پیکه: آنفیلد کابوسی بود که در یادها باقی خواهد ماند

پیکه:  آنفیلد کابوسی بود که در یادها باقی خواهد ماند

سایت رسمی فوتبالی- جرارد پیکه مدافع اسپانیایی بارسلونا برای اولین بار بعد از فاجعه ورزشگاه آنفیلد درمورد آن شب تلخ صحبت کرده است. بارسلونا درحالی که در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، به برد قاطعی مقابل لیورپول دست یافته بود، در بازی برگشت ورزشگاه آنفیلد متحمل باخت سنگینی شد و با همین باخت از گردونه رقابتها حذف شد.

با حذف بارسا از گردونه رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، آنها در بهترین حالت می توانند رقابتهای این فصل را با فتح قهرمانی دوگانه به پایان ببرند.

به گزارش فوتبالی، حالا جرارد پیکه در گفتگو با ال پائیس به مرور آن شب تلخ پرداخته است. او دراین باره گفته:« زمانی که چنین اتفاقی می افتد، همه چیز و یا تقریبا همه چیر بد پیش رفته است. به نظرم از نظر ذهنی آنچه پارسال در رم اتفاق افتاده بود برروی ذهن برخی از بازیکنان ما تاثیرگذاشته بود. چون این اتفاقی بود که اخیرا برایمان رخ داده بود. قطعا اتفاق آنفیلد یک بلوک ذهنی بود و البته از نظر فوتبالی هم کم آوردیم. لغزشی همه جانبه بود. لیورپولی ها هم خیلی رو به جلو بازی کردند و فشرده کار می کردند. برگزاری بازی در ورزشگاه آنفیلد هم تاثیرگذار بود و ما نتوانستیم کاری بکنیم. برایمان خیلی سخت بود که بخواهیم از نظر روانی از جایمان بلند شویم، چون روزها سپری می شوند و این باخت و ناکامی را فراموش نکرده ایم. این لغزشی است که در یادها باقی خواهد ماند ولی باید یک گام به جلو برداشت.»


پیکه از سبک بازی بارسلونای والورده دفاع کرده و معتقد است که والورده مدیریت فوق العاده ای در رختکن بارسا داشته است:« بارسایی ها خیلی متوقع هستند و ما دوست داریم همه چیز به حالت ایده آل پیش برود. الان بحث برد و قهرمانی نیست و بحث نحوه بازی و قهرمان شدن است. دوره بارسا با گواردیولا همین اواخر بود و درآن دوره بارسا بهترین بازیها را ارائه می داد و فوتبالی بازی می کرد که همیشه مورد پسند بوده و همه ما با آن آشنا هستیم. این بحث همیشه مطرح است که چه کسی باید سرمربی بارسا باشد. ولی می توانم بگویم که آن سبک بازی، همان سبکی است که والورده می خواهد درتیم به کار گیرد. من در رختکن تیم هستم و این حس به من القا می شود.»

6363