درخواست طرفداران یوونتوس: ستاره کونته را از ورزشگاه بردارید

درخواست طرفداران یوونتوس: ستاره کونته را از ورزشگاه بردارید

سایت رسمی فوتبالی – بیش از سه‌هزار طرفدار یوونتوس طوماری را امضا کرده و خواستار آن شده‌اند که ستاره آنتونیو کونته از ورزشگاه یوونتوس حذف شود.

این طومار در واکنش به پیوستن کونته به اینتر ایجاد شده است. اینتر بزرگ‌ترین رقیب یوونتوس است.

در این بیانیه آمده است: «آنتونیو کونته کاپیتان محبوب ما بود و با دل و جان بازی می‌کرد. او سپس مربی ما شد و بدون یک تیم بزرگ توانست پس از کالچوپولی تیم را فاتح اسکودتو کند. این شبیه فتح لیگ قهرمانان بود. او سپس به دلایلی که کاملا روشن نبود رفت، آن هم دو روز پیش از آغاز فصل. این کار او عالی نبود اما در هر حال منطقی برایش می‌شد متصور بود. اما حالا با رفتن کونته به اینتر، شکافی بزرگ شکل می‌گیرد.

کونته به تیمی می‌رود که افرادی مانند خاویر زانتی و مارکو ترونکتی در آن هستند که هرگز نظراتشان را درباره یوونتوس پنهان نکرده‌اند. اینتر تیمی است که اسکودتو همان تیمی را دزدید که کونته بازیکن اصلی‌اش بود. رفتن به اینتر تصمیمی حرفه‌ای برای کونته نیست. یک تصمیم حرفه‌ای این بود که به ناپولی، رم، یا میلان برود. رفتن به اینتر یعنی پیوستن به باشگاهی که از طریق کانال‌های متعدد آشکار و غیرآشکار تلاش کرده ما را نابود کند و تاریخ ما، که کونته بی‌تردید نقش اولش را داشته را لکه‌دار کند. اما خوشبختانه موفق نشده است.

رفتن به اینتر یعنی له کردن شرافت. ستاره در ورزشگاه نشان می‌دهد که یک یوونتینو کیست و فقط مربوط به گذشته نیست. کونته دیگر نماد روحیه یوونتینو نیست. زیبی بونیک به همین دلیل ستاره ندارد، اما او شایسته‌تر از کونته است.»

8444