نقشه تیم امیر در فصل پیش رو/ شروع توفانی سپاهان در فصل نقل و انتقالات

نقشه تیم امیر در فصل پیش رو/ شروع توفانی سپاهان در فصل نقل و انتقالات

وب سایت رسمی فوتبالی- جلسه روز گذشته مدیران سپاهان حکم به تمدید حضور امیرقلعه نویی داد. البته ماندن قلعه نویی محتمل بود و او پس از پایان لیگ برای بستن قدرتمند تیم کارش را شروع کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، روز گذشته امیرقلعه نویی و مدیران ارشد شرکت فولاد مبارکه سپاهان در جلسه ای مهم شرکت کردند تا در مورد برنامه های فصل آینده به توافق برسند. البته که سرمربی سپاهان حتی پیش از پایان رقابت ها، کارش را برای آماده کردن تیمی قدرتمند شروع کرده بود و بازیکنان مورد نظرش را زیر نظر گرفت.

طلایی پوشان در لیگ هجدهم به مقام نائب قهرمانی دست پیدا کردند و به آسیا بازگشتند ولی در لیگ نوزدهم هیچ مقامی به جز قهرمانی در لیگ سپاهانی ها را راضی نمی کند و از همین رو امیرقلعه نویی که می داند در آسیا هم حریفان قدری در انتظار تیم او هستند، تلاش می کند، تیمی مقتدر برای فصل آینده مهیا کند.
 
با توجه به اخباری که از بازار نقل و انتقالات به گوش می رسد، به خروجی‌ها و ورودی های احتمالی سپاهان و همینطور بازیکنانی خواهیم پرداخت که قرارداد آنها تمام شده و امیرقلعه نویی به دنبال ادامه حضور آنها است.

 - خروجی‌ها 

-  رسول نویدکیا

رسول نویدکیا در هفته های ابتدایی لیگ هجدهم دوران نقاهت را سپری می کرد ولی  در ادامه لیگ و علیرغم اینکه می توانست در ترکیب طلایی پوشان به میدان برود، امیرقلعه نویی در آخرین دیدار فصل و فقط چند دقیقه به او فرصت بازی داد. نویدکیا البته در دیدار برابر پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی هم به میدان رفت و در واقع از آن دسته بازیکنانی به شمار می رود که هنوز آینده اش مشخص نیست ولی به نظر می رسد در میان آن دسته از بازیکنانی قرار بگیرد که از تیم جدا خواهد شد.

-  سیاوش یزدانی
 سیاوش یزدانی در ابتدای لیگ هجدهم با عقد قراردادی دو ساله از باشگاه پیکان به سپاهان پیوست. این مدافع میانی در لیگ هفدهم خود را خیلی زود به ترکیب اصلی رساند و در لیگ هجدهم به بازیکنی تاثیرگذار بدل گشت. قرارداد یزدانی با سپاهان تمام شده و با پیشنهاد باشگاه استقلال تهران روبرو شده؛ این موضوع می تواند حضورش در سپاهان را خاتمه دهد، مگر اینکه محبوبیت شماره 99 طلایی پوشان نزد هواداران سبب شود تا امیرقلعه نویی او را در تیم حفظ کند. 

-  جلال علی محمدی
جلال علی محمدی در پایان فصل قراردادش با سپاهان تمام می شود. این بازیکن در پنجره زمستانی تلاش زیادی برای جدایی از جمع طلایی پوشان داشت که با پاسخ منفی امیرقلعه نویی مواجه شد. شاید تنها راه ادامه حضور علی محمدی که پس از بازگشت به تیم دوران جوانی، سومین فصل حضورش در این تیم را خاتمه داد، عدم تمدید قرارداد امیرقلعه نویی بود و حالا با تمدید قرارداد امیرقلعه نویی شاهد خروج این هافبک از تیم خواهیم بود. 

-  محسن مسلمان
هافبک سابق پرسپولیس در پنجره زمستانی لیگ هجدهم به تیم فوتبال سپاهان پیوست ولی تعداد حضور این هافبک در ترکیب طلایی پوشان به عدد 10 هم نرسید تا احتمالا هم او و هم امیرقلعه نویی جدایی را بهترین راه برای پیشرفت هر دو طرف قلمداد کنند. البته اینکه مسلمان پس از سپاهان می خواهد به چه تیمی نقل مکان کند، می تواند یکی از داغ ترین سوژه های نقل و انتقالاتی فصل نوزدهم باشد. 

-  محمد ابراهیمی
مصدومیت محمد ابراهیمی که یکی از خریدهای سپاهان در پنجره زمستانی بود، باعث شد هفته های ابتدایی نیم فصل دوم را از دست بدهد. او  در ادامه مقابل سایپا برای اولین مرتبه با پیراهن زرد سپاهان بازی کرد ولی در دیدار نیمه نهایی جام حذفی و علیرغم اینکه امیرقلعه نویی چهار تعویض داشت، از او استفاده نکرد تا برداشت منطقی از شرایط ابراهیمی، خروجش از جمع طلایی پوشان باشد. 

-  میلاد سرلک
هافبک دفاعی تیم فوتبال سپاهان که از بازیکنان آکادمی باشگاه به شمار می رود، در دوران حضور ویسی زیاد در ترکیب اصلی تیم دیده می شد؛ او در دوران امیرقلعه نویی هم در هفته های ابتدایی و به عنوان بازیکن ذخیره به کار گرفته می شد ولی در ادامه و پس از جراحی ای که داشت، دیگر در ترکیب سپاهان دیده نشد و به احتمال فراوان برای پیشرفت بهترین تصمیم خروج از تیمی است که از همانجا به فوتبال معرفی شده است. 

-  خالد شفیعی
مدافع میانی سپاهان در نیم فصل دوم فقط در شرایطی مورد استفاده قرار گرفت که امیرقلعه نویی سیاوش یزدانی یا عزت پورقاز را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت. این موضوع سبب شده تا شفیعی به دنبال خروج از تیم باشد و با انتشار پستی این موضوع را به هواداران هم اطلاع داده است.

-  حسن جعفری
مدافع راست سپاهان پس از پایان دیدار برابر پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی گفت که دوست دارد بیشتر بازی کند. او در طول فصل البته بارها برای طلایی پوشان به میدان رفت ولی وقتی محمد ایران پوریان در دسترس امیرقلعه نویی بود، این بازیکن انتخاب اول برای حضور در پست دفاع راست بود و به نظر می رسد اگر این روند در لیگ نوزدهم هم بخواهد ادامه دار باشد، جعفری ترجیح می دهد تیمش را در لیگ نوزدهم عوض کند تا بیشتر بازی کند. نکته مهم در رابطه با پست دفاع راست این است که محمد ایران پوریان در دو مقطع از فصل با آسیب دیدگی روبرو شد و همین موضوع می تواند باعث حفظ جعفری یا جذب یک مدافع راست دیگر شود.

 

- ورودی‌های احتمالی


-  محمدرضا حسینی
محمدرضا حسینی در فصل هفدهم با امیرقلعه نویی روزهای بسیار خوبی داشت و علاوه بر کسب عنوان نائب قهرمانی لیگ برتر، تجربه حضور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را هم به دست آورد. با توجه به جدایی مهرداد محمدی، امیرقلعه نویی تلاش زیادی برای جذب این بازیکن داشته و گفته می شود توافقات خوبی هم میان باشگاه سپاهان و حسینی انجام شده؛ تعجب نکنید اگر اولین خرید سپاهان وینگر سابق ذوب آهن بود که به تازگی با پستی اینستاگرامی از این تیم خداحافظی کرده است.

 

-  امیرحسین باقرپور
استقلال خوزستان اگرچه نتوانست در هفته های پایانی نتایج خوبی بگیرد و در لیگ بماند ولی برخی بازیکنان این تیم توانستند خودشان و  توانایی هایشان را به تیم های دیگر نشان دهند. یکی از این بازیکنان امیرحسین باقرپور مهاجم آبی پوشان خوزستانی بود که با 21 سال سن مورد توجه قلعه نویی قرار گرفته و هیچ بعدی نیست مانند محمد کریمی بازیکن 21 ساله سپاهانی ها او هم فصل آینده در ترکیب اصلی طلایی پوشان دیده شود؛ چرا که صحبت هایی جدی میان او و باشگاه انجام شده است.

 

-  جرجی ولسیانی
امیرقلعه نویی در لیگ هفدهم یکی از خریدهای خود را به ولسیانی بازیکن گرجستانی اختصاص داد. او با ذوب آهن نمایش های خوبی در پست دفاع میانی و هافبک تدافعی ارائه داد و با توجه به علاقه ای که قلعه نویی به بازیکنان چند پسته و مطمئن دارد، سرمربی سپاهان بار دیگر به دنبال همکاری با او است. گفته می شود توافقات خوبی میان او و باشگاه انجام شده و احتمال سپاهانی شدن او کم نیست.

 

-  رضا اسدی
آخرین دیدار سپاهان و سایپا که برگزار شد، یکی از گلزنان شاگردان علی دایی در شکست 5 بر 2 رضا اسدی بود. هافبک تدافعی سابق باشگاه سپاهان که از آکادمی این باشگاه رشد کرده است. ویسی در پنجره تابستانی لیگ شانزدهم با جدایی او موافقت کرد ولی حالا سپاهانی ها تلاش می کنند او را به خانه بازگردانند.

 

-  هادی محمدی یا محمد نژادمهدی
امیرقلعه نویی در تراکتورسازی  با هادی محمدی و در ذوب آهن با نژاد مهدی همکاری داشته است. در صورتی که سیاوش یزدانی از جمع طلایی پوشان خارج شود، مذاکرات با این دو بازیکن حالت جدی تری به خود می گیرد. البته که تنها یکی از این دو بازیکن به سپاهان ملحق می شود و این موضوع هم بستگی به روند نقل و انتقالاتی تیم دارد.

 

 

- آن‌هایی که انتظار تمدیدشان می‌رود


-  استنلی، کومان، پورقاز:
کومان و استنلی در ابتدای لیگ هجدهم و با قراردادهای یک ساله به این تیم پیوستند و طی فصلی که گذشت از بازیکنان تاثیرگذار و کلیدی تیم بودند. در صورت ادامه همکاری سپاهان با امیرقلعه نویی این دو بازیکن هم به احتمال فراوان در اصفهان ماندنی خواهند بود، مگر اینکه با پیشنهادات بالاتری از سایر باشگاه های ایرانی و یا خارج از ایران مواجه شوند که این موضوع می تواند آینده آنها را به شهر یا کشور دیگری بکشاند. همینطور باید به پورقاز هم اشاره کرد که به احتمال فراوان قراردادش تمدید خواهد شد.

 روز گذشته پس از جلسه ای که امیرقلعه نویی با هیئت مدیره باشگاه و مدیران شرکت فولاد مبارکه داشت، مشخص شد تمرینات طلایی پوشان از یکم تیرماه آغاز می شود و امیرقلعه نویی که می خواهد با تیمی کامل تمریناتش را آغاز کند، احتمالا از روز 16 خردادماه که فصل نقل و انتقالات کلید می خورد، بازیکنان خریداری شده اش را به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد.

7413