خلیل زاده: تلاش می کنم به لیست ویلموتس راه پیدا کنم

خلیل زاده: تلاش می کنم به لیست ویلموتس راه پیدا کنم

وب سایت رسمی فوتبالی- مدافع پرسپولیس عنوان کرد: تمام سعی من بر این است که به تیم ملی راه پیدا کنم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، در ‌بازی ‌قبلی ‌پرسپوليس ‌و ‌سپاهان ‌اصفهان ‌كه ‌با ‌تساوی ‌به ‌پايان ‌رسيد ‌شجاع‌ خليل‌زاده ‌به ‌دليل ‌محروميت ‌غايب ‌بود.‌ حالا ‌در ‌نيمه‌نهايی ‌جام ‌حذفی ‌كشور ‌اين‌ مدافع ‌می ‌تواند ‌برابر ‌تيم ‌قدرتمند ‌اصفهانی ‌بازی ‌كند.‌ شجاع ‌كه ‌در ‌مرحله ‌گروهی‌ ليگ ‌قهرمانان ‌آسيا ‌به ‌رغم ‌حذف ‌پرسپوليس ‌به ‌عنوان ‌يکی ‌از ‌بهترين ‌مدافعان‌ اين ‌مسابقات ‌برگزيده ‌شد ‌از ‌انگيزه ‌خاصی ‌هم ‌برای ‌اين ‌ديدار ‌برخوردار ‌است.‌ تازه‌ترين ‌صحبت‌های ‌شجاع ‌خليل‌زاده ‌را ‌بخوانيد ‌كه ‌خواندنی ‌است‌.

‌‌‌خبردار ‌شدی ‌كه ‌به ‌عنوان ‌يکی ‌از ‌بهترين ‌مدافعان ‌مرحله ‌گروهی ليگ ‌قهرمانان ‌آسيا ‌برگزيده ‌شدی؟

چه فایده ای دارد؟ عناوین انفرادی زمانی ارزشمند است که همراه با موفقیت تیمی باشد. متأسفانه ما روی اشتباهات مسلم داوری چند امتیاز الکی از دست دادیم و با وجود شایستگی فراوان حذف شدیم.

‌‌منظورت ‌دو ‌گل ‌آفسايد ‌پاختاكور ‌ازبکستان ‌و ‌السد ‌قطر ‌به ‌پرسپوليس ‌است؟

بله، یک پنالتی مسلم ما را هم در ازبکستان نادیده گرفتند. ما می توانستیم به مرحله بعد صعود کنیم و حتی به فینال هم برسیم اما داوری های اشتباه اجازه نداد.

‌‌‌مساله ‌ديگری ‌كه ‌جلوی ‌صعود ‌پرسپوليس ‌را ‌برخلاف ‌سال ‌گذشته ‌گرفت‌ بازی ‌در ‌زمين ‌بی ‌طرف ‌و ‌امارات ‌بود.‌ شما ‌پارسال ‌با ‌اين ‌مشکل ‌مواجه ‌نشديد ‌و ‌با‌ بازی ‌های ‌عالی ‌و ‌كام‌بک ‌در ‌استاديوم ‌آزادی ‌به ‌فينال ‌آسيا ‌رسيديد.

دقیقاً همین طور است. این واقعاً ً قانونی غیرفوتبالی است. اینکه در زمین مثلا بی طرف بازی کنید!

‌‌‌در ‌عمان ‌كه ‌بازی ‌می‌كرديد ‌همه ‌چيز ‌به ‌نفع ‌سعودی ‌ها ‌بود
بله، همین طور است. ما در واقع دوبار مهمان نمایندگان عربستان بودیم. پارسال به خوبی جلوی السد و الدحیل بازی کردیم و به لطف حمایت تماشاگران پرشور پرسپولیسی در استادیوم آزادی به قول شما کام بک کردیم. در امارات هم هواداران پرسپولیسی به ما لطف کردند ولی حتم بدانید اگر در استادیوم آزادی با حریفان بازی می کردیم مثل بازی برگشت با السد به راحتی همه را شکست داده و حتی دوباره به فینال می رسیدیم.

‌‌‌چرا؟

تیم های عربی از بازی در استادیوم آزادی می ترسند و این می توانست کمک زیادی به پرسپولیس کند. بگذریم! هرچه بود تمام شد و...

‌‌حالا ‌با ‌سپاهان ‌اصفهان ‌بازی ‌داريد.‌ ديدار ‌نيمه ‌نهايی ‌جام ‌حذفی ‌را ‌چطور ‌می ‌بينی؟
بازی روز چهارشنبه ما با سپاهان اصفهان یک نبرد واقعی است. دیداری که من یکی خیلی آن را دوست دارم.

‌‌‌چطور؟
این جور بازی ها را بیشتر دوست دارم چون سرشار از درگیری فیزیکی، مبارزه برای برد و یک فوتبال واقعی است.

‌‌فکر ‌نمی ‌كنی ‌اگر ‌در ‌نيمه‌نهايی ‌به ‌حريف ‌آسان‌تری ‌می ‌خورديد ‌بهتر بود؟
نه! خوشحالم که با آنها بازی داریم. تیمی که می خواهد قهرمان شود باید بهترین ها را ببرد. سپاهان هم یک تیم قلدر است که در خانه بازی می کند و قطعاً بازی سختی پیش روی ماست اما هدف پرسپولیس پس از لیگ برتر قهرمانی جام حذفی است.

‌‌‌قانون ‌تقسيم‌50 - 50‌ تماشاگران ‌دو ‌تيم ‌سپاهان ‌و ‌پرسپوليس ‌هم ‌تبديل ‌شد ‌به ‌70-30.‌ 
این سؤال را باید از مسئولان بپرسید. نظری ندارم ولی مطمئن هستم پرسپولیس در اصفهان هم به اندازه کافی هوادار دارد. روز چهارشنبه تماشاگران پرسپولیسی مثل همیشه به خوبی ما را تشویق کرده و برای برد مهیا می کنند.

 ‌‌‌بازی ‌قبلی ‌حاشيه‌های ‌زيادی ‌روی ‌سکوها ‌داشت.
امیدوارم در این بازی تماشاگران دو تیم فقط تیم های محبوب خود را تشویق کرده و کاری به تیم حریف یا تماشاگران حریف نداشته باشند.

‌‌‌با ‌همه ‌اين ‌تفاسير ‌اين ‌بازی ‌را ‌چند‌-‌چند ‌پيش‌بينی ‌می ‌كنی؟
این بازی حذفی است و مساوی ندارد! ما می خواهیم باز هم جام بگیریم و برای برد به اصفهان می رویم هر چند می دانم کار سختی پیش رو داریم.

‌‌‌اغراق ‌نيست ‌اگر ‌بگوييم ‌شجاع ‌خليل‌زاده ‌فصل ‌گذشته ‌يکی ‌از ‌دو ‌مدافع ‌برتر‌ ايران ‌و ‌يکی ‌از ‌بهترين ‌مدافعان ‌ليگ ‌قهرمانان ‌آسيا ‌بود ‌اما ‌در ‌ليست ‌كارلوس ‌كی ‌روش‌ قرار ‌نگرفتی.‌ فکر ‌می ‌كنی ‌با ‌انتخاب ‌مارك ‌ويلموتس ‌در ‌فهرست ‌تيم ‌ملی ‌قرار ‌بگيری؟

من هنوز 29 ساله ام و انگیزه دارم. پوشیدن پیراهن تیم ملی هم آرزوی هر فوتبالیستی است و من هم تلاش می کنم به لیست مارک ویلموتس راه پیدا کنم. البته الان تمام تمرکز من روی بازی پرسپولیس و سپاهان است و می دانم اگر در تیم باشگاهی ام خوب باشم، می توانم دوباره به تیم ملی برسم.

4344