خاطره بازی با 8 خرداد؛ پرسپولیس امیدوار به تکرار تاریخ

خاطره بازی با 8 خرداد؛ پرسپولیس  امیدوار به تکرار تاریخ

وب سایت رسمی فوتبالی-  پرسپولیس که با اندیشه دبل در قهرمانی برای جدال در نیمه نهایی جام حذفی به اصفهان سفر می کند امیدوار است چهارمین پیروزی خود را در 8 خرداد برابر این تیم اصفهانی کسب کند.

به گزارش فوتبالی، با بررسی بازی های این 2 تیم در تاریخ به نکته جالبی در مورد تقابل های پرسپولیس و سپاهان در تاریخ 8 خرداد مواجه می شویم. پرسپولیس و سپاهان در تاریخ جدال های همیشه حساس خود تا به امروز 3 بار در تاریخ 8 خرداد به مصاف هم رفتند که در مجموع هر 3 بازی با برتری سرخ ها به پایان رسیده است.

تیم آلن راجرز برنده بازی بزرگ

اولین جدال پرسپولیس و سپاهان در 8 خرداد به سال 1353 برمی گردد که طی آن پرسپولیس با سرمربیگری آلن راجرز موفق شد با گل زنده یاد صفرایرانپاک و 2 گل دستجردی تیم سپاهان را که توسط محمود یاوری هدایت می شد را با برتری 3 بر صفر شکست دهد. 

تساوی در تهران، حذف سپاهان در اصفهان 

جدال دوم این تیم ها در 8 خرداد مربوط به سال 1378است که این 2 تیم در بازی رفت در جام حذفی این سال به دیدار هم رفتند که پرسپولیس موفق شد با  گل های علیرضا امامی فر و اسماعیل حلالی برابر این سپاهان در تهران به تساوی رضایت داده و حدود یک ماه بعد با تک گل ادموند بزیک در اصفهان بازی برگشت را به سود خود به پایان برساند و در نهایت موجب حذف زردهای اصفهانی شود. در این بازی ها علی پروین سرمربی پرسپولیس بود و مهدی مناجاتی سرمربی سپاهان.

دایی یقه قلعه نویی را گرفت 

و اما بازی سوم؛ در 8 خرداد سال 1390 در شرایطی که  علی دایی سکان هدایت پرسپولیس را برعهده داشت در برابر شاگردان امیر قلعه نویی در تهران و در جام حذفی 90 دقیقه و وقت های اضافه را با تساوی بدون گل به پایان رساند تا در ضیافت پنالتی ها، پرسپولیس موجب حذف سپاهان از جام حذفی شود.  

قهرمان از نیمه نهایی مشخص می شود؟

و حالا پرسپولیس و سپاهان برای چهارمین بار در تاریخ 8 خرداد آماده بازی حساس در مرحله نیمه نهایی می شوند . تقابلی که به نظر می رسد برنده آن شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی را دارد.

سمیه قدیری/ وب سایت فوتبالی


7655