دیدار پله و اوباما برای داشتن "دنیایی بهتر"

دیدار پله و اوباما برای داشتن "دنیایی بهتر"

سایت رسمی فوتبالی- پله اسطوره فوتبال برزیل و باراک حسین اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در برزیل با هم دیدار کردند. 

به گزارش فوتبالی، روز پنجشنبه ادسون آرانتس دو ناسیمنتو پله و اوباما در سائوپائولو با هم دیدار کردند تا در پروژه "برای دنیایی بهتر" با هم همکاری کنند.

پله بعد از این دیدار در شبکه های اجتماعی نوشت:« من با باراک اوباما دیدار کردم. با هم راجع به همکاری برای داشتن دنیایی بهتر صحبت کردیم. خوشحالم که با او در یک تیم خواهم بود.»

پله 78 ساله درعین حال تصویری از خودش  درکنار اوباما را منتشر کرد که این اولین عکس پله بعد از انجام عمل جراحی کلیه در شهر سائوپائولو در ماه آوریل گذشته بود.

او اخیرا برای شرکت در یک کمپین تبلیغاتی به پاریس سفر کرده بود و بعد از دیدار با کیلیان امباپه ستاره جوان و فرانسوی پاری سن ژرمن دچار مشکل کلیوی شد و چند روزی در بیمارستان بستری شد و پس از آن برای ادامه درمان به برزیل بازگشت. پله که از دهه 1970 با تنها یک کلیه زندگی می کند، در سالهای اخیر بارها با بیماری های مختلفی روبرو شده و چند باری ستون مهره ها و کمرش را به تیغ جراحان سپرده و درعین حال مشکلات کلیوی مختلفی نیز دارد.

اوباما این روزها به برزیل سفر کرده است و روز پنجشنبه در نشستی درمورد نوآوری های دیجیتال درآمریکای لاتین شرکت کرد . او در سفر به آمریکای جنوبی به کلمبیا نیز سفر می کند.

اوباما، رئیس جمهور آمریکا بین سالهای 2009 تا 2017 درصحبتهایی از برزیل تعریف و تمجید کرد و گفت:« من از مردم برزیل، تنوع قومی و رگ و ریشه های آنها واقعا خوشم می آید.»

6363