محمدخانی: پرسپولیس پتانسیل قهرمانی دارد/ ویلموتس کارنامه خوبی ندارد

محمدخانی: پرسپولیس پتانسیل قهرمانی دارد/ ویلموتس کارنامه خوبی ندارد

وب سایت رسمی فوتبالی- پیشکسوت پرسپولیس معتقد است که این تیم پتانسیل قهرمانی در جام حذفی را دارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه گل، مهاجم ملی پوش سابق پرسپولیس عقیده دارد که این تیم در اصفهان می تواند سپاهان را شکست دهد و به فینال جام حذفی صعود کند. ناصرمحمدخانی می گوید، پرسپولیس در بهترین شرایط روحی روانی قراردارد و میتواند با ارایه یک بازی خوب از سد سپاهان بگذرد. محمد خانی به جو بازی هم اشاره دارد ومی گوید: من نمیدانم چرا باید 4 تا لیدرتماشاگران را به جان هم بیاندازند. زمان ما اصلا این حرف ها نبود و هواداران خودشان بدون این که با چاقو به جان هم بیافتند فقط تیم را حمایت می کردند. نبی به درصد حضور تماشاگران هم اشاره می کند و می گوید پرسپولیس در تمام شهرهای ایران هواداران خود را دارد حتی بیشتر از تیم حریف بنابراین نیازی به این درصد بندی ها نیست.

بازی با سپاهان را چطور می بینید؟

بازی بسیار سختی است. سپاهان درلیگ کورس قهرمانی را به پرسپولیس واگذار کرد و حالا در صدد است در جام حذفی جبران مافات کند. سپاهان می خواهد هرطور که شده یک جام کسب کند برای همین در بازی امروز با تمام قوا بازی خواهد کرد که همین کار برانکو وشاگردانش را سخت می کند.

پرسپولیس می تواند در اصفهان سپاهان را شکست دهد؟
پرسپولیس این روزها در بهترین شرایط روحی روانی قراردارد. بعد از دربی این مهمترین بازی لیگ است و همانطور که دردربی تیمی که از لحاظ روحی روانی شرایط بهتر دارد و برنده می شود در این دیدار هم پرسپولیس می تواند با تکیه بر همین اصل برنده شود. البته همانطور که گفتم پرسپولیس کار سختی دارد ولی این توان را دارد که آن ها را شکست دهد. پرسپولیس در بازی رفت و برگشت در لیگ هم تیم بهتر بود ولی سپاهان انقدر عقب بازی کرد تا بازی مساوی شود. بازی امروز باید حتما برنده داشته باشد برای همین می گویم پرسپولیس برنده می شود.

احتمال دارد این دیدار به وقت اضافه کشیده شود؟
بله با توجه به شرایط بازی و این که هیچ تیمی نمی خواهد، بازنده این دیدار باشد می تواند این بازی به وقت اضافه و حتی پنالتی کشیده شود.

فکر می کنید پرسپولیس در ضربات پنالتی برنده شود؟
با وجود بیرانوند و نیز پنالتی زنهایی که درتیم هستند من فکر می کنم پرسپولیس در ضربات پنالتی برنده باشد. در دیدار برگشت میان هواداران برخورد های سختی پیش آمد و کار به زد و خورد کشیده شد و سپس پای لیدرها به میان کشیده شد .

حال با توجه به این موضوع بازی امروز را چطور می بینید؟
ببینید متاسفانه این روزها خبرهای بدی در این زمینه به گوش می رسد. از چاقو کشی تا هتاکی که باعث شده جو بدی در ورزشگاه ها به وجود بیاید. درزمان ما اصلا چنین چیزهایی وجود نداشت. هیچ وقت شاهد چاقو کشی نبودیم وهیچ لیدری جرات این کارها را نداشت. سازمان لیگ و فدراسیون و بعد خود باشگاه ها باید نظارت بیشتری داشته باشند تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد. در بازی امروز هم بعید می دانم در اصفهان چنین چیزی رخ دهد. امیدوارم یک بازی بدون حاشیه را پشت سر بگذاریم اما حساسیت بازی خود به خود حاشیه به وجود می آورد که دو تیم باید این موضوع را حل کنند و با یک بازی خوب نگذارند حاشیه به سکو ها کشیده شود.

با تمام این اوصاف پرسپولیس می تواند امسال دبل کند؟
چرا که نه پرسپولیس این پتانسیل را دارد که با شکست سپاهان و سپس با پیروزی مقابل تیم داماش دومین جام را کسب کند و با اقتدار کامل فصل را تمام کند.

پرسپولیس در چند بازی آخر در خط حمله خوب کار نکرد علت این موضوع چیست؟
بسته بودن پنجره نقل وانتقالات باعث شد که پرسپولیس نتواند ابتدای فصل قبل بازیکن جذب کند . طارمی هم که محروم بود و بعد از پایان محرومیت در تیم نماند و راهی قطر شد برای همین پرسپولیس نتوانست تا نیم فصل مهاجم خوب بگیرد. بعد از آن هم بودیمیر را گرفت که متاسفانه انتظارات را برآورده نکرد. من فکرمی کردم با توجه به قد و بالای بلندی که دارد بتواند عالی کار کند ولی نتوانست و همین باعث شد که علیپور در خط حمله تنها بماند و فشار زیادی را تحمل کند و در نهایت نتواند آن کارایی لازم را داشته باشد.

یعنی بودیمیر در حد پرسپولیس نبود؟
متاسفانه بودیمیر در حد پرسپولیس نیست و فکر می کنم برانکو در ابتدای فصل بعد او را نگه ندارد. البته بازهم تصمیم نهایی را برانکو می گیرد و امیدوارم اگر می خواهد او را نگه دارد حداقل با به صورتی کار کند که بتواند در پرسپولیس مثمر ثمر باشد.

بحث برانکو شد. شنیده می شود او شاید ایران را ترک کند نظر شما چیست؟

تا آنجایی که من خبر دارم برانکو یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد. بنابراین بعید می دانم برود اما برای سالهای بعد هم باید شرایطی فراهم شود که او بماند. کدام مربی ایرانی را می خواهند جای او بگذارند که اگر بازی نتیجه نگرفت هو نشود!؟ بنابراین باید او را حفظ کنند و یا این که یک مربی بزرگتر از او بیاورند.

ویلموتس بلژیکی هم به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد نظر شما چیست آیا می تواند به تیم ملی کمک کند؟
بعد از رفتن کی روش صحبت از حضور یک مربی بزرگ خارجی بود ولی با انتخاب و معرفی این مربی بلژیکی دیدم حرف تا عمل آقایان خیلی فاصله است. ویلموتس کارنامه زیاد جالبی ندارد و یک مربی متوسط است. او با ساحل عاج نتوانست به جام جهانی برسد. امیدوارم که در تیم ملی جواب بدهد و با ما به این مشکل نخورد و حداقل انتظار ما این است که در جام جهانی بتواند از گروه صعود کند.

4344