از آلن راجرز تا برانکو/ عملکرد خارجی های پرسپولیس در ال کلاسیکوی ایران

از آلن راجرز تا برانکو/ عملکرد خارجی های پرسپولیس در ال کلاسیکوی ایران

وب سایت رسمی فوتبالی - برانکو سرمربی کروات سرخ ها در حالی بازی نهم خود را در برابر سپاهان در قامت سرمربی پرسپولیس برگزار می کند، که پیش از او  11 مربی خارجی دیگر به عنوان سرمربیان پرسپولیس در برابر این نماینده فوتبال استان اصفهان قرار گرفته اند.

به گزارش فوتبالی، مربیان خارجی قبل از برانکو نتایج جالبی را در برابر این تیم کسب کرده اند که در این میان برانکو با 9 تقابل بیشترین رویارویی را با این تیم در کارنامه خود داشته است.

آلن راجرز و 4 پیروزی
آلن راجرز سرمربی خارجی 2 دهه پیش پرسپولیس، تاکنون 4 بار در برابر این تیم قرار گرفته است که 4 پیروزی را در برابر سپاهان کسب کرده است. پیروزی های 6 بر صفر، 2 بر یک، یک بر صفر و 3 بر صفر کارنامه این پیرمرد 95 ساله را تسکیل می دهد.

کونوف بدون پیروزی و شکست
ایوان کونوف مربی روسی دهه 50 پرسپولیس، در دوره ای که هدایت سرخ ها را برعهده داشت 2 بار برابر سپاهان به میدان رفت که هر 2 بازی به تساوی انجامید. تساوی 2 بر 2 و یک بر یک نتایجی بود که مرد روس برابر سپاهان به دست آورده است.

گده و یک تساوی

در دوره حضور یورگن گده آلمانی، پرسپولیس و سپاهان در یک بازی روبروی هم قرار گرفتند که آن دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

نتایج استانکو، مربی فقید پرسپولیس
استانکو مربی کروات سرخ ها که به تازگی دار فانی را وداع گفته است در دوره ای که سرمربی پرسپولیس بود در 3 بازی روبروی سپاهان به میدان رفت که یک تساوی یک بر یک، یک تساوی 2 بر 2 . یک پیروزی یک بر صفر را در این دیدارها به نام خود به ثبت رساند.


زوبل  و وینکو ؛ بدون شکست در برابر سپاهان
راینر زوبل سرمربی اوایل دهه 80 پرسپولیس در زمان حضورش روی نیمکت سرخ ها در 2 بازی روبروی سپاهان قرار گرفت که یک تساوی بدون گل و یک پیروزی 2 بر یک را دشت کرده است و بدون شکست در برابر این تیم است. این در شرایطی است که وینگو بگوویچ هم مثل زوبل 2 بار برابر سپاهان به میدان رفته و موفق به ثبت تساوی پر گل 3 بر 3 و پیروزی 2 بر یک در این دیدارها شده است.

آری هان ، وینگادا ، ژوزه و کرانچار؛  باخت در تنها بازی
آری هان سرمربی هلندی پرسپولیس در دوران کوتاه حضورش روی نیمکت سرخ ها در یک بازی برابر زردهای سپاهان به میدان رفت که در این بازی با نتیجه 2 بر صفر در مقابل سپاهان شکست را پذیرا شد. این در حالی است که مانوئل ژوزه و نلو وینگادا نیز مانند آری هان یک بار برابر سپاهان قرار گرفتند که به ترتیب با شکست 2 بر صفر و باخت یک بر صفر برابر این تیم به کار خود پایان دادند. زلاتکو کرانچار هم مثل این 3 مربی خارجی یک شکست 2 بر یک را در برابر سپاهان در کارنامه دارد.

دنیزلی رکوردار تساوی
 مرد ترک تبار نیمکت داغ پرسپولیس در حالی برابر سپاهان در 6 بازی به میدان رفته است که 4 تساوی، یک پیروزی و شکست سنگین 4 بر یک را در برابر این تیم تجربه کرده است. یکی از تساوی های مصطفی دنیزلی در بازی های جام حذفی در پایان 120 دقیقه بود که در نهایت پرسپولیس در ضربات پنالتی به سپاهان باخت.

و بالاخره برانکو
مرد کروات حال حاضر نیمکت پرسپولیس در حالی در بازی نیمه نهایی این فصل از جام حذفی در برابر سپاهان به میدان می رود که تا قبل از این دیدار 9 بار برابر سپاهان به میدان رفته است که ماحصل این بازی ها 2 شکست ، 3 پیروزی و 4 تساوی بوده است و حالا همه در انتظار جدال دهم  پرسپولیس برانکو برابر زرد قباهای اصفهانی هستند.


سمیه قدیری

4344