سوژه خنده شدن صفت عجیبی که رئیس جمهور فرانسه برای توصیف پوگبا به کار برد

سوژه خنده شدن صفت عجیبی که رئیس جمهور فرانسه برای توصیف پوگبا به کار برد

سایت رسمی فوتبالی- تقریبا یک سال پیش در همین روزها جام جهانی 2018 در خاک روسیه آغاز شد و این تورنمنت جذاب و تماشایی با قهرمانی تیم ملی فرانسه به پایان رسید. 

به گزارش فوتبالی، اما هنوز شور و هیجان قهرمانی خروسها در خاک روسیه فروکش نکرده و آنها همچنان سرخوش از این قهرمانی لحظات دلنشینی را سپری می کنند. چند روز پیش مراسمی برگزار شد که طی آن امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نشان افتخار این کشور را به دیدیه دشان و شاگردانش اهدا کرد. این نشان بزرگترین و معتبرترین نشان کشور فرانسه است که به افرادی که کاری حیرت آور و فوق العاده انجام داده اند اهدا می شود.

آنچه در جریان این مراسم رخ داد، کلی سوژه حاشیه ای به همراه داشت. در جریان این مراسم بزرگداشت، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه برای قدردانی از زحمات شاگردان دشان در جام جهانی 2018 سخنرانی مملو از احساساتی انجام داد و برای توصیف پل پوگبا واژه هایی برگزیده بود که شاید بهتر بود به سراغ این واژه ها نرود؛  ماکرون برای توصیف عملکرد حیرت آور پل پوگبا، صفتهایی راانتخاب کرده بود که بیش از حد ادیبانه و سنگین بود و خود پوگبا و تعدادی از هم تیمی هایش معنی و مفهوم این واژه ها را نمی دانستند وهمین ماجرا باعث شد که بازیکنان تیم ملی فرانسه در مقابل رئیس جمهور کشورشان زیر خنده بزنند.

ماکرون: پوگبا بازیکنی واقعا (taciturne) ساکت و آرام است... (کلمه فرانسوی ای که در داخل پرانتز ذکر شده، واژه ای ادبی و سنگین است که در زبان محاوره کاربردی ندارد ودرنتیجه پوگبا و بازیکنان دیگر فرانسه معنی آن را نمی دانستند)

رامی: این کلمه به چه معنی است؟

پوگبا:هیچ ایده ای ندارم

همین گفتگوی کوتاه میان این دو بازیکن و البته خنده های آنها در واکنش به این صحبتها با واکنشهای زیادی مواجه شده؛ برخی ها معتقدند که خنده های پوگبا و برخی از بازیکنان فرانسوی ، نشان از کم بودن اطلاعات ادبی و اطلاعات عمومی و درعین حال بی احترامی شان درمقابل رئیس جمهور فرانسه بوده است. 

6363