بایرامی: شاید با کریمی در لیگ می‌ماندیم/ حواشی بازی تراکتور، پیروزی را شیرین‌تر کرد

بایرامی: شاید با کریمی در لیگ می‌ماندیم/ حواشی بازی تراکتور، پیروزی را شیرین‌تر کرد

وب سایت رسمی فوتبالی- مهرداد بایرامی صحبت های تازه ای را درباره آخرین شرایط خودش مطرح کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایران ورزشی، مهرداد بایرامی بدون شک ستاره سپیدرود در فصل گذشته بود. بازیکنی که گل‌های مهمی زد و توانست برد ارزشمندی مقابل تیم مدعی تراکتورسازی تبریز برای سپیدرود رشت رقم بزند. بایرامی اگرچه خیلی دیر به خط حمله اضافه شد اما موفق‌ترین بازیکن سپیدرود در گل زدن بود. مهرداد بایرامی هافبک- مهاجم سپیدرود رشت در مورد آمار تیمش در فصل گذشته، شرایط خودش و ... صحبت‌های جالبی دارد.

 آمار سپیدرود رشت در فصل گذشته آنقدر ضعیف بود که معلوم بود سقوط می‌کند. تیم‌تان بیشترین گل را روی شوت و پنالتی زد. روی این گل‌ها کار کرده بودید یا اینکه شانسی اتفاق افتاد؟

 وا... تیم ما تا هفته بیستم در خط حمله مشکل داشت و همه در تلاش بودند این مشکل را حل کنند. ما روی کاشته‌ها، شوت و پنالتی برنامه داشتیم و اینجور نبود که این گل‌ها شانسی به دست بیاید. تمرین می‌کردیم که به هر طریقی گل بزنیم و در بعضی مواقع موفق بودیم.

 اما روی پاس در عمق 15 گل، ارسال از سمت چپ 13 گل و شوت 12 گل خوردید که آمار خوبی نیست.

 صددرصد. این آمار خیلی بد بود که تیم افتاد. ما در دفاع تیمی مشکل داشتیم و همین مساله باعث شد گل‌های زیادی بخوریم و در خیلی از بازی‌ها نتوانیم امتیاز کسب کنیم.
 اینکه از سمت چپ این همه گل خوردید، نشان می‌داد از آن طرف مشکل دارید و حداقل باید این ضعف برطرف می‌شد. اینکه به لحاظ نفری مشکلی داشتیم و از آن سمت گل زیادی خوردیم هم یک مشکل بزرگ بود که باید حل می‌شد اما در کل مشکل ما تیمی بود.

 در 15 دقیقه پایانی بازی هم بیشترین گل را خوردید که این مسأله ظاهرا به بدنسازی تیم‌تان برمی‌گردد.
 دقیقا. ما در نیم فصل اول مشکل بدنی داشتیم اما در نیم‌فصل دوم شرایط بهتر شد و اکثر گل‌هایی که در نیم‌فصل دوم خوردیم اوایل بازی بود چون استرس زیادی داشتیم اما اواخر بازی تلاش خوبی می‌کردیم و گل‌های مهمی هم زدیم. ما در بازی مقابل پرسپولیس، تراکتور، پیکان و نفت مسجدسلیمان حتی در وقت‌های تلف شده گل خوردیم اما در همین دقایق هم گل‌های مهمی زدیم.

 در وقت‌های تلف شده نیمه دوم 3 گل زدید، می‌دانید کدام بازی‌ها بود؟
 بله، یکی از این بازی‌ها مقابل پیکان بود که 2 بر صفر عقب بودیم اما با گلی که در وقت‌های تلف شده زدیم مساوی شدیم. در بازی با پارس جنوبی جم هم 2 بر یک عقب بودیم اما 2 بر 2 شدیم. البته در بازی رفت مقابل تراکتور دقیقه 89 گل زدیم اما دقیقه 94 گل خوردیم و 2 بر یک باختیم.

 سپیدرود در فصل گذشته در بازی‌های خانگی 11 امتیاز و بیرون خانه 9 امتیاز کسب کرد اما تفاضل گل تیم‌تان هم در خانه و هم خارج از خانه منفی است، آن هم 16- و 13- که اصلا خوب نیست.

 بله، متأسفانه تیمی که می‌افتد یعنی شرایط بدی داشت. ما خیلی زیاد گل می‌خوردیم.

 اما در خانه، حمایت هواداران زیادی را داشتید که می‌توانستید از این مسأله بهترین استفاده را داشته باشید. سپیدرود در بازی‌های خانگی به طور میانگین حدود 7500 هوادار داشت که در میان تیم‌های شهرستانی یک رکورد به حساب می‌آید.

 بله، ما بعد از تراکتور فکر می‌کنم بیشترین هوادار را در بین تیم‌های شهرستانی داشتیم. این در حالی بود که ما نتایج خوبی نمی‌گرفتیم اما آنها همیشه حمایت می‌کردند. نکته جالب این است که با وجود همه سختی‌ها و نتایج بد، ما حتی یک بار فحش و ناسزا از سوی هواداران نمی‌شنیدیم و بهترین تیم را به لحاظ تماشاگر، تجربه کردیم.

 پس خاطره خوبی از سپیدرود در ذهن داری...
 صددرصد. ما به لحاظ نتیجه‌گیری واقعا فاجعه بودیم. با این حال هواداران امید داشتند تیم بماند. دم مردم گرم که آمدند.

می‌توانی حدس بزنی کدام بازیکن بیشترین بازی را برای سپیدرود انجام داده و خودت رده چندم هستی؟
 فکر می‌کنم میثم تهیدست بیشترین بازی را انجام داده و خودم هم نفر چهارم یا پنجم باشم.

 با وجود اینکه در رده چهارم هستی اما ستاره سپیدرود شدی. با 6 گل و 4 پاس گلی که دادی.

 من فکر می‌کنم آمارم می‌توانست خیلی بهتر از این باشد. من در 9 بازی 6 گل زدم. اگر در نیم‌فصل اول شرایط بهتر بود، می‌توانستم این تعداد گل را خیلی بیشتر کنم اما در نیم‌فصل اول در خط هافبک بازی می‌کردم. بعد که کریمی مصدوم شد جلوتر آمدم. به هر حال اگر از همان ابتدا جلوتر بازی می‌کردم و پنالتی‌ها را من می‌زدم مطمئنا آمارم خیلی بهتر از این می‌شد.

 درخشش در همان 9 بازی پایانی فصل باعث شد امید هواداران بیشتر شود و در هر بازی چشم‌شان به شما باشد که برایشان گل بزنی.

 من تمام تلاش خودم را کردم و حتی در بازی آخر هم گل زدم اما متأسفانه گل‌های بدی خوردیم.

 شاید اگر تغییرات زیاد در کادرفنی نبود، سپیدرود می‌توانست در لیگ برتر بماند اما اینطور نشد.
 مشکل از تغییرات کادرفنی نبود. مشکل اصلی مدیریتی بود. ما از همان اول به لحاظ مدیریتی مشکل داشتیم و حتی به لحاظ تغذیه و امکانات در بدترین شرایط به سر می‌بردیم. فقط 3، 4 ماه خوب داشتیم که آن هم زمان آقای علی کریمی بود. با رفتن او همه چیز خراب شد. تیم امید داشت بماند و حتی تراکتور را بردیم و یک امتیاز با تیم چهاردهم فاصله داشتیم اما از تیم حمایت نشد و مشکل زیادی داشتیم. شاید اگر آقای کریمی می‌ماند، سپیدرود هم می‌توانست بماند اما اینطور نشد.

 واقعا از بازی با تراکتور، امیدها خیلی زیاد شد اما همه چیز دوباره خراب شد. بازی با تراکتور هم حاشیه‌های زیادی داشت اما فکر می‌کنم تا همیشه در ذهن هم می‌ماند.
 بله، البته حاشیه‌های این بازی به ما ربطی ندارد. تراکتور تیم پرمهره‌ای است که قیمت یکی از بازیکنان آن به اندازه بودجه 3، 4 سال بودجه سپیدرود است. همه تیم ما خیلی خوب بازی کرد و واقعا برد شیرینی بود.

 گلی که در دقیقه 2 زدی باعث شد تراکتور به هم بریزد و شکست بخورد.
 تراکتور بعد از گلی که من زدم، به هم ریخت اما زود برگشت و گل هم زد که بازی یک بر یک شد اما ما در ادامه حملات خوبی داشتیم و باز هم گل زدیم.

 اینکه بعد از این بازی، حاشیه‌های زیادی به وجود آمد، شیرینی برد و گل‌هایت را کم نکرد؟
 اصلا، اتفاقا بیشترش هم کرد چون توجه‌ها به تیم ما بیشتر شد. دلیل حواشی هم این بود که تیم پرقدرت تراکتور انتظار باخت مقابل ما را نداشتند. من وقتی با دوستانم در تراکتور صحبت می‌کردم همه می‌گفتند ما راحت سپیدرود را می‌بریم که همین مسأله انگیزه‌های خود من را برای پیروزی بیشتر کرد؛ اینکه جلوی تیم سابقم بتوانم خیلی خوب کار کنم و گل هم بزنم ولی حیف شد که سپیدرود بعد از آن نتوانست خوب ادامه دهد و در لیگ برتر نماند.

 قراردادت با سپیدرود هم تمام شده؟

 بله، قراردادم تمام شده و چند پیشنهاد دارم که باید ببینم چه اتفاقی می‌افتد.

4344