شیری: پرسپولیس برانکو را مفت از دست نمی دهد!/ خستگی مان در جم در رفت

شیری: پرسپولیس برانکو را مفت از دست نمی دهد!/ خستگی مان در جم در رفت

وب سایت رسمی فوتبالی- مهدی شیری بازیکن پرسپولیس درباره آخرین شرایط خودش و پرسپولیس پیش از نیمه نهایی جام حذفی صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه گل، در نیم فصل دوم که از پیکان به پرسپولیس برگشت خیلی زود توانست خودش را در قالب تیم قهرمان برانکو جا بیندازد و با عملکردی خوب در لیگ و آسیا چندین بار بازیکن تیم منتخب لیگ قهرمانان آسیا شود. مهدی شیری که در نبود صادق محرمی و مصدومیت حسین ماهینی در خط دفاعی پرسپولیس عملکرد خوبی در سمت راست از خودش نشان داد حالا این قهرمانی را شروع و اولینا تفاق مهمی می داند که با سرخپوشان پایتخت دنبال آن است. شیری که شک ندارد برانکو می ماند در مورد جام حذفی هم معتقد است بدون اعتنا به گذاشتن ها و نگذاشتن ها آن ها به دنبال قهرمانی هستند و در این بین حمله تندی هم به جو دهنده ها علیه قهرمانی پرسپولیس دارد. مدافع راست سرخهای پایتخت نشین می گوید آن ها هیچ حقی ندارند درمورد هت تریک قهرمانی شاگردان برانکو چیزی بگویند و جوسازی آن ها باعث شد شاگردان پروفسور به دنبال تکرار قهرمانی باشند.

پرسپولیس قهرمان شد و تو اولین قهرمانیت عجب قهرمانی ای شد؟
باور کنید هنوز در شور و شوق این اتفاق و این هیجان هستم. عجب شبی بود و یک خاطره ماندگار در ذهن من شد. چه لذتی بیشتر از قهرمانی و چه لذتی بالاتر از گرفتن این جام با پرسپولیس که باید حسابی شاکر خدا باشم که امسال کمک کرد به این تیم بیایم و به این جام برسم.

تو نیم فصل آمدی اما دیدی چقدر کار برای پرسپولیس هم بابت داشتن رقبایی سخت و هم حواشی که ایجاد کردند در مسیر قهرمانی سخت شد؟

من از همان موقع که با پرسپولیس قرارداد بستم و بعد یک نیم فصل که قرضی به پیکان رفتم و برگشتم شک نداشتم این تیم سخت اما قهرمانی را به دست می آورد. با این وجود اگر همت بچه ها، تیزهوشی برانکو، درایت مدیریت و حمایت فوق العاده هوادارن مان نبود خیلی راحت این حق را از پرسپولیس می گرفتند. خدا وکیلی مباحثی را مطرح می کردند که خنده مان می گرفت اما شکر که با این همه سنگ اندازی تیرمان به هدف خورد و به سومین قهرمانی رسیدیم.

پرسپولیس نیم فصل دوم به خصوص اواخر بازی ها طوری نتیجه گرفت که همه هواداران نگران شده بودند که کار گره بخورد و جام از دست بپرد. شما نگران نبودید؟
کار کمی پیچید اما من هم معتقدم دربی را بردیم قهرمانی پرسپولیس تقریبا مشخص شده بود. باور کنید امسال فشار روی تیم خیلی زیاد بود و برنامه ریزی لیگ و فشار حضور در آسیا باعث شد از لیگ قهرمانان حذف شویم. یک فصل پر فشار که باعث شد بچه ها حسابی اذیت شوند. این خستگی بود اما نگذاشتیم جام را از ما بگیرد. شما نگاه کنید برعکس رقبا، ما با چه تیم هایی بازی داشتیم. همه مدعی بودند و این قهرمانی در این شرایط کیفیت کار پرسپولیس رادو چندان می کند.

اما بعد قهرمانی پرسپولیس رقبای جا مانده حسابی آمدند جوسازی کردند که حمایت ها از تیم از سوی وزارت ورزش و فدراسیون باعث شد این هت تریک رقم بخورد؟

کدام حمایت؟ به نظرم عاملی که این قهرمانی را به کام همه پرسپولیسی ها اعم از کادرفنی، بازیکنان و هواداران حسابی شیرین تر ازدو عنوان قبلی کرد و به کام بعضی ها سخت عبور از همه این جوسازی ها بود. باور کنید حسابی خستگی مان در جم در رفت وقتی این همه شور را دیدیم. به همین خاطر هیچکس حق ندارد درباره قهرمانی پرسپولیس حرفی بزند چون اصلا حرفی برای گفتن ندارند.

در فیلم ها و عکس های جشن قهرمانی شور و هیجان تو مشخص بود و حسابی شلوغ می کردی. 
همانطور که گفتم هنوز هم بدنم بابت این قهرمانی هر وقت به آن فکر می کنم آدرنالین ترشح می کند. شما نمی دانید چه جوی و چه شوری و چه هیجانی بود. جو جم عالی بود اما کاش در آزادی این جام را بالای سر می بردیم که آن وقت نور علی نور بود. واقعا ما بازیکنان پرسپولیس به داشتن چنین هوادارانی افتخار می کنیم و دوست داریم بتوانیم آن ها را بازهم خوشحال کنیم. شما نگاه کنید اگر این باهوشی و تیزهوشی هواداران پرسپولیس نبود و جلوی این جوسازی ها نمی ایستادند کار ما سخت می شد.

نیم فصل آمدی اما خوب در ترکیب کار کردی و رفته رفته عملکردت به نحوی بود که در لیگ قهرمانان آسیا چند هفته در تیم منتخب قرار گرفتی.

بدون شک بعد یک نیم فصل بازی در پیکان بعد از آمدن به پرسپولیس کار سختی داشتم تا خیلی زود خودم را به تیم و بحث تاکتیکی برسانم. واقعا از برانکو و تک تک بازیکنان پرسپولیس باید تشکر کنم که من را بابت هرچه زودتر رسیدن و شکل گرفتن در قالب تیم حمایت کردند. باور کنید از همان روز اول تمام تلاشم این بود که هر روز بهتر از روز قبل باشم چون گفته بودم بابت اتفاقات بزرگ به پرسپولیس آمدم و این قهرمانی شروع این اتفاقات بزرگ بود.

فصل بعد حسین ماهینی می رسد و رقابت در سمت راست پرسپولیس با دو مدعی بیشتر می شود.
اولا حسین ماهینی برسد یک خبر خوب برای کادرفنی، بازیکنان و هواداران است و قطعا در کنار او سمت راست خط دفاعی پرسپولیس را بیمه می کنیم. پرسپولیس بزرگ است و در این تیم همه بازیکنان بزرگ هستند چون زیر نظر یک مربی حرفه ای نگاهی بزرگ دارند. اصلا به این مسایل که چه کسی باشد و نباشد فکر نمی کنیم چون مهم موفقیت پرسپولیس است.

همه کمی نگران سرنوشت برانکو هستند؟
چطور؟

این که می گویند شاید نماند و از پرسپولیس جدا شود؟

قطعا کادر مدیریتی باشگاه چنین اجازه ای نخواهند داد چون همه می دانیم برانکو برای پرسپولیس حضورش یک نعمت است. تازه شما نگاه کنید من نیم فصل با برانکو کار کردم و همین مدت بیش از آن چیزی که در سال های قبل یاد گرفتم در این مدت در پرسپولیس و این مربی یاد گرفتم. امیدوارم بازهم بتوانیم در سالهای بعد با حضور برانکو برای هواداران افتخار به دست بیاوریم. شک ندارم پرسپولیس مفت برانکو را از دست نمی دهد و او می ماند.

شانس کسب سه گانه پرسپولیس با از دست دادن آسیا از بین رفت. جام حذفی را هم که بعضی همبازیانت مثل بیرانوند می گویند به پرسپولیس نمی دهند. این موضوع را چطور می بینی؟

باور کنید حذف از آسیا آن هم در عین شایستگی بزرگترین حسرت مان امسال بود. بازی با سپاهان سخت است و می دانید که این رقابت به ال کلاسیکوی ایران معروف شده است. با این حال ما به گذاشتن و نگذاشتن کاری نداریم و برای قهرمانی حذفی آماده می شویم چون این قهرمانی را می خواهیم.

4344