توخل: نیمار باید محبوب باشد تا بتواند بدرخشد

توخل: نیمار باید محبوب باشد تا بتواند بدرخشد

سایت رسمی فوتبالی- توماس توخل سرمربی آلمانی پاری سن ژرمن در گفتگو با یوروسپورت آلمان درمورد مسائل مختلفی صحبت کرده است.

به گزارش فوتبالی، او در جریان این گفتگو به مرور فصلی که با پاری سن ژرمن پشت سرگذاشته حرف زده و درمورد نیمار و کیلیان امباپه دو ستاره جوان تیمش اظهار نظر کرده است. این سرمربی آلمانی همچنین درمورد جزئیات شخصیتی این دو ستاره صحبت کرده است.

توخل در مورد نیمار به این نکته اشاره کرده که او شخصیت قدرتمندی دارد ولی درعین حال به محبت نیاز دارد. توخل درمورد نیمار گفته:« نیمار اعتماد به نفس خیلی بالایی دارد. او قلب پاکی دارد و سخاوتمند است. اگر حس کند که محبوب نیست و دوستش ندارند، نمی تواند از تمام پتانسیلش بهره ببرد. گاهی وقتها برخی مسائل را زیادی جدی می گیرد. از ابتدا حس کردم که نیمار به یک ارتباط عمیق با سرمربی اش نیاز دارد تا بتواند بهترین عملکرد را به نمایش بگذارد.»

این سرمربی آلمانی در ادامه راجع به امباپه اظهار نظر کرد و گفت که نباید اعتماد به نفس او را با غرور و خودخواهی اشتباه گرفت. توخل دراین باره گفت:« کیلیان هم اعتماد به نفس بالایی دارد. هرگز تا به حال چنین چیزی ندیده بودم. شاید بعضی ها این اعتماد به نفس را با غرور و خودخواهی اشتباه بگیرند ولی درمورد امباپه این طور نیست و فقط اعتماد به نفسش بالاست. این کاملا طبیعی است که وقتی می دانی که می خواهی تبدیل به بهترین بازیکن دنیا شوی، چنین اعتماد به نفسی داشته باشی.»


توخل در ادامه در مورد امباپه گفت:« او بازیکنی است که تمرکزش را روی کارش قرار داده و حتی تعداد گلهایش در جلسات تمرینی تیم را هم می شمارد. او درسن 20 سالگی مسئولیت پذیر و مستقل است و پسر فوق العاده ای است.»

امباپه زیر نظر توخل به آمار و ارقام خوبی از حیث گلزنی دست یافته.او در 43 بازی در لیگ یک فرانسه، لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی فرانسه 39 گل به ثمر رساند. البته نیمار این فصل، اوضاع پرفراز و نشیبی داشت و در مهمترین فاز فصل با مصدومیت روبرو شد. او دراین فصل مجموعا 28 بازی برگزار کرد و 23 گل به ثمر رساند.

6363