ذوالفقارنسب: هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان شایستگی رسیدن به فینال را دارند

ذوالفقارنسب: هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان شایستگی رسیدن به فینال را دارند

وب سایت رسمی فوتبالی- کارشناس فوتبال ایران درباره شرایط پرسپولیس در آستانه دیدار با سپاهان صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه گل، بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت تیم پرسپولیس معتقد است با توجه به مشکلات زیادی که امسال سرخپوشان تهرانی داشتند برانکو به عنوان سرمربی پرسپولیس نقش مهمی در قهرمانی این تیم برای سومین سال متوالی در لیگ برتر داشت چرا که هم حواشی را درست مدیریت کرد و هم دانش فنی لازم را برای کسب موفقیت داشت و در نهایت پرسپولیس امسال هت تریک قهرمانی کرد و افتخار بزرگی را رقم زد.

در مورد هت تریک قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر چه نظری دارید؟

فکر می کنم پرسپولیس امسال سال خوبی را پشت سر گذاشت. با توجه به مشکلات زیادی که پرسپولیس در این فصل داشت در لیگ ما مجددا قهرمان شد و این هت تریک نشان از شرایط خوب باشگاه است. با توجه به مشکلات زیادی که ورزش ما دارد قهرمانی پرسپولیس نشان از پیشرفت این تیم دارد ضمن این که شاهد رکود و عدم پیشرفت بقیه باشگاهها هستیم که به خاطر مشکلات مالی است. با توجه به مشکلاتی که گفتید

پرسپولیس در این فصل داشت برانکو به عنوان سرمربی تیم در این قهرمانی چقدر نقش داشت؟

فکر می کنم یکی از عوامل قهرمانی پرسپولیس حضور برانکو در این تیم بود. برانکو به دلیل شناختی که از فوتبال ما پیدا کرده و تسلط مدیریتی که در تیم داشت و مدیریت خوبی که اعمال کرد باعث قهرمانی تیم شد و نمی شود انکار کرد که برانکو مربی توانمندی است و به خوبی از بازیکنان بازی گرفت و در نهایت تیم را قهرمان لیگ برتر کرد. نقش برانکو در این قهرمانی پررنگ و غیر قابل انکار است.

از مهدی تارتار بعد از آخرین بازی لیگ انتقاد شد که چرا پرسپولیس را شکست نداد تا تیم های دیگر قهرمان شوند. در مورد این حواشی چه نظری دارید؟
همانطور که گفتید این ها یک سری حواشی است که همیشه و در هر شرایطی به وجود می آید و به یک سری مسایل دامن می زنند تا قهرمانی و موفقیت یک تیم را کمرنگ کنند. این حواشی همیشه بوده و همواره شاهد چنین مسایلی بوده ایم و تارتار مستحق این انتقادات نبود. آقای تارتار از مربیان جوان و خوب کشورمان است و تیم های او همیشه فوتبال خوبی بازی کرده اند و عملکرد خوبی هم داشته اند و به نظرم نباید چنین حواشی را در مورد ایشان به وجود می آوردند.

بازی پرسپولیس و السد قطر را در لیگ قهرمانان آسیا چطور دیدید؟
پرسپولیس امسال در آسیا به طور کلی عملکرد خوبی نداشت. در دو بازی مقابل پاختاکور ازبکستان نتایج خوبی نگرفتند و در بازی های دیگر هم به همین شکل به جز بازی آخر که نتیجه آن نقشی در سرنوشت پرسپولیس در آسیا نداشت و جای سوال دارد که چرا پرسپولیس نتوانست مثل پارسال عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

ژاوی هم در این دیدار در کشور ما و مقابل پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کرد. در مورد این اتفاق چه صحبتی دارید؟
فکر می کنم یک اتفاق ساده نبود و یک برنامه از قبل تعیین شده بود چون قطری ها با برنامه کار می کنند و ژاوی بعد از بازیگری کار مربیگری خواهد کرد. ژاوی بازیکنی باشخصیت و بسیار خوب بین المللی بود که در تهران این اتفاق برای ایشان افتاد و از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.

چه تصوری از بازی پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی دارید؟

هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان از تیم های خوب لیگ امسال ما بودند و تا لحظه آخر رقابت فشرده و سختی برای قهرمانی در لیگ برتر داشتند. به نظرم دیدار آن ها در جام حذفی بازی بسیار جذابی خواهد شد و در استادیوم خوب اصفهان همه چیز استاندارد است و تیمی که بهتر عمل کند قهرمان جام حذفی خواهد شد و به نظر من هر دوتیم شایستگی رسیدن به فینال و قهرمانی در جام حذفی را دارند.

اما بیرانوند مدعی بود که امسال دیگر به پرسپولیس جام نمی دهند و اجازه نخواهند داد قهرمان جام حذفی هم بشوند. واقعا فکر می کنید اجازه نخواهند داد پرسپولیس قهرمان جام حذفی هم بشود؟
نه، کاملا این موضوع را رد می کنم. اولا جام را نمی دهند بلکه جام را می گیرند و باید شایستگی داشته باشی تا جام بگیری. این ها حرفهای غیر منطقی و غیر ورزشی است و دوست ندارم در موردش صحبت کنم.

پس فکر می کنید همه چیز جوانمردانه و در زمین رقم خواهد خورد؟
حتما همینطور است. روح ورزش همراه با جوانمردی است و باید هم همینطور باشد. هم پیشینه سپاهان و هم سابقه پرسپولیس به ما می گوید هر دو تیم تمام تلاش خودشان را برای قهرمانی خواهند کرد و امیدوارم شرایط و جو استادیوم استاندارد و خوب باشد تا هر تیمی که حقش است برنده شده و به فینال برسد.

دبل قهرمانی برای پرسپولیس در این فصل چقدر مهم است؟

همیشه کسب عناوین برای هر تیمی می تواند خوش آیند باشد و هواداران را خوشحال کند و کاملا مشخص است برای سال آینده با حمایت بیشتر هواداران شرایط بهتری برای تیم رقم بخورد و این قهرمانی در جام حذفی هم جزو افتخارات باشگاه خواهد بود.

پس قهرمانی جام حذفی برای هردو تیم مهم است و کسی کوتاه نمی آید؟
بله مهم است و نباید به سادگی از کنار این جام گذشت. هیچ کدام از دو تیم این جام را دست کم نگرفته اند و مطمئنا با تمام قوا برای قهرمانی در این جام تلاش خواهند کرد تا آن را به کلکسیون افتخارات شان اضافه کنند.

4344