پوچتینو: همه درانتظار یک فینال تاکتیکی هستند اما احساس فاکتور سرنوشت ساز است

پوچتینو: همه درانتظار یک فینال تاکتیکی هستند اما احساس فاکتور سرنوشت ساز است

سایت رسمی فوتبالی- مائوریسیو پوچتینو، سرمربی آرژانتینی تاتنهام، تا ده روز دیگر باید مهمترین بازی اش به عنوان سرمربی را پشت سربگذارد. او در اجلاس بین المللی فوتبال 2019 در بیلبائو در مورد فینال لیگ قهرمانان اروپا و رویارویی اش با یورگن کلوپ صحبت کرده است

به گزارش فوتبالی، پوچتینو شناخت خوبی از حریف دارد و آنها هم تاتنهام را به خوبی می شناسند. سرمربی تاتنهام دراین باره گفته:« غیرممکن است بتوانیم بگوئیم که بازی فینال هم یک بازی معمولی دیگر است. ما سه هفته فرصت داریم تا لذت ببریم و لحظات بی نظیری را پشت سرمی گذاریم. همه در انتظار نبردی تاکتیکی هستند ولی آنچه سرنوشت را روشن می کند، بخش احساسی ماجراست. ما دو تیمی هستیم که شناخت خوبی از هم داریم و تیم قهرمان روی نقشه های تاکتیکی مشخص نمی شود وبحث احساسی تعیین کننده خواهد بود.»

این سرمربی آرژانتینی ادامه داد:«می توان لیورپول را مدعی اصلی قهرمانی دانست؛ چرا که پارسال هم در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت و تا هفته پایانی برای قهرمانی در لیگ برتر می جنگید. در سالهای اخیر آنها سرمایه گذاری بزرگی برای قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا انجام دادند و کسی توقعش را نداشت که تاتنهام به فینال برسد. اما ما بنا به شایستگی های خودمان به فینال رسیده ایم و نشان داده ایم که تیممان ارزش بالایی دارد.»

سرمربی تاتنهام ادامه داد:« این کار ما را زیباتر می کند و همه چیز لذت بخش تر می شود.ما می توانیم تاریخ ساز شویم. کاملا روشن است که در فینال باید قهرمان شد و نباید فقط بازی کرد و ما هم آماده قهرمانی هستیم.»

یکی از تردیدهای بزرگ پوچتینو، حضور یا عدم حضور هری کین دربازی فینال است. البته او ترجیح می دهد با خوش بینی منتظر باشد:« کین تمرین می کند و درفاز بازیابی است. امیدواریم که بتواند به تیم کمک کند؛ حالا یا درترکیب اصلی تیم و یا از روی نیمکت و یا حتی به عنوان حمایت روحی در داخل رختکن. ما خوشبین هستیم. »

بخش پایانی صحبتهای پوچتینو درمورد فصل سختی بود که با تاتنهام پشت سرگذاشت:«  درپایان دور رفت بازیهای گروهی لیگ قهرمانان اروپا، هیچ کسی خوش بین نبود. ما شرایط سختی را پشت سرگذاشتیم. حذف کردن سیتی و یا برگرداندن ورق مقابل آژاکس تصادفی نبود. اینها به ما قدرت داد. دراوایل فصل کار سخت بود. سختی های زیادی کشیدیم و فاز منفی زیادی دراطراف تیم وجود داشت. اما این پروسه را پشت سرگذاشتیم و در نیمه نهایی اشک ریختیم و به فینال رسیدیم و این نتیجه تلاشها و زجرهایی است که کشیده ایم.»

6363