع کرد تا خطری دروازه ایران را تهدید نکند.

دقیقه 41: سون هیونگ مین پشت محوطه جریمه ایران صاحب موقعیت شد که شوت خود را به سمت دروازه علیرضا بیرانوند شلیک کرد، اما بیرانوند بازهم او را ناکام گذاشت.

دقیقه 44: توپ ارسالی از سمت راست روی دروازه ایران با ضربه کره‌ای‌ها همراه شد که توپ پس از برخورد به زیر طاق دروازه توسط مدافعان تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 52: ارسال خطرناک حاج‌صفی از روی کرنر سمت چپ زمین را هیون وو برگشت داد و در ادامه ارسال رضاییان با شوت طارمی به مدافعان کره جنوبی برخورد کرد و دفع شد.

دقیقه 55: حرکت تکنیکی مهدی ترابی و پاس او را احمد نوراللهی با شوت تماشایی از پشت محوطه جریمه زد که توپ پس از برخورد به تیرک افقی دروازه کره جنوبی دفع شد.

دقیقه 56: ارسال هیونگ مین و ضربه سر این بئوم از کنار دروازه ایران به اوت رفت.

دقیقه 58: پاس بلند از زمین کره جنوبی با ناهماهنگی میلاد محمدی و مرتضی پورعلی‌گنجی فرصت گلزنی را در اختیار هوانگ اوی‌جو قرار داد تا این بازیکن بعد از تک به تک شدن با بیرانوند، با ضربه چیپ زیبا دروازه ایران را باز کند. 

دقیقه 59: شوت سون هیونگ مین از پشت محوطه جریمه را بیرانوند در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 62: ارسال رامین رضاییان از روی کرنر سمت راست زمین روی خروج ناقص هیون وو، بعد از برخورد به بدن مرتضی پورعلی‌گنجی و پای کیم یونگ‌وون وارد دروازه کره جنوبی شد تا گل تساوی ایران خیلی زود به ثمر برسد. 

دقیقه 76: هوانگ اینبوئم از تیم کره‌جنوبی از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 88: کره‌ای‌ها در یک سوم دفاعی ایران صاحب موقعیتی شده بودند که شوت آنها از کنار دروازه راهی اوت شد.

7655