جانشین رونالدو از راه رسید؛ یوویچ نجات دهنده رئال مادرید

جانشین رونالدو از راه رسید؛ یوویچ نجات دهنده رئال مادرید

سایت رسمی فوتبالی - لوکا یوویچ سرانجام به رئال مادرید پیوست و حالا به نظر می رسد که با درخشش این بازیکن در امر گلزنی، او نجات دهنده این تیم پس از جدایی رونالدو باشد.

به گزارش فوتبالی، در فصل 18 - 2017 رئال مادرید 94 گل به ثمر رساند اما این عدد در فصل گذشته به 63 گل کاهش یافت. جولن لوپتگی، سانتیاگو سولاری و در نهایت زین الدین زیدان تلاش بسیاری برای از بین بردن این اختلاف 31 گله انجام دادند اما هیچکدام موفق نشدند. بر حسب تصادف و البته قابل توجه، 31 گل تعداد گلی بود که کریستیانو رونالدو در آخرین فصل حضور خود در رئال مادرید در لالیگا در آنها تاثیر داشت. او 26 گل زده و 5 پاس گل ارسال کرده بود. پس از جدایی رونالدو ماریانو دیاز با قراردادی به ارزش 30 میلیون یورو به مادرید آمد و پیراهن رونالدو را نیز بر تن کرد اما نتوانست ذره ای از توانایی های ستاره پرتغالی را در زمین نشان دهد. از سوی دیگر کریم بنزما این فصل درخشش خوبی داشت و توانست 30 گل در تمامی رقابت ها به ثمر برساند اما باز هم خلا حضور رونالدو به چشم می آمد. از سوی دیگر مهاجم فرانسوی امسال 32 ساله خواهد شد و به پایان دوران موفقیت آمیزش در مادرید نزدیک می شود. بنابراین زیدان به بازیکنی نیاز داشت که بتواند آینده گلزنی تیم را تضمین کند. و اینجا بود که لوکا یوویچ وارد شد. 

باشگاه اینتراخت پنجشنبه عصر تایید کرد که مهاجم صرب خود در این تابستان و با قراردادی پنج ساله به رئال مادرید خواهد پیوست. این بازیکن 21 ساله به عنوان هم بازی بنزما از سوی زیدان در نظر گرفته شده و حتی به تنهایی نیز می تواند با توجه به توانایی های خود به عنوان مهاجم نوک به میدان برود. با این حال او چندان ارزان قیمت نیز نبوده و حدود 70 میلیون یورو برای رئال مادرید هزینه برداشته است. یوویچ در لیگ اروپا در 14 بازی 10 گل و در بوندس لیگا در 32 بازی 17 گل برای اینتراخت به ثمر رساند. او همچنین 5 پاس گل نیز برای هم تیمی های خود ارسال کرده است. در نتیجه جذب این مهاجم از سوی زیدان تعجب آور نبود. این مهاجم در مادرید نیز شرایطی مشابه اینتراخت دارد. کریم بنزما نقشی مشابه هم تیمی او، هالر، ایفا می کند. ربیچ در اینتراخت پشت این افراد بازی می کرد و می توانست با باز کردم دفاع فضا را برای گلزنی یوویچ فراهم کند. 

تیم زیدان نیز بازیکنان بسیاری را در اختیار دارد که می توانند از سد حریفان عبور کنند اما نیاز به بازیکنی داشتند که مقابل دروازه کار را تمام کنند و این باشگاه را به روزهای اوج خود برگرداند. یوویچ دقیقا مهاجمی است که رئال مادرید به آن نیاز دشات. او می تواند انواع گل ها را با هر دو پا و ضربات سر به ثمر برساند، زمانبندی بسیار خوبی در محوطه جریمه دارند و حتی توانایی شوت زنی از مسافت دور را در صورت نبود گزینه بهتر داراست. همه کسانی که با یا مقابل او بازی کرده اند، از قدرت یوویچ در برابر دروازه صحب می کنند. ساوو میلوسویچ، بازیکن سابق تیم ملی صربستان، از این بازیک به عنوان یک قاتل بلافطره نام می برد. سرمربی فعلی صربستان نیز معتقد است که او شبیه ترین بازیکن به لوییس سوارز است. 

اگر یوویچ بتواند عملکردی شبیه به اصلی ترین رقیب خود در بارسلونا داشته باشد، سرانجام می توان گفت که رئال مادرید یک جانشین با ارزش برای کریستیانو رونالدو پیدا کرده است.

1070