فتح الله زاده: فرهاد در این چند بازی نشان داد چقدر توانایی دارد/ وریا در آسیا لنگه ندارد

فتح الله زاده: فرهاد در این چند بازی نشان داد چقدر توانایی دارد/ وریا در آسیا لنگه ندارد

وب سایت رسمی فوتبالی- مدیرعامل اسبق استقلال درباره آخرین شرایط این تیم اظهار نظر کرد و معتقد است فرهاد مجیدی توانایی های بالایی دارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، علی ‌فتح‌ا...‌زاده ‌از ‌اينکه ‌اسناد ‌محرمانه ‌باشگاه ‌استقلال ‌در ‌اختيار ‌رسانه‌ها ‌قرار‌ گرفته ‌ابراز ‌تعجب ‌کرد ‌و ‌درباره ‌سرمربی ‌فصل ‌بعد ‌استقلال ‌حرف ‌زد‌ و ‌نظرش ‌را ‌درباره ‌استراماچونی ‌ارائه ‌کرد.‌

‌‌برگه ‌قرارداد ‌بازيکنان ‌کجا ‌نگهداری ‌می ‌شود ‌که ‌به ‌اين ‌راحتی ‌در‌ اختيار ‌رسانه‌ها ‌قرار ‌گرفته ‌است؟
معمولاً اين قبيل اسناد در اختيار مديرعامل، معاون يا در اختيار مسئولان رده بالای باشگاه است و بيرون آمدن آنها كار كمی نيست.

‌‌‌چکار ‌بايد ‌کرد؟

به نظرم آقای فتحی بايد خيلی سريع پيگيری كند تا مشخص شود چه كسی اين اسناد فوق محرمانه را بيرون داده چون تبعات جبران ناپذيری برای باشگاه خواهد داشت. كار، كار خيلی بدی بود.

‌‌شما ‌که ‌بيش ‌از ‌يک ‌دهه ‌مدير عامل ‌استقلال ‌بوده‌ايد ‌تاکنون ‌به ‌چنين ‌موردی ‌برخورده‌ايد؟
در اين سطح نه! گاهی شده يكی از صفحات قرارداد با موافقت طرفين منتشر شده باشد ولی نه به اين وسعت.

‌‌‌ممکن ‌است ‌اين ‌اقدام ‌در ‌جهت ‌تخريب ‌کادر ‌مديريتی ‌باشگاه ‌بوده ‌باشد؟
قطعاً اين اقدام برای تخريب مديرعامل باشگاه است چون مديرعامل مسئول همه اتفاقات باشگاه است.

‌‌‌درست ‌است ‌که ‌در‌بند ‌قرارداد ‌يکی ‌از ‌مهاجمان ‌خارجی ‌استقلال ‌آپشنی‌ گنجانده ‌شده ‌اگر ‌گل ‌بزند‌1000 ‌تا‌ 10‌هزار ‌دلار ‌پاداش ‌می ‌گيرد؟‌ مگر ‌کار ‌مهاجم‌ چيزی ‌غير‌ از ‌گلزنی ‌است؟

اين موضوع به خاطر سقف و محدوديت های قراردادهای بازيكنان است. مديرعامل باشگاه وقتی نمی تواند با بازيكن قرارداد بالا ببندد می آيد برای جبران مبلغ كم قرارداد اين گزينه ها را در نظر می گيرد.

‌‌با ‌آمدن ‌مربی ‌خارجی ‌ايتاليايی ‌يا ‌هر ‌مربی ‌ديگری ‌موافق ‌هستيد؟
اگر قرار است مربی خارجی متوسطی به استقلال بياورند همان بهتر است كه نياورند. استقلال اگر می خواهد حتماً مربی خارجی بياورد بايد يك مربی بزرگتر از برانكو بياورد. استقلال اين فصل بايد قهرمان شود. امسال آخرين فرصت آقايان برای كسب جام قهرمانی است و اگر قرار باشد يك مربی متوسط خارجی بيايد تا فقط تيم را جمع و جور كند تا بين رده بالايی ها بماند همان بهتر است كه فرهاد مجيدی را برای هدايت استقلال قرار دهند. چون فرهاد در همين چند بازی آخر نشان داد در اين حد توانايی دارد.

‌‌‌فکر ‌می ‌کنيد ‌شفر ‌بدون ‌دريافت ‌پول ‌از ‌استقلال ‌برود؟
آقای فتحی كه قول دادند قرارداد شفر را در حد صفر ريال فسخ و آن را منتشر مي كند.

‌‌‌فصل ‌نقل ‌و ‌انتقالات ‌هم ‌از ‌راه ‌رسيد.
بارها گفته ام يك تيم دو بار قهرمان می شود؛ يكبار در نقل و انتقالات و يكبار هم در دل ليگ. فتحی و همكارانش بايد قيد حواشی را بزنند و همه هم و غم شان را روی اين موضوع بگذارند. استقلال همين الان در حمله، هافبك و دفاع بازيكن نياز دارد البته در دفاع دو نفر می خواهد ولی بايد هدف اولش حفظ نفرات قبلی باشد.

‌‌‌چطور؟
استقلال با همين نفرات العين را در امارات شكست داد پس تيم بدی ندارد و بايد در وهله اول وريا، كريمی و امثالهم را حفظ كند. می دانم استقلال بی پول شده ولی گاهی چك ها معجزه می كنند. فتحی اگر عاشق استقلال است سراغ دسته چكش برود و نگذارد بازيكنانش بروند. وريا نبايد برود. او در سمت راست در ايران و آسيا لنگه ندارد.

‌‌‌حرف ‌آخر؟
درگذشت تورج لارودی را به خانواده ورزش و رسانه و به ويژه خانواده ايشان و شخص اردشير لارودی تسليت می گويم. اميدوارم خداوند به بازماندگان آن مرحوم صبر و شكيبايی عطا كند.

4344