ستاره تیم زنان آمریکا در صورت قهرمانی جام جهانی به ملاقات ترامپ نمی‌رود

ستاره تیم زنان آمریکا در صورت قهرمانی جام جهانی به ملاقات ترامپ نمی‌رود

سایت رسمی فوتبالی - چهار سال پیش تیم زنان آمریکا در فینال جام جهانی در کانادا توانست ژاپن را شکست بدهد و به قهرمانی برسد. آن بازی بیش از 25 میلیون بیننده تلویزیونی داشت و یکی از پرتماشاگرترین بازیهای تاریخ فوتبال امریکا بود.

به گزارش فوتبالی، الکس مورگان ستاره تیم زنان آمریکا در آن تورنمنت حضور داشت. او حالا در مصاحبه با تایمز اعلام کرده است که در صورتی که آمریکا بتواند در مسابقات جام جهانی زنان در فرانسه به قهرمانی برسد، در اعتراض به سیاست های ترامپ حاضر نخواهد شد که به کاخ سفید برسد. در حالی که تیم مردان آمریکا از حضور در جام جهانی اخیر بازماند، تیم زنان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است. مورگان در این باره گفت:" باید به صورت کلی بهتر شویم. ما ورزشکاران باید یک الگو برای نسل بعدی باشیم. آیا ورزشکاران مرد این کار را می کنند؟ آیا آنها به چیزی جز خودشان فکر می کنند؟ نمی دانم."

وی در مورد عدم حضور در کاخ سفید در صورت قهرمانی آمریکا در جام جهانی گفت:"با خیلی از اتفاقاتی که در دولت فعلی رخ می دهد مخالف هستم و به همین خاطر به کاخ سفید نمی روم."

در حقیقت همسر الکس مورگان اهل مکزیک است که سیاست های دولت ترامپ علیه این کشور به نظر می رسد که این بازیکن را عصبانی کرده است. آمریکا سابقه سه دوره قهرمانی جام جهانی و کسب چهار مدال طلای المپیک را دارد.