دفاع بازیکنان برزیل از نیمار: نیمار چه کاپیتان باشد و چه نه، یکی از بهترینهاست

دفاع بازیکنان برزیل از نیمار: نیمار چه کاپیتان باشد و چه نه، یکی از بهترینهاست

سایت رسمی فوتبالی – اردوی آماده سازی تیم ملی برزیل مدتی است که آغاز شده و شاگردان تیته خود را برای حضوری موفق در کوپا آمه ریکا که از روز 14 ژوئن آغاز خواهد شد آماده می کنند. 

به گزارش فوتبالی، دراین میان تعدادی از بازیکنان تیم ملی برزیل به دفاع از نیمار برخاسته اند و این درحالی است که نیمار این روزهابه خاطر رفتارهایش درخارج از زمین چمن حسابی مورد انتقادقرار می گیرد.

حالا سه نفر از بازیکنان فراخوانده شده به اردوی تیم ملی برزیل در صحبتهایی به دفاع از نیمار برخاسته اند و به نقش مهم او در اردوی سلسائو اشاره کردها ند. ادرسون، دروازه بان منچسترسیتی و ریچارلیسون، مهاجم اورتون و داوید نرس، بازیکن برزیلی آژاکس از جمله بازیکنانی هستند که توسط تیته به تیم ملی برزیل دعوت شده اند و حالا از نیمار دفاع کرده اند.

ادرسون در حمایت از نیمار گفته:« نیمار بهترین بازیکن برزیل است و کسی نمی تواند این را کتمان کند. او بهترین است و باید که در جمع ما باشد. نیمار همچنین یک لیدر بزرگ است و مدتهاست که درتیم ملی حضور دارد. او باید در کنار سایر بازیکنان گروه باشد. او بهترین بازیکن برزیلی حال حاضر است.»

ریچارلیسون هم که سابقه بازی کردن درکنار نیمار در تیم ملی برزیل را دارد در دفاع از او گفته:« بازی کردن در کنار نیمار متفاوت است؛ وقتی در تیم ملی کنار هم هستیم، حرکات ترکیبی زیبایی می زنیم و همه می دانیم که بازی کردن درکنار نیمار چه حس خوبی به تو می دهد. می دانیم که هر توپی که زیر پای نیمار می رود، ما را در شرایط گلزنی قرار می دهد. خیلی مهم است که درتیم، در کنار نیمار باشیم و از او حمایت کنیم.»

البته او اعلام کرد که بستگی به تیته دارد که بازوبند کاپیتانی سلسائو را به نیمار بدهد یا خیر:« تصمیم دراین رابطه با تیته است. این اوست که تصمیم گیری می کند. نیمار چه کاپیتان تیم باشد و چه نه، به نظرم ما اینجا هستیم تا بهترین عملکرد ممکن برای تیم ملی را به اجرا بگذاریم.»


تیته روز جمعه درکنفرانس خبری پس از اعلام لیست بازیکنان فراخوانده شده به اردوی تیم ملی برزیل اعلام کرد که به زودی با نیمار صحبت خواهد کرد تا تصمیم بگیرد که آیا به خاطر رفتار ناپسندش در پایان فینال جام حذفی فرانسه، بازوبند کاپیتانی تیم را از او پس بگیرد یا خیر.

دراین میان تعدادی از بازیکنان سابق دنیای فوتبال درخواست کرده بودند که نیمار برای کوپا آمه ریکا به اردوی برزیل دعوت نشود و عده ای هم معتقد بودند که باید بازوبند کاپیتانی ازنیمار پس گرفته شود.

داوید نرس دراین باره گفته:« فکر می کنم که برای همه فوتبالیستهای برزیلی، نیمار یک الگوی بزرگ است؛ برای خود من که اینطور است. تمام تلاشم را به کار می گیرم تا از او چیزهای زیادی بیاموزم و به او نهایت کمک را بکنم؛ همه ما می دانیم که نیمار یکی از بهترین بازیکنان دنیاست. صحبت درمورد بازوبند کاپیتانی تیم به من مرتبط نمی شود. این تصمیم با پروفسور است؛ حالا نیمار چه کاپیتان باشد یا نه، همیشه برایش احترام زیادی قائلم و  همیشه به حرف بازیکنان باتجربه تر و کهنه کارتر گوش می کنم. »

او ادامه داد:« فکر می کنم که نیمار به خاطر شخصیتی که دارد ، توقعات زیادی ازاو می رود و الگوی بسیاری از فوتبالیستهای برزیلی است. اما این سطح از توقعات طبیعی است و بخشی از فوتبال است و به نظرم تمام بازیکنان فوتبال هم متوقع هستند. »

هرسه این بازیکنان اعلام کردند که چه درترکیب اصلی تیم تیته قرار بگیرند وچه نه، نهایت تلاششان را به کار خواهند گرفت که برزیل بتواند دراین تورنمنت خانگی به جام قهرمانی برسد. ریچارلیسون دراین باره گفت:« چه هدیه ای بهتر از قهرمانی در کوپا آمه ریکا. امیدوارم که به جام قهرمانی برسیم.»

6363