ناکامی دیگری برای مسی: 35 فینال، 11 باخت و 31 گل زده

ناکامی دیگری برای مسی: 35 فینال، 11 باخت و 31 گل زده

سایت رسمی فوتبالی- لیونل مسی ستاره آرژآنتینی بارسلونا شنبه شب تنها چشم امید آبی اناری ها بود. با مصدومیت لوئیس سوارز ، بارسایی ها برای فینال جام حذفی اسپانیا به درخشش لیونل مسی دل بسته بودند. اما بارسا شنبه شب در این فینال حساس مغلوب والنسیا شد تا نتواند فصل را با قهرمانی دوگانه به پایان ببرد.

به گزارش فوتبالی، از اولین فینالی که لیونل مسی درآن حضور یافت وبه قهرمانی رسید (درسال 2005 و با تیم ملی زیر20 سال آرژانتین و برد 1-2 مقابل نیجریه در جام جهانی) تا باخت در فینال جام حذفی اسپانیا مقابل والنسیا (1-2)، چهارده سال گذشته است.درطول این سالها مسی تجربه حضور در فینالهای متعددی را داشته و طعم های تلخ و شیرین زیادی را چشیده.

لیونل مسی درطول کارنامه ورزشی اش مجموعا در 35 بازی فینال به میدان رفته (با درنظر داشتن سوپرکاپهای اسپانیا که رفت و برگشت است) و در مجموع به 24 برد و 11 ناکامی دست یافته. دراین 35 فینال مسی موفق شده تا 31 گل هم به ثمر برساند.

یازده ناکامی مسی در فینالها هم با پیراهن بارسلونا بوده و هم با پیراهن تیم ملی آرژانتین؛ لئو با پیراهن آبی اناری ها در 7 فینال مغلوب شده و 4 بار هم با تیم ملی کشورش نتوانسته به جام قهرمانی برسد.

قطعا دردناک ترین ناکامی مسی در فینالها، در فینال جام جهانی 2014 برزیل بود که در آن بازی آرژانتین با نتیجه 0-1 مغلوب آلمان شد. آن بازی ضربه ای کاری به مسی وارد کرد و همین باعث شد تا او برای مدتی با تیم ملی کشورش خداحافظی کند. تلخی این ناکامی به این خاطر زیاد بود که جام جهانی، تنها جامی است که تا به امروز درمقابل مسی مقاومت کرده و هنوز این ستاره آرژانتینی موفق به فتحش نشده است.

مسی با پیراهن بارسا هم 7 بار در فینالها مغلوب شده که آخرین آن، شنبه شب درمصاف با والنسیا رقم خورد. سنگین ترین باخت بارسای ملی در فینالها در سوپرکاپ اروپا درسال 2006 و درمصاف با سویا با نتیجه 0-3 رقم خورده بود و البته در آن زمان مسی هنوز این بازیکن تعیین کننده و سرنوشت ساز نبود.

سخت ترین ناکامی بارسا در فینالها در دوران بلوغ و شکوفایی مسی باخت مقابل رئال مادرید در سوپرکاپ اسپانیای 2017 بود که در دو بازی رفت و برگشت برگزار شد.

درهرصورت شنبه شب مسی نتوانست تیمش را به قهرمانی جام حذفی برساند و البته او تجربه ناکامی در فینال جام حذفی را پیش از این داشته. یک بار در سال 2011 ، باخت 0-1 مقابل رئال مادرید مانع از دستیابی مسی و بارسا به جام قهرمانی شد و بار دیگر هم باخت 1-2 مقابل رئال در فینال جام حذفی سال 2014؛ حالا باخت 1-2 مقابل والنسیا سومین ناکامی بارسای مسی در فینال جام حذفی است.

مسی مجموعا 6 بار قهرمان جام حذفی اسپانیا شده و می توان گفت که او دوبرابر ناکامی هایش در فینال جام حذفی، توانسته دراین تورنمنت به قهرمانی برسد.

اگر تنها یک تورنمنت باشد که مسی هرزمان که به فینالش رسیده، جام را بالای سر برده، این تورنمنت ، لیگ قهرمانان اروپاست. او در مجموع 4 باربا پیراهن بارسا به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده و هر4بار هم به قهرمانی رسیده.

اما از سال 2015 به بعد، بارسلونا نتوانسته تا به فینال لیگ قهرمانان اروپابرسد؛ امسال آنها بیش از پیش به فینال نزدیک شدند و با کسب نتیجه ای مطلوب دربازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امیدوار بودند تا بعد از سالها راهی فینال شوند ولی دربازی برگشت، لیورپول با یک نمایش حیرت آور رشته های بارسایی ها را پنبه کرد.

6363