وقتی دستور رئیس جمهور، باعث بازگشت مجدد ژیان به تیم ملی شد

وقتی دستور رئیس جمهور، باعث بازگشت مجدد ژیان به تیم ملی شد

سایت رسمی فوتبالی- آقای گل تاریخ فوتبال غنا مدتی پیش برای همیشه با فوتبال ملی خداحافظی کرده بود. اما حالا او مجبور شده تا در تصمیمش تجدید نظر کند .

به گزارش فوتبالی، در حقیقت این رئیس جمهوری غنا بود که آساموآ ژیان را مجبور کرده تا در جام ملتهای آفریقا برای تیم ملی کشورش به میدان برود.

این درحالی است که در تاریخ اخیر فوتبال غنا، همواره نام آساموآ ژیان برسرزبانها بوده. مهاجم کایسریسپور ترکیه، آقای گل فوتبال غناست و 51 گل ملی در کارنامه ورزشی اش می بیند و بیشترین بازیهای ملی را برای تیم ملی کشورش برگزار کرده (106 بازی ملی).

آساموا ژیان 33 ساله از سپتامبر سال 2017 به دلیل مصدومیت از تیم ملی کشورش به دور است و برای رقابتهای کوپا آمه ریکای پیش رو که در مصر برگزار خواهد شد، در لیست بازیکنان جیمز کشی آپیا خواهد بود. البته او مدتی پیش خداحافظی اش از فوتبال ملی رااعلام کرده بود.

ژیان چند روز پیش بیانیه ای را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بود و نوشته بود:« اگر تصمیم سرمربی تیم این است که مرا دعوت کند و درعین حال بازوبند کاپیتانی را به بازیکن دیگری بدهد، حاضر نیستم در تورنمنت حضور بیابم. قصد دارم تا از تیم ملی خداحافظی کنم تا حضور من در تیم ملی به ضرر تیم نباشد.»

اما شرایط 48 ساعت بعد دستخوش تغییرات عظیمی شد.  وساطت ناکا آکوفو آدو رئیس جمهور غنا باعث شد تا او یک گام به عقب برداشته و خبر بازگشتش به تیم ملی را اعلام کرد.

ژیان در توئیت جدیدی نوشته:« نمی توان درخواست رئیس جمهور را نادیده گرفت. من در اختیار کشی آپیا هستم تا به تیم ملی کشورم کمک کنم تا قهرمان جام ملتهای آفریقا شود.» تیم ملی غنا از سال 1982 به بعد هرگز قهرمان جام ملتهای آفریقا نشده است.

این مهاجم باتجربه درعین حال با انتشاربیانیه ای اعلام کرد:« من این فرصت را یافتم که با پدر ملتم صحبت کنم. او به رغم احترام به تصمیم من، از من درخواست کرد که درتصمیمم برای خداحافظی از دنیای فوتبال، تجدید نظر کرده و یک گام به عقب بردارم.»

6363