روبرتو کارلوس: رئال در این فصل به اندازه بارسلونا و لیورپول جام برد؛ الگوی من برانکو برزیلی بود

روبرتو کارلوس: رئال در این فصل به اندازه بارسلونا و لیورپول جام برد؛ الگوی من برانکو برزیلی بود

سایت رسمی فوتبالی – روبرتو کارلوس در 46سالگی همچنان عاشق فوتبال است. او در تیم رئال مادرید کاستیا مشغول به کار است.

کارلوس درباره این فصل رئال می‌گوید: «تیم قهرمانی‌های بسیاری کسب کرده و باید به دیگران هم فرصت داد، چون نمی‌توانید همیشه پیروز شوید. اما در فصل سختی که داشتیم، توانستیم به اندازه بارسلونا و لیورپول جام کسب کنیم، چون ما قهرمان دنیا شدیم (جام باشگاه‌های جهان) که دستاورد کمی نیست. حالا زمان فکر کردن به فصل بعد است.»

او درباره این که آیا رئال نیاز به تغییرات گسترده دارد گفت: «اگر مربی تیم بودم زیاد تیم را تغییر نمی‌دادم. این بازیکنان قهرمانی‌های بسیاری کسب کرده‌اند. فکر نمی‌کنم نیازی به تغییرات زیاد باشد.»

کارلوس را با مارسلو مقایسه می‌کنند. از کارلوس سوال شد که آیا به اندازه مارسلو از او انتقاد می‌شد و او گفت: «من که از او انتقاد نکرده‌ام. اما ما بسیار متفاوت هستیم. او کیفیت بسیاری در کار با توپ دارد و قهرمانی‌هایش در اروپا بیشتر از من است. من از خانواده قدرتمندتری آمدم و او از خانواده‌ای با طبقه اجتماعی بالاتر. حیف که او به کوپا آمه‌ریکا نمی‌رود. اما به نظرم او بهترین مدافع کناری هفت سال اخیر بوده است.»

از کارلوس پرسیدند که بهترین مدافع چپ تاریخ کیست و او گفت: «برای من، پائولو مالدینی. او تنها در پست مدافع چپ بازی نمی‌کرد. برانکو (مدافع چپ برزیل در سال‌های 1985 تا 1995) الگوی من بود چون هم شوت‌های قدرتمندی می‌زد و هم برزیلی بود، اما اسطوره من پائولو بود. حالا مدافعان چپ خوبی هستند: مارسلو، فیلیپه لوییز، جوردی آلبا، الکس ساندرو...»

8444