گزارش ویژه/ چرا قطبی رفت – چرا نکونام آمد

گزارش ویژه/ چرا قطبی رفت – چرا نکونام آمد

وب سایت رسمی فوتبالی- قطبی برای ماندن در فولاد خوزستان مبلغ بالایی درخواست کرده بود که مسوولان باشگاه، وقتی به نتایج نگاه می‌کردند می‌دیدند نباید این پول را برای سرمربی که هیچ قولی برای قهرمانی و سهمیه آسیا نمی‌داد، خرج کنند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایلنا، فصل نوزدهم ظاهرا فصل عجیب و جالبی در رابطه با سرمربیان تیم‌های لیگ برتری خواهد بود. جایی که حدس زدن نام سرمربیان فصل آینده تیم‌ها سخت است. از پرسپولیس و برانکو گرفته تا تیم‌هایی مثل سپاهان و غیره. در واقع همه فکر می‌کنیم وضعیت سرمربیگری خیلی از تیم‌ها مشخص است اما اینطور نیست و هر بار خبر عجیبی می‌شنویم. در یکی از مهم‌ترین اتفاقات، این هفته شاهد حضور جواد نکونام در فولاد خوزستان بودیم. مربی جوانی که آرزوهای بزرگی در سر دارد و به دنبال این است که زودتر به تیم ملی برسد. مربی که پله‌های ترقی را سریع طی می‌کند و البته هوشمندانه جلو می‌رود تا از اهدافش دور نشود.

شاید هیچ‌کس فکر نمی‌کرد فولاد خوزستان در کادرفنی تیمش برای فصل آینده تغییر ایجاد کند اما این اتفاق افتاد. در اقدامی عجیب، جواد نکونام سرمربی فصل گذشته نساجی مازندران که علی‌رغم جوانی‌اش، تجربه بالایی دارد، موفق شد جای افشین قطبی را روی نیمکت قرمزپوشان اهوازی بگیرد و هدایت فولاد را به عهده بگیرد. این اتفاق، خیلی‌ها را شوکه کرد چراکه همه فکر می‌کردند افشین قطبی فصل آینده هم سرمربی فولاد می‌ماند اما یکسری اتفاقات مانع شد.

در واقع، مسوولان فولاد خوزستان که آذرماه سال گذشته، در مراسم پرشوری از افشین قطبی استقبال کردند، می‌خواستند با این سرمربی روزهای خوبی را تجربه کنند و خیلی زود به هدف‌شان که رسیدن به سهمیه آسیا است، برسند اما یکسری اتفاقات مانع شد. گفته می‌شود در ابتدا مسوولان باشگاه فولاد خوزستان چندان از نتایج افشین قطبی راضی نبودند و این مساله را به او هم انتقال دادند اما اتفاق خاصی نیفتاد. قطبی برای ماندن در فولاد خوزستان مبلغ بالایی درخواست کرده بود که مسوولان باشگاه، وقتی به نتایج نگاه می‌کردند می‌دیدند نباید این پول را برای سرمربی که هیچ قولی برای قهرمانی و سهمیه آسیا نمی‌داد، خرج کنند، ضمن اینکه گفته می‌شود افشین قطبی به خاطر اتفاقاتی که قبلا در لیگ ایران تجربه کرده بود، نسبت به یکسری مسائل بدبین شده بود و به همین خاطر مشکلاتی را برای باشگاه به وجود آورد. به هر حال، باشگاه فولاد خوزستان به خاطر هوادارانش، قصد داشت افشین قطبی را نگه دارد. با او جلسات زیادی برگزار شد اما این سرمربی، هیچ تخفیفی به باشگاه نمی‌داد و از 400 هزار دلار کوتاه نمی‌آمد. مبلغی که بالا بود و عجیب به نظر می‌رسید. در واقع 400 هزار دلار به نرخ امروز که هر دلار حدود 14 هزار تومان است، مبلغ 5 میلیارد و 600 میلیون تومان می‌شد که هیچ باشگاهی حاضر نیست چنین خرجی در این مقطع انجام دهد. در کنار آن، قطبی بازیکنانی می‌خواست که آنها مبالغ آنچنانی می‌خواستند. شاید قطبی به خاطر پیشنهادهایی که داشت، نمی‌خواست از مبلغ خود کوتاه بیاید. گفته می‌شود این سرمربی از چین پیشنهاد دارد اما ظاهرا شانس خود را برای رسیدن به نیمکت سپاهان هم بالا می‌داند. او فکر می‌کند قلعه‌نویی به استقلال می‌رود که با این شرایط، او می‌تواند سرمربی سپاهان شود. در هر صورت همین مسائل و کوتاه نیامدن افشین قطبی برای کم کردن مبلغ قرارداد، باعث شد فولادی‌ها خیلی زود به سراغ گزینه دیگری بروند. در این مدت خبر رسیده بود، جواد نکونام با مسوولان باشگاه تراکتورسازی به توافق رسیده و قرار است سرمربی قرمزپوشان تبریزی در فصل آینده باشد. خیلی‌ها منتظر ثبت قرارداد نکونام با تراکتور بودند اما او به خاطر یکسری مسائل ترجیح داد این فصل به تراکتور نرود. بر این اساس، مذاکره مسوولان باشگاه فولاد خوزستان با جواد نکونام طولانی نشد و توافقات خیلی زود انجام شد. با این شرایط، حبیب رضایی مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان راهی تهران شد و قرارداد رسمی با نکونام را امضا کرد. نکونام هم همان زمان، نام دستیارانش را به باشگاه اعلام کرد. به این ترتیب مهدی هاشمی‌نسب به‌عنوان دستیار اول نکونام انتخاب شد، حمیدرضا رجبی، ایمان مبعلی و ابراهیم میرزاپور هم دیگر دستیاران سرمربی جدید فولاد شدند تا در 2 فصل آینده در تیم قرمز اهوازی حضور پیدا کنند.

گفته می‌شود جواد نکونام به مسوولان فولاد خوزستان قول داده تمام تلاش خود را انجام دهد تا این تیم را به لیگ قهرمانان آسیا برساند. نکونام قبلا موفقیت بزرگی با تیم پرطرفدار نساجی مازندران کسب کرد و توانست این تیم را که مشکلات مالی زیادی داشت به قهرمانی لیگ یک برساند. اگرچه نکونام در فصل بعد یعنی در لیگ هجدهم، با این تیم شرایط خوبی در لیگ برتر داشت اما به خاطر یکسری اتفاقات جدا شد و رفت. حالا باید منتظر ماند و دید نکونام در فولاد خوزستان می‌تواند به اهداف بزرگش برسد یا نه. جایی که هم به لحاظ مالی شرایط خوبی دارد و هم اینکه دارای امکانات فوق‌العاده‌ای به نسبت دیگر باشگاه‌های ایران است.

7413