درودگر: از عرب دعوت می‌کنم سه‌شنبه به سازمان لیگ بیاید/ نامه فیفا را بی‌پاسخ گذاشتیم

درودگر: از عرب دعوت می‌کنم سه‌شنبه به سازمان لیگ بیاید/ نامه فیفا را بی‌پاسخ گذاشتیم

وب سایت رسمی فوتبالی- رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: از مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌خواهیم برای دیدن صورت‌های مالی پرسپولیس سه‌شنبه به سازمان لیگ بیاید. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، صادق درودگر در مورد صحبت‌های ایرج عرب مدیرعامل پرسپولیس در یک برنامه تلویزیونی مبنی براینکه پنج بار به سازمان لیگ نامه نوشتند تا صورت‌های مالی این باشگاه به صورت شفاف اعلام شود، اظهار داشت: ابتدا به آقای عرب مدیرعامل محترم باشگاه پرسپولیس بابت قهرمانی در لیگ برتر تبریک می‌گویم. ضمن اینکه باید بگویم ما از تمامی باشگاه‌های لیگ برتر دعوت کردیم که برای مشاهده و بحث در مورد درآمدزایی در لیگ برتر و سهم باشگاه‌ها از درآمد تبلیغات محیطی به سازمان لیگ تشریف بیاورند که سه باشگاه پدیده، پرسپولیس و استقلال تا کنون اقدامی در این مورد نکرده‌اند. یک باشگاه خوزستانی هم اعلام کرد که ما حساب و کتاب سازمان لیگ را قبول داریم و برای دیدن صورت‌ها به سازمان نیامد اما سایر تیم‌های لیگ برتری آمدند و صورت‌های مالی را مشاهده کردند.

وی افزود: نماینده باشگاه سپاهان هم حرف درستی زد و در مورد پرداخت مالیات  ارزش افزوده سازمان لیگ اعلام کرد حالا که سازمان لیگ بابت باشگاه‌ها مالیات پرداخت کرده است باید این صورت پرداختی به ما ارائه شود تا ما دوباره بابت این پول در استان مالیات پرداخت نکنیم.

درودگر با اشاره به صحبت‌های عرب مبنی بر پنج بار نامه‌نگاری گفت: اولا باید به انتخاب اعضاء محترم هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس احسنت بگویم که وزن این دو هیات مدیره بسیار بالاست آقایان کاشانی ،نیی ، رغبتی، هاشمی هر کدام جای دو مدیر عامل به باشگاه میتوانند کمک‌کنند و در استقلال آقای خلیل زاده را نمی شناسم و حتما خوبند   ولی آقایان منزوی ، ماجدی و سعادتمند داوودی بسیار پر توان و منشا اثرات بسیار خوبی در فوتبال و ورزش بوده و هستند    شاید این نامه‌ها از سوی ریاست محترم سازمان لیگ به امور مالی ارجاع شده است و من در جریان آنها قرار نگرفته‌ام با این حال از آقای عرب دعوت می‌کنم روز سه‌شنبه به سازمان لیگ تشریف بیاورند و ما تمامی صورت‌های مالی را خدمت ایشان ارائه بدهیم. این هیچ منعی ندارد و شفاف‌سازی کار بسیار خوبی است. ما تمامی درآمدها و هزینه‌ها و پرداختی‌ها را در مورد باشگاه پرسپولیس خدمت آقای عرب ارائه خواهیم کرد و میزان بدهی و طلب همه باشگاه ها کاملا روشن است.

رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ در مورد میزان درآمد سازمان لیگ از تبلیغات محیطی از فصل گذشته گفت: رقمی در حدود میلغ کف قرارداد است که این درآمدها محقق شده است و بابت بحث ارزش افزوده  بدلایلی خارج از اراده ما محقق نشده که آن هم دلایل مختلفی دارد. اما در مورد سهم باشگاه‌ها امور مالی و خزانه‌دار سازمان لیگ به طور کامل در جریان این مسئله قرار دارند.

درودگر در مورد بحث حق پخش تلویزیونی فوتبال گفت: فیفا هم نسبت به این مسئله در فوتبال ایران حساس شده است. نمایندگان فیفا که حدود دو هفته پیش به ایران آمدند از ما درخواست قرارداد حق پخش تلویزیونی را کردند که قراردادی برای ارائه نداشتیم اما به آنها گفتیم که با مجلس شورای اسلامی و صداوسیما در حال حل این مشکل هستیم‌و مذاکرات ما در حال  نهایی  شدن است ، نمی‌دانم چند بار دیگر می‌توانیم این حرف را به فیفا بگوییم زیرا در صورتی که قرارداد حق پخش تلویزیونی به فیفا ارائه نشود ممکن است آنها تصمیماتی بگیرند که به نفع فوتبال کشورمان نباشد.

وی تصریح کرد:‌ اینفانتنیو رئیس فیفا هم که چند ماه قبل به ایران آمد در نامه‌‌ای به وزیر ورزش و ریاست جمهوری درخواست حل مشکل حق پخش تلویزیونی را کرد که هنوز پاسخی به این نامه رئیس فیفا نداده شده است البته رئیس فیفا بحث ورود بانوان به ورزشگاه را در آن نامه مطرح کرده بود.

4344