فینال لیگ قهرمانان آفریقا به دلیل خرابی VAR تکرار می‌شود

فینال لیگ قهرمانان آفریقا به دلیل خرابی VAR تکرار می‌شود

سایت رسمی فوتبالی – کنفدراسیون فوتبال آفریقا اعلام کرده که بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان این فصل بین وداد کازابلانکا و اسپرانس تونس تکرار خواهد شد. این در حالی است که تیم تونسی در دیداری پرآشوب به عنوان برنده فینال اعلام شد. 

در این مسابقه، سیستم بازبینی ویدیویی کار نکرد. بازی رفت یک بر یک بود و بازی برگشت هم یک بر صفر به سود تیم تونسی بود که تیم مراکشی در دقیقه 59 یک گل زد. داور گل را به اشتباه آفساید اعلام کرد، و سپس تصمیم گرفت از VAR استفاده کند. اما مشکلی فنی در VAR پیش آمد و داور نتوانست از آن بهره بگیرد. به همین دلیل داور تصمیم اولیه‌اش مبنی بر مردود بودن گل را تایید کرد. بازیکنان تیم مراکشی حاضر به ادامه بازی نشدند و داور پس از یک ساعت سوت پایان را زد و نتیجه را یک بر صفر به سود اسپرانس اعلام کرد.

به این ترتیب قرار است که بازی برگشت در ورزشگاهی بی‌طرف و پشت درهای بسته برگزار شود. این بازی پس از جام ملت‌های آفریقا خواهد بود که در 19 جولای به پایان می‌رسد. حمدی مدب، رییس باشگاه تونسی به دلیل تهدید رییس کنفدراسیون فوتبال آفریقا، و همچنین اصرار بر این که بازی به سود تیمش به پایان برسد دو سال از فوتبال تعلیق شده است.

8444