عسگری: فصل آینده چالش زیادی در داوری خواهیم داشت/ قوانین داوری تغییرات زیادی کرده است

عسگری: فصل آینده چالش زیادی در داوری خواهیم داشت/ قوانین داوری تغییرات زیادی کرده است

وب سایت رسمی فوتبالی- رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: به دلیل تغییرات زیاد قوانین ،فصل آینده در لیگ برتر چالش های زیادی از ابتدای فصل در داوری خواهیم داشت.

به گزارش فوتبالی، به نقل از فارس، حسین عسگری در مورد تغییرات زیاد قوانین فوتبال گفت: طبق سال‌های قبل همانطور که تیم‌ها خود را برای حضور بهتر در فصل آینده آماده می‌کنند داوران هم خود را برای حضوری بهتر در میدان آماده می‌کنند و قطعا تشکیلات داوری کلاس‌های آموزشی برای داوران برگزار خواهند کرد. به ویژه اینکه تغییرات زیادی در قوانین فوتبال داشته‌ایم که فصل آینده باید این قوانین در لیگ برتر ما هم اجرا شود.

وی افزود: تغییرات در قوانین فوتبال( داوری) بسیار زیاد است. به عنوان نمونه چند تغییر عمده را براتون می‌گویم در سابق بازیکنان حریف می‌توانستند به راحتی در دیواره دفاعی قرار بگیرند اما در تغییرات جدید اعلام شده که بازیکنان حریف تا یک متر باید دورتر از دیواره دفاعی قرار داشته باشد. در گذشته اگر توپ به داور می‌خورد و تبدیل به گل می‌شد گل قبول بود اما طبق قوانین جدید اگر توپ به داور بخورد و وارد دروازه شود گل قبول نیست وباید دراپ بال انداخته شود. یا اگر توپ به داور بخورد و مالکیت توپ تغییر کند بازهم باید دراپ بال انداخته شود و بازی قطع می‌شود.

عسگری تصریح کرد: در قوانین جدید برخورد توپ به دست برای مهاجم و مدافع تفاوت‌های زیادی دارد اگر توپ به طور غیر عمد یا عمد به دست مهاجم بخورد و وارد دروازه شود گل قبول نیست ولی در گذشته برخورد غیر عمد توپ به دست مهاجم و گلزنی درست بود. 

رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به این تغییرات گسترده قوانین فوتبال گفت: فصل آینده در لیگ برتر چالش زیادی در داوری خواهیم داشت زیرا هنوز داوران ما با این قوانین به طور کامل آشنا نشده‌اند و حداقل دو روز در کلاس داوری زمان می‌برد تا داوران به خوبی این قوانین را یاد بگیرند ودرک کنند و بعد در اجرا هم مسایلی خواهیم داشت. بازیکنان و مربیان هم که هنوز با قوانین جدید فوتبال آشنا نشده اند.

وی افزود: بهتر است که تیم‌ها و باشگاه‌ها از مشاوران داوری به روز استفاده کنند نه مشاورانی که ۳۰ سال پیش داور بوده‌اند و آشنایی کاملی با قوانین جدید ندارند باید از مشاورانی استفاده شود که با قوانین جدید آشنا هستند و به نظارت داوری می‌روند تا با قوانین جدید آشنا شوند. 

7413