درباره مغز متفکر تیم ملی / مردی که سرمربی سایپا نشد!

درباره مغز متفکر تیم ملی / مردی که سرمربی سایپا نشد!

وبسایت رسمی فوتبالی – دستیار اصلی مارک ویلموتس و مغز متفکر تیم ملی، برای دومین بار راهی ایران خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که مارک ویلموتس و فدراسیون فوتبال به توافق نهایی برسند، سرمربی جدید تیم ملی طی روزهای آینده راهی ایران خواهد شد تا کارش در تیم ملی را استارت بزند.

یکی از مربیانی که قرار است در کادر فنی او مشغول به کار شود، مانو فررا خواهد بود. مربی 60 ساله‎ای که در حال حاضر در باشگاه خنت( یا با تلفظ دیگر گنت) بلژیک مشغول به کار است و هدایت تیم جوانان این تیم را به عهده دارد.

روزنامه ایران ورزشی در شماره امروز خود از فررا به عنوان یک همه کاره نام برده که هم مدیر ورزشی است، هم مدیر آکادمی و  کار استعدادیابی هم انجام داده است.

آنهایی که فررا را از نزدیک می‎شناسند، معتقدند در صورتی که او با ویلموتس به ایران سفر کند، نقش اصلی را در کادر فنی تیم ملی ایفا خواهد کرد و احتمالا تمام مسائل فنی و تاکتیکی تیم ملی به عهده او خواهد بود و ویلموتس فقط بر کار او نظارت خواهد کرد.

سفری بدون توافق

نکته جالب درباره مانو فررا، سابقه سفر او به ایران برای کار در لیگ برتر است.  در سال 84 و یکسال قبل از آنکه سایپا با علی دایی قهرمان لیگ برتر شود( آنها فصل را با ورنر لورانت شروع کردند اما وقتی لورانت از این تیم جدا شد، دایی به عنوان بازیکن مربی هدایت نارنجی پوشان را به عهده گرفت)، مدیران سایپا سراغ این مربی اسپانیایی رفتند تا از او به عنوان سرمربی تیمشان استفاده کنند. فررا دو هفته ای در ایران بود و در این مدت جلسات مختلفی با مدیران سایپا داشت اما بر سر مواردی با آنها به توافق نرسید تا به اروپا برگردد و سایپا با مربی دیگری لیگ را شروع کند.

1984