پوچتینو: احساسات درفینال، تعیین کننده تر از تاکتیکها واستراتژی هاست

پوچتینو: احساسات درفینال، تعیین کننده تر از تاکتیکها واستراتژی هاست

سایت رسمی فوتبالی- مائوریسیو پوچتینو سرمربی آرژانتینی تاتنهام این روزها تیمش را برای حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا آماده می کند. در این میان صحبتهایی درمورد احتمال حضور او روی نیمکت مربیگری رئال مادرید در آینده منتشر شده بود. اما او تمام تمرکزش را برروی کسب اولین قهرمانی اروپایی تاریخ تاتنهام قرار داده است.

به گزارش فوتبالی، پوچتینو در گفتگویی اختصاصی با روزنامه مارکا درمورد گمانه زنی ها درمورد احتمال انتقالش به رئال وفینال پیش رو صحبت کرده است :

*شنیده می شد که رئال به دنبال به خدمت گرفتن شماست ولی دوشنبه گذشته رئیس باشگاه رئال گفت که همه این حرفها داستان است و با شما دراین باره صحبت شده.

من برای رئال مادرید و رئیس باشگاهش احترام قائلم. شاید بعد از شش سال و نیم، من گرفتار شوخ طبعی انگلیسی ها شده ام که این دراسپانیا درک نمی شود. البته من هم اوایل که به انگلیس آمده بودم این شوخی ها را درک نمی کردم. ولی الان همه چیز شفاف سازی شده. من از زمان کودکی که در آرژانتین زندگی می کردم، رئال را دوست داشتم. دوست داشتم بازیهای این تیم را تماشا کنم و در همان زمانها در سال 1994 به اسپانیول پیوستم. کاماچو به من می گفت:« جگر و شجاعت تو مثل مادریدی هاست. این روحیه مادریدی هاست.  سالها حضور در اسپانیول و کار کردن زیر نظر کاماچو باعث شد تا عشق من به رئال بیشتر شودو این عوض نخواهد شد. اگر رئال از نظر محبوبیت شماره یک نباشد، نمره اش 1.5 است. و رئیس این باشگاه هم یکی از بهترینها در تاریخ فوتبال اسپانیاست. من هرگز با آنها مشکلی نداشته و نخواهم داشت. متاسفم که یک صحبت غیررسمی منتهی به چنین بیانیه ای شد. ناراحت شدم که از صحبتهایم سوءبرداشت شده وچنین مشکلاتی ایجاد شد. شاید نباید چیزی می گفتم ولی صحبتهای من هرگز با غرض نبود. البته حالا درمورد همه چیز شفاف سازی شده است

*فینال شنبه چطور خواهد بود؟ از لیورپول کلوپ می ترسید؟

هردوتیم فینالیست خیلی خوب یکدیگر رامی شناسند. ما پارسال لیورپول را بردیم. قطعا این بازی نبرد احساسات خواهد بود. تیمی که بهتر بتواند احساساتش را مدیریت کند، قهرمان خواهد شد. از نظر من این نکته ای کلیدی و فراتر از تاکتیکها و استراتژی ها و شرایط فیزیکی بازیکنان است. اگر ما در فینال هستیم به این خاطر است که تلاشهای تیم به نحوی بود که توانستیم با غلبه بر مصدومیت ها و به رغم خرید بازیکن، به اینجا برسیم. بازیهای قبلی حالا دیگر به شمار نمی آیند؛ ما هرگز در چنین فینالی نبوده ایم؛ اگر تاتنهام به قهرمانی برسد، این موفقیت تمام تیم خواهد بود.

6363