رئیس پاری سن ژرمن به پرداخت رشوه متهم شد

رئیس پاری سن ژرمن به پرداخت رشوه متهم شد

سایت رسمی فوتبالی- ناصر الخلیفی رئیس باشگاه پاری سن ژرمن به فساد مالی متهم شده است. اتهام وارده به او، پرداخت رشوه در رابطه با جام جهانی دو ومیدانی قطر است.

به گزارش فوتبالی و طبق گزارش منتشره در آژانس خبری ای.اف.پی، این جام جهانی قرار است بین روزهای 27 سپتامبر تا 6 اکتبر در قطر برگزار شود و قاضی پرونده فساد مالی در دادگاه پاریس، الخلیفی را به پرداخت رشوه متهم کرده است. این قاضی در عین حال پرونده بازیهای المپیک 2020 و ریو2016 را نیز بررسی می کند.

ناصر الخلیفی در ماه مارس به صورت داوطلبانه در دادگاه شرکت کرده بود و روز 16 ماه می نیز مجددا به دادگاه احضار شده بود که به دلیل شرکت در فینال جام امیرقطر در دادگاه شرکت نکرد.

ماجرا از این قرار است که شرکت Oryx QSI که زیر نظر خالد، برادر ناصرالخلیفی مدیریت می شود، با این پرونده درارتباط است. قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2019 دوو میدانی انتخاب شده است و آنها با کسب 15 رای در مقابل 12 رای آمریکا توانستند میزبانی این رقابتها را دراختیار بگیرند.

حال مشخص شده است که ناصر الخلیفی، رئیس قطری باشگاه پاری سن ژرمن با پرداخت 3.1 میلیون یورو رشوه به "لامین دیاک"، رئیس پیشین فدراسیون جهانی دو و میدانی، نقش موثری در رسیدن میزبانی به قطر داشته است.

فرانسو اسزپنیر، وکیل ناصرالخلیفی در دفاع ازاو اعلام کرده که نام رئیس باشگاه پاری سن ژرمن در هیچ یک از مدارک درج نشده است.

این دومین باری است که نام ناصرالخلیفی با پرونده فساد همراه شده است و درسال 2017 دادگاهی در سوئیس پرونده ای علیه او بازگشایی کرده بود. آن پرونده به همکاری گروه تلویزیونی بین اسپورت درحق پخش تلویزیونی بازیهای جام جهانی 2026 و 2030 برمی گشت.

6363