بازیکنی که برای ساخت مسجد در اسپانیا، پول جمع می‌کند

بازیکنی که برای ساخت مسجد در اسپانیا، پول جمع می‌کند

سایت رسکی فوتبالی - فردریک کانوته، ستاره سابق سویا که بین سالهای 2005 تا 2012 در این تیم توپ می زد خاطرات خوشی از دوران حضورش در اسپانیا دارد. کانوته در سویا توانست دو جام یوفا، یک سوپرجام اروپا، دو کوپا دل ری و یک سوپرجام اسپانیا کسب کند و در سال 2007 عنوان بهترین بازیکن سال قاره آفریقا را به دست بیاورد.

به گزارش فوتبالی، کانوته علاوه بر آن که تبدیل به اسطوره هواداران سویا شد، در آن زمان در اقدامی جالب با هزینه نیم میلیون یورویی مسجدی به نام "پونس لئون" را در سویا افتتاح کرد. در آن زمان قرارداد اجاره مسجد به پایان رسیده بود و به نظر می رسید که این مسجد بسته خواهد شد. جامعه مسلمانان سویا که اهل کشورهایی نظیر اسپانیا، الجزایر و سنگال بودند هرگز این لطف کانوته را از یاد نبردند. 

مهاجم سابق سویا که در زمان طی شدن پروسه قانونی برای نجات مسجد تلاش کرده بود تا ناشناس بماند، در این باره گفته است:"چند سال پیش به جامعه مسلمانان سویا کمک کردم. در آن زمان به دنبال نجات مکان محبوبشان بودم و به آنها کمک کردم تا بتوانند مسجدشان را نجات بدهند."

بازیکن سابق تیم ملی مالی حالا در حال جمع آوری پول است تا مسجدی جدید با سه طبقه به علاوه پارکینگ در سویا ساخته شود. کانوته در تلاش است که مبلغی در حدود 300 هزار یورو جمع وری کند تا برای اولین بار در هفتصد سال اخیر در سویا مسجد بسازد.  تا کنون بازیکنان دیگری هم به این کمپین پیوسته اند : عبدلایه دوکوره از واتفورد، بنجامین مندی از منچسترسیتی، ابو دیابی بازیکن سابق سویا. کانوته در این باره گفته است:"سویا شهر بسیار خاصی است که یک جامعه مسلمان بسیار بی نظیر در آن جا جمع شده اند.مردم سویا بسیار مهمان نواز هستند."