۶+۲ مرد کلیدی و اسلحه ی پنهان فینال مادرید؛ جام را بگیر و به خانه بیاور

۶+۲ مرد کلیدی و اسلحه ی پنهان فینال مادرید؛ جام را بگیر و به خانه بیاور

سایت رسمی فوتبالی - فینال ها،بهترین محل برای معرفی بزرگان فوتبالند.چه کسی فکرش را می کرد که اوله گونار سولشر به قهرمان فینال ۹۹ تبدیل شود یا بلتی،مدافع راست بارسلونا،گل قهرمانی سال ۲۰۰۶ لیگ قهرمانان را وارد دروازه ی آرسنال کند. هنوز هم گل زین الدین زیدان به لورکزن،مثال زده می شود و هدایت لیورپولی که نیمه اول را با سه گل خورده به رختکن ورزشگاه آتاتورک استانبول پای نهاد،استیون جرارد را تا ابد در تاریخ فوتبال جاودانه ساخت.نگاهی می کنیم به مردانی که شاید بعد از فینال امشب،بیشتر از آنها بشنویم،شاید سرنوشت قهرمانی،بر ساق یکی از این بازیکنان نوشته شده باشد.

۱.هوگو لوریس: کاپیتان و سنگربان تیم تاتنهام و قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸، شب پرمشغله ای در برابر توپخانه ی لیورپولی ها خواهد داشت. تجربه ی فینال جام جهانی و چندین سال دروازه بانی در سطح اول اروپا، لوریس را به مرد قابل اطمینان پوچتینو مبدل کرده است و در صورت کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی نیز، لیورپولی ها با یک پنالتی گیر تمام عیار روبرو خواهند شد.

۲. ویرجیل فن دایک: بهترین بازیکن این فصل لیگ برتر انگلستان، به دفاع آشفته ی سال های اخیر لیورپول، نظم خاصی بخشیده است و آن را به نقطه ی قوت تیم کلوپ تبدیل کرده است. صخره ی هلندی نقش بسزایی در ۲۶ کلین شیت این فصل آلیسون بکر در لیگ برتر و لیگ قهرمانان داشته است. او ذاتا یک رهبر مقتدر در زمین است و فریادهایش بر سر بازیکنان لیورپول در طول بازی ها، سوژه ی همیشگی رسانه هاست‌. جدال امشب فن دایک و هری کین، کاپیتان های تیم های ملی هلند و انگلستان، بنظر دیدنی خواهد بود.

۳. دنی رز: بی شک متوقف کردن محمد صلاح و ترنت الکساندر آرنولد در سمت راست لیورپول، قدرت تهاجمی این تیم را بشدت کاهش خواهد داد و بنظر می رسد یکی از مردان اصلی پوچتینو برای این کار، دنی رز خواهد بود. پس از بحران های روحی و مصدومیت های سال های اخیر، دنی از اواسط فصل دوباره اعتماد پوچ را جلب کرد و سمت چپ سفیدها را دوباره در اختیار گرفت. روز سخت دنی رز در برابر صلاح و آرنولد، اگر با سرافرازی به پایان برسد، باید بیشتر راه قهرمانی تاتنهام را طی شده بدانیم.

۴.سادیو مانه: جورجینیو واینالدوم در مورد او می گوید ((در بعضی بازی ها فکر میکنم سادیو دو نفر شده است چون همه جای زمین او را می بینم)). زننده ی تک گل لیورپول در فینال کابوس وار فصل قبل برابر رئال، همواره آرزویش برای قهرمانی در لیگ قهرمانان را در مصاحبه هایش برجسته کرده است و امشب، یکی از کلیدی ترین یاران کلوپ برای کسب این مهم خواهد بود. تنها نگرانی هواداران لیورپول در مورد مانه، از دست دادن فرصت هاست که در بعضی بازی ها، به حد افراط می رسد.

۵.هری کین: صحنه ی دویدن او با پای مصدوم، پس از سوت پایان بازی برگشت نیمه نهایی، به خوبی اشتیاقش را برای این جام نشان داد. کاپیتان سه شیرها و آقای گل جام جهانی ۲۰۱۸ و یکی از بهترین مهاجم های هدف کنونی دنیا، آلیسون بکر و مدافعان قرمز را آزار خواهد داد و به چیزی جز بالا بردن جام راضی نخواهد شد.

۶.محمد صلاح: یک سال پس از اشک های دردناکش در فینال فصل قبل، شب ویژه ای در انتظار صلاح است. صلاحی که درخشش فصل قبلش، چنان پرقدرت و قاطع بود که با وجود تکرار آقای گلی در لیگ برتر انگلستان و بیشترین تأثیرگذاری بر روی گل های لیورپول، هواداران فوتبال، این فصل را یک فصل معمولی برای صلاح می دانند‌. درخشش در بازی فینال، شاید نقطه ی آغازی برای عناوین فردی معتبری باشد که در رویاهای صلاح، جای ویژه ای دارند.

۶+۱.اریک لاملا : استعداد برتر آرژانتینی ها در سال های پیشین، در ترافیک خط میانی تاتنهام، تبدیل به یک نیمکت نشین شده است اما همیشه در مواقع گره خوردن بازی برای تاتنهام، مهره ی قابل اتکایی برای پوچتینو بوده است، ضربه های انفجاری پای چپ و تکنیک چشم نواز، ویژگی های خاص لاملا هستند که امید تاتنهامی ها به داشتن نیمکتی تاثیرگذار را افزایش می دهد.

۶+۲. دیووک اوریگی: ذخیره ی طلایی فصل، شاید لقب مناسبی برای اوریگی باشد. او در لیگ برتر دو گل سه امتیازی بعنوان یار تعویضی به اورتون و نیوکاسل زد و در لیگ قهرمانان، در حالی که با مصدومیت صلاح و فیرمینیو به ترکیب اصلی راه یافته بود، معجزه ی آنفیلد را برابر بارسلونا رقم زد. امشب و در صورت نیاز، کلوپ با اعتماد بنفس بیشتری اوریگی را به میدان خواهد فرستاد و همه می دانند که لیورپولی ها هیچوقت از معجزه سیر نمی شوند.

سالار فلاح