علیپور: بیانیه کمیته اخلاق ارتباطی به وظایف این کمیته نداشت

علیپور: بیانیه کمیته اخلاق ارتباطی به وظایف این کمیته نداشت

وب سایت رسمی فوتبالی- رئیس کمیته نظارت، بازرسی و صیانت از سازمان لیگ،‌ گفت: بیانیه کمیته اخلاق غیرمرتبط با وظایف آن کمیته و خلاف مقررات و آیین‌نامه فدراسیون و دخالت در وظایف سایر ارگان‌ها بود.

به گزارش فوتبالی، حجت‌الاسلام علی علیپور در گفت‌وگویی درمورد اتفاقات رخ داده در فینال جام حذفی فوتبال ایران گفت: ابتدا باید ماه مبارک رمضان را خدمت مردم ایران تبریک بگویم و امیدوارم طاعات و عبادات مردم مسلمان و روزه‌دار ایران مورد قبول درگاه حق قرار بگیرد.‌ مسابقه فینال جام حذفی یادواره آزادسازی خرمشهر در استان خوزستان به خاطر تعظیم و گرامیداشت حماسه‌آ‌زادسازی خرمشهر برگزار می‌شود.

وی افزود: بعد از سیل بزرگ فروردین ماه که متاسفانه خسارات و مشکلات زیادی در خوزستان به جا گذاشت با تلاش مسئولان محترم استان خوزستان، همکارانمان در سازمان لیگ، هیات فوتبال خوزستان و با کمک دیگر مسئولان محترم استان و شورای تمرین تلاش شد تا مسابقه فینال ‌ به بهترین شکل برگزار شود. 

علیپور در ادامه تصریح کرد: برابر با آیین‌نامه برگزاری مسابقات همکاران ما در سازمان لیگ تمامی تمهیدات لازم اندیشیدند و با اتخاذ تدابیر شایسته، مشخص کردن وظایف هر بخش و قسمت برابر با مقررات آیین‌نامه در جلسات رسمی قبل از برگزاری مسابقه تعیین و به عنوان دستور به سایر بخش‌ها ابلاغ کردند. 

وی در ادامه یاداور شد: با توجه به  حضور بازرسان این واحد در مسابقه فینال  در دو بخش بلیت‌فروشی و کنترل و راهنمایی هواداران جهت حضور در سکوها متولیان امر به وظایف خود به خوبی  عمل نکردند و بسیاری از هواداران در مکانی غیر از جایگاه مختص به خود حضور یافتندو‌ هواداران باشگاه داماش نتوانستند وارد ورزشگاه شوند و در مکانی که به آنها استقرار داده شده ‌حضور یابند. همچنین تعداد زیادی از هواداران بدون کنترل و ارائه بلیت وارد ورزشگاه شدند. متاسفانه استنکاف مدیرعامل تیم داماش از حضور این تیم در زمین، مشکلات جابجایی هواداران و ازدحام آنها باعث ایجاد وقفه و عدم برگزاری بازی در زمان مقرر آ‌ن شد.

رئیس کمیته صیانت سازمان در ادامه تصریح کرد: زحمات مسئولان برگزاری مسابقات استان خوزستان و بخصوص همکاران ما در سازمان لیگ جهت تخلیه سکوها و استقرار مجدد هواداران و برگزاری مسابقه قابل تقدیر است اما آنچه که اهمیت دارد این است که طبق بررسی‌های ما، مسئولان مربوطه در سازمان لیگ به وظایفی که به آنها محول شده بود قبل و بعد از بازی به خوبی عمل کردند اما عدم تمرکز نیروهای کنترل کننده در ورود ‌ هواداران به ورزشگاه و عدم توجه به وظایف ذاتی و همچنین استنکاف مسئولان باشگاه داماش باعث ایجاد تاخیر در برگزاری بازی و لطمه به حیثیت عمومی فوتبال شد. 

وی در پایان گفت: گزارشات دقیق این اقدامات به هیات رئیسه محترم سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال جهت بررسی و اتخاذ تصمیم مناسب تقدیم می‌شود. از سوی دیگر بیانیه کمیته اخلاق غیرمرتبط با وظایف آن کمیته و خلاف مقررات و آیین‌نامه فدراسیون و دخالت در وظایف سایر ارگان‌ها است که گزارش آن به همراه مستندات به هیات رئیسه فدراسیون جهت بررسی و تصمیم مقتضی  ارسال خواهد شد. 

7655