پرتغال 3-1 سوئیس: صعود سلسائو با هت تریک رونالدو

پرتغال 3-1 سوئیس: صعود سلسائو با هت تریک رونالدو

سایت رسمی فوتبالی - تیم ملی پرتغال با پیروزی 3-1 مقابل سوئیس، به فینال رقابت های لیگ ملت های اروپا صعود کرد. 

به گزارش فوتبالی به نقل از "ورزش سه"، در شبی که دو تیم نمایشی پایاپای ارائه دادند، در نهایت این پرتغال بود که به لطف درخشش کریس رونالدو و سه گل او، توانست به پیروزی برسد و راهی دیدار نهایی لیگ ملت های اروپا شود.

سوئیسی ها بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه 4، ژردان شقیری صاحب یک فرصت خوب شد اما در موقعیت تک به تک با روی پاتریسیو، نتوانست دروازه پرتغال را باز کند.

در ادامه رفته رفته پرتغالی ها پیش کشیدند و صاحب یکی دو موقعیت خوب شدند اما نتوانستند از آنها استفاده کنند. بازی با همین روند ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 25، سرانجام پرتغال به گل رسید. خطای امبابو روی رونالدو پشت محوطه جریمه سوئیس، باعث شد تا پرتغال صاحب یک ضربه آزاد شود. خود رونالدو پشت توپ ایستاد و با یک شوت دیدنی، توپ را به گوشه دروازه یان زومر فرستاد.

تیم میهمان بعد از این گل، برای دقایقی پیش کشید  اما پس از آن، بار دیگر پرتغالی ها ابتکار عمل را در دست گرفتند. با این وجود، در دقیقه 43، سوئیس بود که می توانست به گل تساوی برسد اما ضربه صفروویچ بعد از برخورد به تیر دروازه پرتغال، به بیرون رفت.

یک دقیقه بعد، پاس رونالدو، ژوائو فیلیکس را در موقعیت گلزنی قرار داد اما دخالت رودریگز مانع از این شد که ستاره جوان پرتغال ضربه نهایی را به خوبی بزند و در نهایت نیمه اول با همان یک گل به پایان رسید.

نیمه دوم را دو تیم هجومی آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی یکی دو موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه ها ایجاد شد تا اینکه در دقیقه 57، سوئیس در فرآیندی عجیب به گل تساوی رسید.

فیلیکس بریش برای برخورد برناردو سیلوا با مدافع سوئیس، به سراغ VAR رفت تا تصمیمش برای اعلام پنالتی به سود پرتغال را تایید کند اما با توجه به اینکه لحظاتی قبل، صحنه مشکوکی هم در محوطه جریمه پرتغال داده بود، آن صحنه را نیز باز بینی کرد و در نهایت پنالتی را به سود سوئیس اعلام کرد. ریکاردو رودریگز پشت ضربه قرار گرفت و علی رغم واکنش خوب روی پاتریسیو توانست حساب کار را 1-1 کند.

در ادامه بازی متعادل دنبال شد و هر دو تیم در حالی که به دنبال زدن گل های بعدی بودند، با احتیاط بیشتری بازی می کردند تا دروازه شان را باز شده نبینند.

هر چه به دقایق پایانی نزدیک می شدیم، نمایش دو تیم محتاطانه تر می شد و به نظر می رسید که کار در وقت های تلف شده ادامه پیدا خواهد کرد اما این رونالدو بود که با زدن دو گل در فاصله دو دقیقه، پرتغال را راهی فینال کرد.

ابتدا در دقیقه 88، روی پاس در عرض خوب از برناردو سیلوا، رونالدو که در محوطه جریمه سوئیس صاحب موقعیت شده بود، با یک شوت دیدنی توپ را به گوشه دروازه زومر فرستاد.

سپس در دقیقه 90، رونالدو که روی یک ضدحمله، با پاس گونسالو گدس صاحب موقعیت شده بود، با فریب مدافعان حریف و شوتی تماشایی، حساب کار را 3-1 کرد تا عملا کار سوئیس تمام شود.

تلاش بازیکنان سوئیس در دقایق اضافی ثمری نداشت و در نهایت بازی باهمان نتیجه به سود پرتغال به پایان رسید.