دستگیری رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا در پاریس!

دستگیری رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا در پاریس!

سایت رسمی فوتبالی- احمد احمد رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا در پاریس و به جرم فساد مالی دستگیر شده است.

به گزارش فوتبالی، احمد احمد برای شرکت در کنگره فیفا به پاریس فرانسه سفر کرده بود و صبح روز پنجشنبه در هتلی در پایتخت فرانسه دستگیر شد.

طبق گزارش منتشره در Jeune Afrique او که اصالتی ماداگاسکاری دارد به عنوان رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا به پاریس سفر کرده بود ولی ساعت 8.30 صبح روز پنجشنبه در هتل برری پاریس توسط نیروهای ژاندارمری پاریس دستگیر و به دفتر مرکزی مبارزه علیه فساد و جرمهای اقتصادی و قضایی منتقل شد تا مورد بازجویی قرار بگیرد.

البته هنوز دلایل دقیق دستگیری او اعلام نشده است ولی این احتمال هم وجود دارد که دستگیری او به خاطر فسخ یک طرفه قرارداد با کمپانی پوما از سوی کنفدراسیون فوتبال آفریقا برای آغاز همکاری جدیدی با کمپانی فرانسوی Technical Steel'بوده باشد. 

آقای احمد احمد زمانی که رئیس فدراسیون فوتبال ماداگاسکار بود، به فساد و سوءاستفاده از پستش متهم شده بود و این اتهام توسط یکی از زیردستانش به نام عمر فهمی مصری به او وارد شده بود.

عمر فهمی با ارسال مدارکی به فیفا این اتهامات را به او وارد کرده که در بین آنها پرداخت 20 هزار دلار رشوه به روسای فدراسیون فوتبالهای آفریقایی، افزایش 830 هزار دلاری هزینه های ورزشی و یا مصرف بیش از 400 هزار دلار برای ایجاد دفاتر ماهواره ای در مصر و ماداگاسکار هزینه کرده است. فهمی درعین حال احمد را متهم کرده که به 4 کارمند کنفدراسیون فوتبال آفریقا نیز تجاوز کرده است.

6363