حرفهای شفر و اسماعیلی، 180 درجه فرق دارند/ معمای پنالتی دربی، همچنان حل نشده!

حرفهای شفر و اسماعیلی، 180 درجه فرق دارند/ معمای پنالتی دربی، همچنان حل نشده!

وبسایت رسمی فوتبالی – مصاحبه جدید فرشید اسماعیلی چند نکته مهم دارد.

به گزارش فوتبالی، هافبک استقلال، نزدیک به دو ماه بعد از خراب کردن پنالتی در دربی، نهایتا درباره آن اتفاق صحبت کرد و مدعی شد که شفر، شب قبل از بازی او را پنالتی زن اول تیمش معرفی کرده و او در طول هفته بارها تمرین پنالتی کرده بود.

سوال اصلی این است که چرا اسماعیلی تا امروز مصاحبه نکرده و افشاگری درباره اتفاقات آن بازی را به زمانی موکول کرده که دیگر شفر در استقلال حضور ندارد؟ سوالی که مطمئنا خود فرشید از همه بهتر می تواند پاسخ دهد. 

اما چند نکته درباره مصاحبه فرشید اسماعیلی وجود دارد. در شرایطی مدعی شده شفر او را به عنوان پنالتی زن اول استقلال معرفی کرده که این بازیکن در دیدار استقلال و سایپا در جام حذفی، ضربه پنالتی‎اش را خراب کرد و بعید است، سرمربی استقلال پنالتی زدن در دربی را به فرشید اسماعیلی واگذار کرده باشد. 

پس از دربی نوروزی، در گزارشی مفصل به ماجراهای رختکن استقلال و پنالتی پرداختیم و در همان گزارش نوشته شد که پنالتی زن اول استقلال در دربی مشخص نبود، چرا که اگر مشخص بود پس از اعلام پنالتی، پاتوسی، منشا و فرشید اسماعیلی به سمت توپ نمی رفتند. در هر حال پس از همه این ماجراها، این فرشید اسماعیلی بود که پنالتی را به صورت چیپ به اوت زد و بحران بزرگی برای استقلال ساخت که در نهایت منجر به از دست رفتن قهرمانی لیگ برتر شد. 

یکی از دلایلی که شفر بازی را باخته است، مطمئنا این است که شفر پنالتی زن تیمش را مشخص نکرده یا حداقل این قضیه را به کسی نگفته بود. آنطور که فوتبالی با خبر شده پژمان منتظری به عنوان یکی از باسابقه های استقلال و یکی از کسانی که بازوبند کاپیتانی را به بازو می بندد، بارها به شفر گفته است که پنالتی زن اول تیم را مشخص کند. حتی بزرگ های تیم از شفر خواسته بودند ایستگاهی زن ها و حتی کرنرزن ها را مشخص کند اما پیرمرد موسفید آلمانی هیچ وقت جواب روشنی نمی داد و همه چیز را به شرایط داخل زمین و بازی موکول می کرد. 

شفر در کنفرانس پس از دربی، گفت که رحمتی پنالتی زن را عوض کرده است اما شب در گفت و گو با سایت باشگاه گفت که من رحمتی را برای این فرستادم که منشا پنالتی نزند و قرار بود پاتوسی پنالتی را بزند. صحبتهای او در آن زمان که در سایت و کانال باشگاه منتشر شد را بخوانید:« وسط زمین نمی‌توانم به بازیکن بگویم تو پنالتی را بزن، این مسئله درست است. قرار بود پاتوسی پنالتی بزند اما اسماعیلی توپ را از او گرفت اما این مسئله را باید در جلسه‌ای که بین خودمان برگزار می‌شود حل کنیم و جای حل کردن این مسئله اینجا نیست. فرشید سرخود پنالتی را زده است.»

صحبتهای شفر، در شب دربی، دقیقا با صحبتهای فرشید اسماعیلی، پارادوکس دارد. اینکه شفر آن شب دروغ گفته یا فرشید اسماعیلی، می خواهد نشان دهد که پنالتی زن اول تیم بوده است.

1984