بارسا، یونایتد و لیورپول امن‌ترین، و اینتر، رئال و پورتو ناامن‌ترین باشگاه‌ها برای مربیان

بارسا، یونایتد و لیورپول امن‌ترین، و اینتر، رئال و پورتو ناامن‌ترین باشگاه‌ها برای مربیان

سایت رسمی فوتبالی – مربی‌گری بارسلونا یکی از باثبات‌ترین شغل‌ها در فوتبال اروپا است. از سال 2003 تاکنون، تنها فرانک ریکارد، پپ گواردیولا، تیتو ویلانووا، تاتا مارتینو، لوییس انریکه و ارنستو والورده روی نیمکت نشسته‌اند و از این شش نفر هم هیچ‌کدام اخراج نشده‌اند.

ناامن‌ترین نیمکت هم متعلق به اینتر است که در همین بازه زمانی 16 مربی داشته است. آنتونیو کونته جدیدترین فردی است که روی نیمکت اینتر خواهد نشست و جانشین لوچیانو اسپالتی می‌شود. از سال 2003 تاکنون وکی، پیولی، وکی (بار دوم)، دی‌بوئر، مانچینی، ماتزاری، استراماچونی، رانیری، گاسپرینی، لئوناردو، بنیتس، مورینیو، مانچینی، زاکرونی، وردلی، و هکتور کوپر هم هدایت این تیم را به عهده داشته‌اند.

ناامن‌ترین نیمکت در اسپانیا مربوط به رئال مادرید است که در 16 سال گذشته 15 مربی داشته است: زیدان (بار دوم)، سولاری، لوپتگی، زیدان (بار اول)، بنیتس، آنچلوتی، مورینیو، پیگرینی، خوان‌ده راموس، شوستر، کاپلو، لوپس کارو، لوکزامبورگو، گارسیا رمون، کاماچو و کی‌روش روی این نیمکت نشسته‌اند.

پورتو هم 15 مربی در این مدت داشته است.

در سمت دیگر، لیورپول و منچستریونایتد هم شش مربی در این دوره داشته‌اند: اولیه، بنیتس، هاجسون، دالگلیش، راجرز و کلوپ برای لیورپول، و فرگوسن، مویس، گیگز، فان‌خال، مورینیو و سولشر برای یونایتد.

8444