صیادمنش، صید جذاب آکادمی پرکار فنرباغچه

صیادمنش، صید جذاب آکادمی پرکار فنرباغچه

وبسایت رسمی فوتبالی –  اللهیار صیادمنش توسط استعدادیابهای سرشناسی به باشگاه فنرباغچه پیوسته است

به گزارش فوتبالی،  روزنامه ایران ورزشی در گزارشی به نحوه حضور مهاجم فصل گذشته استقلال در فنرباغچه اشاره کرده.در مهمترین بخش این گزارش آمده است: تغییرات مدیریت فنرباغچه که طی آن علی کوچ به جای عزیز ییلدیریم روی صندلی ریاست نشست، با افت تیم در لیگ همزمان شد. بدهی‌های انباشه هم باشگاه را در شرایط سختی قرار داد، طوری که به تازگی مجبور شد یک برنامه تلویزیونی برای جمع‌آوری پول از هواداران ترتیب دهد و با این روش حدود 10 میلیون دلار به باشگاه کمک شد.مشکل دیگری که نه فقط فنرباغچه که سایر باشگاه‌های لیگ ترکیه این روزها دارند، کاهش ارزش پول ملی این کشور است و قرار شده دستمزد بازیکنان داخلی به لیر پرداخت شود.

باشگاه در این شرایط سیاستش را تغییر داده و تمرکزش را روی گسترش آکادمی، جذب بازیکنان جوان مستعد و جوانگرایی در تیم قرار داده. رسانه‌های ترکیه هم جذب صیادمنش را نشانه‌ای از استقرار سیاست جوانگرایی در باشگاه می‌دانند. دامین کومولی فرانسوی، استعدادیاب اسبق آرسنال نقش اصلی را در این پروژه دارد. گروهی از استعدادیاب‌ها زیر نظر او کار می‌کنند و جذب صیادمنش هم از همین مسیر صورت گرفته. او یکی از 60 استعداد برتر فوتبال جهان است که در سال 2018 توسط روزنامه گاردین معرفی شد و فنرباغچه با در نظر گرفتن ادامه پیشرفت صیادمنش که توانست در ترکیب اصلی استقلال بدرخشد، تصمیم گرفته او را به تیمش اضافه کند.

تیم کومولی شامل اعضایی است که از باشگاه‌های بزرگ اروپایی به ترکیه آمده‌اند. بری پاردو که سابقه کار در باشگاه کریستال‌پالاس را دارد، مسوول اصلی آنالیز عملکرد بازیکنان است. سرهات پکمزچی (کاشف چنگیز اوندر)، مسوول جذب بازیکنان در آکادمی و داوید بادیا از بارسلونا مسوول هماهنگی آکادمی است. فنرباغچه مصمم است 30 تا 40 بازیکن جوان به آکادمی اضافه کند که صیادمنش هم یکی از آنهاست، ولی باید دید چند نفر از آنها می‌توانند به تیم اصلی برسند.

1984