کومان: مهار کردن رونالدو و مسی، برای فوتبال خوب نیست

کومان: مهار کردن رونالدو و مسی، برای فوتبال خوب نیست

سایت رسمی فوتبالی – رونالد کومان سرمربی تیم ملی هلند در آستانه دیدار حساس و سرنوشت ساز تیمش مقابل پرتغال در بازی فینال لیگ ملتهای اروپا در کنفرانسی خبری شرکت کرد.

به گزارش فوتبالی، این فینال جذاب یکشنبه شب در ورزشگاه دو دراگائوی شهر پورتو برگزار خواهد شد و کومان در صحبتهای سرنخی درمورد ترکیب اصلی تیمش در این بازی فینال نداد.

بدین ترتیب مشخص نیست که آیا او همان 11 بازیکن اصلی تیمش درمصاف با انگلیس را مقابل پرتغال روانه میدان خواهد کرد و یا اینکه بازیکنان دیگری را در ترکیب ثابت قرار خواهد داد.

کومان دراین رابطه گفت:« تمام بازیکنان تیم ما آماده هستند. برخی ها خسته تر از سایرین هستند ولی من ترکیب یازده نفره تیمم را اعلام نمی کنم؛ اول از همه این ترکیب را با بازیکنانم درمیان خواهم گذاشت. از نظر روانی انگیزه دادن به بازیکنان ساده تر است؛ چرا که بازی پیش رو، یک فینال است و نه یک بازی رده بندی.»

سرمربی هلند درادامه به تمجید از حریف تیمش در بازی فینال یعنی پرتغال پرداخت و گفت:« تیم ملی پرتغال در دفاع خیلی قدرتمند است و بازیکنان باکیفیت و توانای زیادی دارد. آنها در خانه بازی می کنند و ماباید در بهترین حالت ممکن باشیم تا بتوانیم به گل برسیم. این بازی یک بازی فینال است و هراتفاقی ممکن است رخ دهد.»

با وجودی که این بازی در خانه پرتغال برگزار می شود، کومان اعلام کرد که تیمش برای رسیدن به این فینال از سد تیمهای بزرگی عبور کرده است:« هیچ کسی فکرش را نمی کرد که هلند بتواند در گروهی که فرانسه و آلمان درآن قرار دارند موفق شده و به فینال برسد.»


حالا کریستیانو رونالدو تهدید شماره یک پرتغالی ها در جدال فینال مقابل هلند است؛ ستاره ای که درمرحله نیمه نهایی مقابل سوئیس توانایی هایش را به نمایش گذاشت و  با زدن سه گل تیمش را به فینال رساند. اما کومان اصلا موافق مهار تک به تک و فردی رونالدو نیست. او دراین رابطه گفت:« من برنامه ای برای کریستیانو رونالدو ندارم. می دانیم که او یکی از بهترین هاست ولی زیباترین اتفاق فوتبال این است که نمی توان 100% هیچ بازیکنی را مهار کرد. اگر می توانستیم مسی یا رونالدو را مهار کنیم، اتفاق خوبی برای فوتبال نبود. من اصلا موافق و طرفدار مهار فردی بازیکنان نیستم.»

کومان در بخش پایانی صحبتهایش گفت:« ما برای مهار رونالدو فقط فان دایک را نداریم؛ در بازی دوستانه مان مقابل پرتغال که در سوئیس برگزار شد، د لیخت هم توانست به خوبی کریس رونالدو را مهار کند.»

6363