چمنیان: تیم امید به لحاظ پتانسیل در تاریخ فوتبال ایران کم‌نظیر است/ با بازیکنان این تیم درک عمیقی از هم داریم

چمنیان: تیم امید به لحاظ پتانسیل در تاریخ فوتبال ایران کم‌نظیر است/ با بازیکنان این تیم درک عمیقی از هم داریم

وبسایت رسمی فوتبالی- عباس چمنیان که سابقه هدایت تیم فوتبال نوجوانان کشورمان و حضور در جام جهانی زیر 17 سال هند در سال 2017 را دارد، به یکی از گزینه‌های مربیگری تیم امید تبدیل شده است. از همین‌رو وی در خصوص وضعیت تیم امید به خبرنگار تسنیم گفت: به نظرم با حمایت‌های فدراسیون فوتبال و مدیریت خوب حمید استیلی، تدارکات خوبی برای مرحله اول بازی‌ها در نظر گرفته شده بود.با این حال، متأسفانه شرایط سنگینی وجود دارد که از نزدیک به نیم قرن عدم راهیابی تیم امید به المپیک به وجود آمده است. همین مسئله باعث نگرانی دوباره در میان اهالی فوتبال می‌شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم؛ وی در خصوص اینکه آیا تیم فعلی توانایی شکستن طلسم عدم راهیابی به المپیک را دارد یا نه، اظهار داشت: قطعاً کار سخت است، اما فراموش نکنیم استیلی همان مردی است که گل قرن آسیا را زده و با تجربه فنی و مدیریتی خود می‌تواند به راحتی از این بزنگاه تاریخی فوتبال ملی عبور کند. انصافاً در این دوره همه ارکان فدراسیون در کناره هم کمک حال تیم امید بودند که این موضوع پتانسیل خیلی مناسبی را برای موفقیت فراهم می‌سازد.

گزینه سرمربیگری تیم امید در خصوص اینکه آیا فدراسیون فوتبال پیشنهاد رسمی خود را به او ارائه کرده است یا نه، خاطرنشان کرد: دوستان فدراسیون فوتبال، کمیته فنی و مخصوصاً خود حمید استیلی، همواره به من لطف داشته‌اند. بسیاری از این بازیکنان قبلاً بازیکنان خود من بوده‌اند و قطعاً درک عمیق و متقابلی از هم داریم. به نظرم این تیم از نظر پتانسیل فنی جزو تیم‌های کم نظیر تاریخ فوتبال ایران است.

چمنیان در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان امیدوار بود که این تیم راهی المپیک شود، گفت: در جام جهانی کمتر کسی باور می‌کرد ما بتوانیم در میان غول‌های بزرگ دنیای فوتبال، تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کنیم، اما با تکیه بر انسجام تاکتیکی و عزم و اتحاد تیمی توانستیم عملکرد و نتایج خوبی داشته باشیم. شاکله تیم امید از بازیکنان همان نسل است و مطمئنم با برنامه‌ریزی و کار سخت می‌توان به موفقیت این تیم حتی در المپیک امید داشت.

وی در خصوص شرایط فعلی تیم امید که به دلیل انتخاب نشدن سرمربی زمان را از دست داده است، اظهار داشت: لیگ ما رسماً تازه به پایان رسیده، پس حتی اگر تکلیف سرمربی تیم امید هم روشن بود، نمی‌توانستیم اردویی داشته باشیم. به همین دلیل خواهش من از رسانه‌ها و مردم این است که مسئولان فدراسیون و مدیریت تیم امید را تحت فشار قرار ندهند. قطعاً به زودی سرمربی مورد نظر با درایت انتخاب خواهد شد و البته این نکته هم قابل ذکر است که اعضا کادر فنی سابق به کاره خود ادامه داده‌اند و قطعاً بازیکنان را زیر نظر دارند.

۴۱۲۴