آرفی: خوش شانس بودیم که ژاوی در ایران خداحافظی کرد/ باید مجسمه برانکو را بسازند

آرفی: خوش شانس بودیم که ژاوی در ایران خداحافظی کرد/ باید مجسمه برانکو را بسازند

وب سایت رسمی فوتبالی- بازیکن اسبق پرسپولیس اظهارنظرهای جالبی را درباره این تیم در آستانه دیدار با سپاهان بیان کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه گل، اشپیتیم آرفی بازیکن سابق پرسپولیس معتقد است که فوتبال جایی برای لذت بردن است نه این که فحاشی و دعوا کنند و به استادیوم آسیب بزنند به همین دلیل و با توجه به اتفاقاتی که در بازی پرسپولیس و سپاهان در استادیوم آزادی رخ داد مجموعه دو تیم باید کمک کنند تا در اصفهان شاهد یک بازی خوب از دو تیم در جام حذفی باشیم و مردم هم از دیدن یک دیدار جذاب لذت ببرند و اتفاق بدی رخ ندهد که باعث پشیمانی بشود.

در مورد هت تریک قهرمانی پرسپولیس چه صحبتی دارید؟

از این هت تریک خوشحالیم چون یک چیز تاریخی بود و در تاریخ باشگاه پرسپولیس و فوتبال ایران ثبت شد. یک کار بزرگ بود و تبریک می گویم به این مربی که در این 3 سال چنین افتخارات بزرگی را به دست آورده است.

در هفته های آخر پرسپولیس چرا نمی برد؟

فوتبال هزار تا داستان دارد مثل داستان استرس و ترس از این که قهرمانی از دست برود. پرسپولیس در این 4 سال در جام های مختلف حضور داشت و بچه ها خیلی زحمت کشیدند و در لیگ برتر و جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا بازی کردند به نظرم بچه ها خسته شده بودند. در فوتبال هزار تا اتفاق می افتد که نمی شود پیش بینی کرد و یکی از آن ها استرس و نبردن است که در بازی آخر بردند و قهرمان شدند. البته شنیده ام که بچه ها مشکل مالی هم داشتند و فشار روی آن ها بود چون 3 سال زحمت کشیده بودند و به پول شان نرسیده بودند. این مسایل ناخودآگاه به فکرشان فشار می آورد و انرژی شان تحلیل می رود. همه این مشکلات بود یعنی بحث مالی و خستگی و فشاری که روی بچه ها بود باعث شد که در چند بازی آخر نتوانند ببرند اما در بازی آخر بردند و قهرمان شدند.

بازی پرسپولیس و السد قطر در لیگ قهرمانان آسیا چطور بود؟
پرسپولیس درآن دیدار خیلی خوب بازی کرد و گل ترابی هم مقابل السد بی نظیر بود و دمش گرم که چنین گل قشنگی زد. این برد آسیایی روحیه خوبی برای تیم برای بازی با سپاهان است و نشان می دهد که بچه ها آمادگی بالایی دارند و دوست دارند نتیجه بگیرند. هر چند که بچه ها قهرمان لیگ شده اند اما همه چیز را تمام شده نمی دانند و دنبال قهرمانی در جام حذفی هم هستند. پرسپولیس هر چند در آسیا حذف شده بود اما مقابل السد خیلی خوب کارکردند و برنده شدند.

در مورد خداحافظی ژاوی از فوتبال در ورزشگاه آزادی چه نظری داری؟
چقدر خوش شانس بودیم که در استادیوم آزادی این اتفاق افتاد. ژاوی همه جای دنیا بازی کرده بود و همه جام های بزرگ دنیا را برده بود اما در استادیوم آزادی خداحافظی کرد که برای فوتبال ایران اتفاق قشنگی بود. ژاوی جلوی پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کرد که خیلی جالب بود. من خوشحال شدم که ژاوی در آزادی و مقابل پرسپولیس و هوادارانش از فوتبال خداحافظی کرد.

چه تصوری از بازی پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی دارید؟

بازی خیلی سختی است و اتفاقاتی که در بازی برگشت لیگ در آزادی افتاد روی این دیدار تاثیرگذار است. خودم آن بازی در استادیوم بودم و مثل جنگ بود و خوشم نیامد. مردم دوست دارند بازی خوب ببینند و لذت ببرند نه این که فحش بدهند و دعوا کنند و استادیوم را خراب کنند. این کارها به فوتبال ربطی ندارد و نباید در استادیوم ها چنین چیزهایی باشد و فوتبالیست ها و مربیان می توانند این جو را عوض کنند. بازیکن باید در زمین برای برد بجنگد اما نباید دعوا کنند. تماشاگران هم یک مقدار روی کارها و رفتارشان فکر کنند. اما این هیجان فقط در فوتبال ایران نیست و در همه جای دنیا طرفداران دو آتشه در استادیوم ها هستند.

همه جای دنیا هولیگان ها هستند اما فقط تیم شان را تشویق می کنند. در انگلیس هولیگان ها از همه جای دنیا بدتر هستند و در فوتبال انگلیس تماشاچی کنار زمین می نشیند اما هیچ اتفاقی نمی افتد. دلم می سوزد وقتی می بینم در استادیوم آزادی ۶0-۷0 هزار نفر می آیند اما دعوا می کنند و به هم فحش می دهند. این ها به چه درد تیم می خورد و من به عنوان یک پرسپولیسی دوست دارم دو آتیشه ها به تیم شان کمک کنند و این که 10 دقیقه به قلعه نویی فحش بدهی کمکی به تیم نمی کند. تماشاگران باید شخصیت خودشان را حفظ کنند. من پرسپولیسی هستم اما نمی توانم از فحاشی به تیم مقابل طرفداری کنم. الان هم بازی جام حذفی است و نمی شود پیش بینی کرد اما بازی بسیار سختی برای پرسپولیس است به خصوص این که بازی در زمین سپاهان است. دوست دارم پرسپولیس ببرد اما واقعا می ترسم اتفاق بدی بیفتد چون انرژی بدی هست و بازیکنان و مربیان و مدیران دو تیم این انرژی را جمع کنند و همه کمک کنند تا یک بازی خوب ببینیم. ما می خواهیم فوتبال خوب ببینیم و لذت ببریم نه این که آنقدر فحاشی در استادیوم باشد که صدا و سیما مجبور شود صدای استادیوم را ببندد و اتفاقات برای فوتبال ایران خیلی زشت است.

فکر می کنی کدام تیم برنده این دیدار حساس و مهم می شود؟

معلوم است که دوست دارم پرسپولیس ببرد. فکر می کنم این بازی به وقت اضافه و پنالتی می کشد و بیرانوند می تواند آنجا موفق عمل کند چون ما پنالتی گیر خوبی به اسم بیرانوند داریم و می تواند آنجا مفید باشد.

البته بیرانوند معتقد بود که بعد از قهرمانی در لیگ دیگر به آن ها جام نمی دهند. با این حرف بیرانوند موافق هستی؟
نه، موافق نیستم. چرا دیگر به پرسپولیس جام ندهند؟ بازی دست خودشان است و اگر منظورش این است که با داور می خواهند چنین کاری بکنند عملکرد داور در زمین مشخص است و اگر داور چنین کاری بکند بعد از بازی می شود در موردش حرف زد اما بقیه کار دست خودشان است. فعلا بیرانوند روی بازی تمرکز کند و کاری به این چیزها نداشته باشد و فکر حاشیه نباشد.

دبل قهرمانی برای باشگاه پرسپولیس چقدر مهم است؟

خیلی مهم است. شما فوتبال بازی می کنی که جام بگیری و وقتی هر دو جام را در یک فصل بگیری شاهکار کرده ای. تیم های بزرگ در کل دنیا دنبال دبل هستند مثل بایرن در آلمان یا بارسلونا در اسپانیا که برای دبل تلاش می کنند و الان هم افتخار بزرگی است که پرسپولیس دنبال آن است و اگر این کار را بکنند و با قهرمانی در جام حذفی دبل کنند باید مجسمه برانکو را بسازند که در این 4 سال چنین افتخاراتی را به دست آورده است.

4344