پیغام اوزیل برای مردم آذربایجان: در باکو همدیگر را می بینیم

پیغام اوزیل برای مردم آذربایجان: در باکو همدیگر را می بینیم

سایت رسمی فوتبالی – مسوت اوزیل ستاره ترک تبار تیم ملی آلمان و باشگاه آرسنال روز پنجشنبه پیغامی برای مردم فوتبالدوست کشور آذربایجان ارسال کرده است.

به گزارش فوتبالی، کمتر از یک هفته دیگر شاهد برگزاری فینال لیگ اروپا میان دوتیم چلسی و آرسنال در شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان هستیم و به همین بهانه اوزیل پیغامی را برای مردم آذربایجان منتشر کرده است.

اوزیل دراین رابطه در صفحه رسمی اش دراینستاگرام نوشته:« برادران آذربایجانی! ما موفق شدیم و در فینال خواهیم بود.در باکو همدیگر را خواهیم دید.»

اوزیل اصلیتی ترکیه ای دارد و به دلیل مسلمان بودنش، چهره ای محبوب دربین فوتبالدوستان آذربایجانی است. او در مرحله گروهی لیگ اروپا با پیراهن آرسنال مقابل تیم قره باغ آذربایجان نیز به میدان رفته بود و هواداران قره باغ استقبال گرمی از او به عمل آورده بودند. در آن بازی که دراکتبر سال گذشته میلادی برگزار شد قره باغ 3-0 مقابل آرسنال تن به شکست داد. در آن زمان اوزیل در اینستاگرامش نوشت:« استقبال خیلی گرمی از من به عمل آمد؛ واقعا از هواداران حاضر در استادیوم الیمپیکوی شهر باکو متشکرم.»

دراین میان دو کشور آذربایجان و ارمنستان کدورتی دیرینه دارند و به همین خاطر هنریک مخیتاریان در فینال باکو تیمش را همراهی نخواهد کرد. از سوی دیگر ترکیه هم روابط دیپلماتیکش را با ارمنستان قطع کرده و درمنازعات مرزی این دو کشور، همواره طرفدار آذربایجان بوده است.

رسانه های آذربایجانی درطول این هفته گزارشهای متعددی را درمورد عدم حضور هنریک مخیتاریان، بازیکن ارمنستانی آذربایجان در فینال باکو منتشر کرده اند. به عنوان مثال در وب سایت زرکالوی آذربایجان می خوانیم:« مخیتاریان ترجیح داد تا در قید و بند فوبیاهای شخصی اش بماند ولی مهم این است که زمین فوتبال را با میدان سیاسی با هم درآمیخته. این بازی به طرزی قابل پیش بینی به پایان رسیدو هنریک یک گل به خودی وارد دروازه تیمش کرد!»

ازهمین رو و به خاطر عضویت هنریک مخیتاریان در آرسنال، بسیاری از فوتبالدوستان آذربایجانی در بازی فینال طرفداران چلسی هستند. اما حالا پیغام اوزیل ممکن است کمی دل آنها را نرم کند.

روز سه شنبه بود که مخیتاریان در صفحه رسمی اش در توئیتر نوشت:« با درنظر گرفتن تمام شرایط،ما این تصمیم سخت را گرفتیم که من با کاروان تیمم برای حضور در فینال لیگ اروپا مقابل چلسی، به باکو سفر نکنم.»

تا پیش ازاین هم مخیتاریان دوبار از سفر به جمهوری آذربایجان سرباز زده بود؛ یک بار درسال 2015 و زمانی که در بوروسیا دورتموند بازی می کرد، او برای مصاف تیمش مقابل تیم قبله آذربایجان به این کشور سفر نکرد و در مرحله گروهی رقابتهای این فصل لیگ اروپا هم در مصاف تیمش مقابل قره باغ، آرسنالی ها را همراهی نکرد.

6363