خمارلو: سپاهان می‌بُرد، فوتبال مهندسی‌شده نبود؟/ حرف بزنیم به دنبال استیضاح وزیر می‌روند

خمارلو: سپاهان می‌بُرد، فوتبال مهندسی‌شده نبود؟/ حرف بزنیم به دنبال استیضاح وزیر می‌روند

وب سایت رسمی فوتبالی- باشگاه پرسپولیس به اظهارات سرمربی تیم سپاهان بعد از بازی و همچنین اتفاقاتی که در جریان بازی پرسپولیس مقابل این تیم رخ داد واکنش نشان داد.

به گزارش فوتبالی، پندار خمارلو در گفت‌وگویی در خصوص اتفاقات شب گذشته تیم‌های سپاهان و پرسپولیس و حواشی بعد از آن گفت: ما همواره برای خبرنگاران و اصحاب رسانه احترام زیادی قائل هستیم، اما متأسفانه در اصفهان و حتی برخی دیگر از شهرها خبرنگارانی که به کنفرانس خبری بعد از بازی می‌آیند بیشتر از اینکه خبرنگار باشند هوادار هستند و به نظر می‌رسد که مدیران مسئول این رسانه‌ها باید توجه بیشتری به این مسئله داشته باشند. در تهران اما شرایط اینطور نیست و هیچ‌گاه خبرنگاران حوزه‌ای مثل پرسپولیس با سرمربیان تیم‌های حریف بحث و دعوا نمی‌کنند، چرا که اصل اول کار خبرنگاری، بی‌طرف بودن است، اما ما در اصفهان و شب گذشته می‌دیدیم که خبرنگارانی که در سالن کنفرانس حضور داشتند، با کینه‌ای که از پرسپولیس دارند با آقای برانکو بحث می‌کردند که این مسئله شایسته نیست. 

وی درباره حواشی قبل و بعد از بازی سپاهان و پرسپولیس تصریح کرد: واقعا در اصفهان اتفاقات عجیبی رخ داد، ما حتی گزارش‌های میدانی از این اتفاقات دراختیار داریم. ابتدا قرار بود هواداران دو تیم ۵۰-۵۰ در ورزشگاه باشند، اما بعداً ۳۰ درصد از سکوها به ما داده شد که این مسئله جای بحث دارد. وقتی هم که ما پیگیر حق‌مان می‌شویم می‌گویند تیم حکومتی هستیم و نمایندگان مردم آن شهر در مجلس به دنبال استیضاح وزیر ورزش می‌روند! به ما می‌گویند تیم حکومتی، اما همه جا سر ما را می‌برند. همه دیدند که شب گذشته چه بلایی سر اتومبیل خبرنگاران و عکاسان تهرانی آمد. من حتی قصد داشتم با آقای مهدی زارع عکاسی که اتومبیلش را آتش زدند صحبت کنم، اما موفق نشدم او را پیدا کنم. فیلم‌های موجود است هواداران پرسپولیس را با چاقو تهدید می‌کردند تا بلیت استادیوم را که خریده بودند را پاره کنند و دیدیم با وجود اینکه گفته می‌شد بلیت جایگاه پرسپولیسی‌ها به فروش رفته، اما سکوهای زیادی از سهمیه ما خالی بود و این به این خاطر بود که هواداران ما را با تهدید ترسانده بودند تا به ورزشگاه نیایند. برخی از هواداران جرأت نمی‌کردند که در ورزشگاه حاضر شوند و حتی دیدید که خبرنگاران با ماشین یگان‌ویژه و تیم پرسپولیس با همراهی نیروی انتظامی از ورزشگاه خارج شد و مشخص نبود اگر کمک نیروهای انتظامی و یگان‌ویژه نبود چه بلایی سر ما می‌آمد. 

مدیر رسانه‌ای تیم پرسپولیس تصریح کرد: به ما می‌گویند تیم حکومتی و اعلام می‌کنند که از رانت استفاده می‌کنیم، اما ما چه رانتی داریم؟ کجای دنیا دیدید که بلیت تیم میزبان ۵ هزار تومان و بلیت تیم میهمان ۱۰ هزار تومان باشد؟ این رسم میهمان‌نوازی بود؟ یا اینکه روی بلیت‌های ما لوگوی قدیمی پرسپولیس را گذاشته بودند و حتی در ورزشگاه هم این لوگو را به نمایش می‌گذاشتند. آیا در دنیا سابقه داشته که لوگوی قدیمی یک تیم را نمایش دهند؟ امیدوارم همانطور که به ما اخطار می‌دهند تا جو را متشنج نکنیم، برای تیم‌های دیگر هم اینطور باشد، اما همه دیدند که بعد از جلسه مدیران باشگاه‌ها، مدیرعامل باشگاه سپاهان مصاحبه کرد و گفت ما در این جلسه پیروز شدیم و ۷۰ درصد ظرفیت ورزشگاه را گرفتیم. این مسائل جای تعجب دارد، چرا که همین جوی که به راه می‌افتد باعث تشنج روی سکوها می‌شود. در فیلم‌هایی که همه دیدند کاملاً مشخص است که حتی شیشه‌های آمبولانس را هم شکستند و چشم یک هوادار آسیب دید که شاید مجبور شوند چشم او را تخلیه کنند. آیا این اتفاقات ارزش یک فوتبال نود دقیقه‌ای را دارد؟ واقعا در سال آینده با این شرایط هیچ تیمی نمی‌تواند به شهر دیگری برود، چرا که بازیکنان بیشتر از اینکه استرس بازی را داشته باشند باید مواظب امنیت خودشان باشند. 

خمارلو درباره اظهارات قلعه‌نویی در نشست خبری بعد از بازی که عنوان کرده بود فوتبال ایران مهندسی‌شده است، تصریح کرد: به آقایان می‌گوییم که فوتبال ما مهندسی‌شده نیست، بلکه پرسپولیس فوتبال پرفسورانه را ارائه می‌دهد و می‌دانیم که داخل زمین چه کار انجام دهیم تا با تدابیر کادرفنی برنده شویم. همه دیدند که دو توپ ما به تیر دروازه خورد و چه تیمی سرتر بازی می‌کرد. اگر پنالتی سپاهان گل می‌شد، آیا فوتبال مهندسی‌شده نبود؟ حتماً در آن صورت داور بازی بهترین داور دنیا بود و هیچ مشکلی وجود نداشت. همه در تلویزیون دیدند که بازیکن سپاهان چه فحاشی رکیکی به بازیکن ما انجام داد و حالا باید ببینیم که کمیته اخلاق و کمیته انضباطی آیا همانطور که با علیرضا بیرانوند برخورد کردند، با این بازیکن هم برخورد می‌کنند؟ همه این اتفاقات رخ می‌دهد اما آقایان برای فرار رو به جلو ما را تیم حکومتی و خودشان را تیم مردمی معرفی می‌کنند. همانطور که در خبرگزاری فارس مطلبی منتشر کردید، همه دیدند که پرسپولیس از نظر مالکیت توپ، کرنر، شوت به دروازه، پاس‌کاری، موقعیت خطرناک و... از سپاهان میزبان خیلی عملکرد بهتری داشت، اما سپاهان به جز پنالتی و شوت مهرداد محمدی هیچ موقعیتی نداشت. اگر توپ مهدی ترابی و حتی علی علیپور گل می‌شد، شاید حتی بازی به ۱۲۰ دقیقه هم نمی‌رسید، هر چند که دروازه‌بان سپاهان هم چندین موقعیت خوب را از پرسپولیس گرفت. 

وی درباره برگزاری فینال جام حذفی در اهواز هم خاطرنشان کرد: ما وقتی فهمیدیم اهواز میزبان فینال است تعجب کردیم چرا که فارغ از اتفاقاتی که در خرمشهر رخ داده بود، عنوان شد که به دلیل گرمای هوا بازی در خرمشهر برگزار نمی‌شود، اما حالا فینال در اهواز انجام خواهد شد که گرمای آن در روز ۴۶ درجه و در شب نزدیک به ۴۰ درجه است و آیا در این شرایط فینال جذابی را شاهد خواهیم بود؟ شاید اگر بازی در مشهد یا قم انجام می‌شد به دلیل وضعیت آب و هوا بازی خیلی بهتری را شاهد بودیم. 


7655