نورمحمدی: سپاهان کوتاه بیا نیست/ پرسپولیس به جایگاه واقعی خودش رسید

نورمحمدی: سپاهان کوتاه بیا نیست/ پرسپولیس به جایگاه واقعی خودش رسید

وب سیات رسمی فوتبالی- کاپیتان سابق پرسپولیس درباره آخرین شرایط این تیم صحبت های جدیدی را بیان کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه گل، رضا نورمحمدی کاپیتان سابق پرسپولیس معتقد است برانکو و شاگردانش می خواهند جام حذفی را هم فتح کنند تا هم در قهرمانی این فصل دبل کرده باشند و هم خاطره حذف از آسیا را از ذهن هواداران پاک کنند هر چند که در اصفهان کار بسیار سختی در پیش دارند و سپاهان هم هرگز کوتاه نخواهد آمد چون در لیگ دوم شده اند و امسال یک جام می خواهند اما پرسپولیس اگر خودش باشد می تواند با کمک هوادارانش سپاهان را ببرد و به فینال جام حذفی صعود کند و در نهایت قهرمان این جام شود.

در مورد هت تريك قهرمانی پرسپولیس چه صحبتی داريد؟

به نظرم این افتخار حق پرسپولیس بود و خیلی به هواداران چسبید. خیلی ها می خواستند جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرند و تیم خیلی هم اذیت شد و در بازیهای آخر لیگ امتیاز داد اما به قدر کافی امتیاز جمع کرده بود و در نهایت قهرمان شد. البته يك سری هم مدعی هستند پرسپولیس با گل آفسايد قهرمان شده است. با اين نظريه موافق هستید؟
نه، پرسپولیس اگر مساوی هم می کرد قهرمان می شد ضمن این که اشتباهات داوری خیلی جاها به ضرر پرسپولیس بوده است. آن ها نظر خودشان را می گویند اما پرسپولیس با یک مساوی هم قهرمان می شد و اگر داور آن گل را قبول نمی کرد ممکن بود پرسپولیس باز هم گل بزند. این قهرمانی حق پرسپولیس بود چون از شروع لیگ خوب کار کرده بود و از اول فصل بالای جدول بود و در نهایت هم به هدفش رسید و قهرمان شد. با این که از شروع لیگ پرسپولیس خیلی از نفراتش را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت و مشکلات هم زیاد بود اما بچه ها هر چه در توان داشتند گذاشتند و قهرمان شدند و این قهرمانی واقعا به همه هواداران چسبید.

خیلی ها هم از مهدی تارتار انتقاد كردند كه چرا پرسپولیس را نبرد. اين انتقاد به تارتار وارد است؟
نه، همه انتظار دارند که یک اتفاقاتی در بازیهای دیگر بیفتد تا آن ها قهرمان شوند اما اگر هر کسی به فکر تیم خودش باشد بهتر نتیجه می گیرد. برانکو همیشه به فکر تیم خودش است و نتیجه هم گرفته است. یک جوری از تارتار انتظار داشتند پرسپولیس را ببرد که انگار همه پرسپولیس را برده بودند و فقط او نبرده است. به هر حال این حرف و حدیث ها هست و این انتقادات را به تارتار می کنند اما پرسپولیس چند تا بازی نتیجه نگرفته بود و اگر عرضه داشتند خودشان نتیجه می گرفتند و بالاتر از پرسپولیس قرار می گرفتند اما خودشان نتوانستند نتیجه بگیرند و به بازی آخر امید بسته بودند.

هت تريك قهرمانی چقدر برای مجموعه پرسپولیس مهم بود؟
باشگاه در این چند سال برنامه داشت و این هت تریک نشان می دهد که پرسپولیس به جایگاه واقعی خودش رسیده و می تواند هر سال مدعی باشد. کار بازیکنان هم سخت تر شده چون هر کسی به تیم می آید باید شخصیت قهرمانی داشته باشد. پرسپولیس توقع هواداران را بالا برده و کار تیم سخت تر شده اما جذاب تر هم هست چون می خواهند این شرایط ادامه داشته باشد. برانکو هم الان دنبال قهرمانی در جام حذفی است و سال بعد هم می خواهد به فینال آسیا برسد.

بازی پرسپولیس و السد چطور بود؟
این بازی تشریفاتی بود چون پرسپولیس از گروه صعود نمی کرد اما تیم خیلی با انگیزه کار کرد چون پرسپولیس و به خصوص برانکو حتی بازی دوستانه را هم جدی می گیرند و بازی با السد هم بازی خوبی بود و هواداران هم آمده بودند و از بازی خوب پرسپولیس لذت بردند.

در اين بازی ژاوی هم از فوتبال خداحافظی كرد. در مورد اين اتفاق چه نظری داريد؟
ژاوی بازیکن بزرگی بود و کل دنیا او را می شناسند و الگوی خیلی از بازیکنان دنیا و فوتبالیست های خودمان هم هست. در این بازی هواداران برای ژاوی سنگ تمام گذاشتند و به او احترام گذاشتند و تشویقش کردند. در مجموع اتفاق خوبی بود و صحنه های قشنگی بود که ژاوی در کشور ما از فوتبال خداحافظی کرد. البته ژاوی همیشه جلوی پرسپولیس بدشانس بود و بازنده از زمین بیرون رفت و خاطره خوشی از بازی مقابل پرسپولیس ندارد به جز همین خداحافظی اما در این چند ساله همیشه بازی های پرسپولیس و السد قطر جذاب بود چون هم هواداران زیادی به استادیوم می آمدند و هم خود ژاوی بود که جذابیت های خاصی برای همه داشت.

چه تصوری از بازی پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی داريد؟
بازی سختی است. سپاهان امسال در لیگ در کورس قهرمانی بود و در نهایت نایب قهرمان شد هر چند که دنبال قهرمانی بود. جام حذفی برای همه مهم است و پرسپولیس می خواهد با فتح این جام هواداران را خوشحال کند و حذف از آسیا را از ذهن آن ها پاک کند و به همین دلیل به دنبال دبل قهرمانی است تا دو تا جام در این فصل بگیرد. بازی سختی است اما امیدوارم روز، روزخوب پرسپولیس باشد تا نتیجه بگیرد.

فكر می كنی سپاهان در خانه خودش كوتاه بیايد؟
نه، سپاهان لیگ را از دست داده و دنبال قهرمانی در جام حذفی است به خصوص سرمربی آن ها یعنی قلعه نویی که دنبال جام است و فکر نکنم به این راحتی کوتاه بیایند. الان به خاطر اتمام لیگ فشاری هم روی دو تیم نیست و امیدوارم بازی خوبی انجام دهند.

بیرانوند بعد از قهرمانی در لیگ در ويدئويی مدعی شد كه ديگر به آن ها جام نمی دهند و اجازه نمی دهند پرسپولیس قهرمان جام حذفی هم بشود. با اين حرف بیرانوند موافق هستید؟

به هر حال یک سری مشکلات آخر فصل بود که خیلی ها دوست نداشتند پرسپولیس قهرمان شود اما پرسپولیس با هوادارانش جلوی خیلی مسایل را گرفت. بازیکنان هم یک سری چیزها را می بینند که این حرفها را می گویند اما پرسپولیس می تواند قهرمان جام حذفی شود.

شما هم معتقديد عده ای نمی خواهند پرسپولیس قهرمان جام حذفی شود؟
بله، صد در صد همینطور است. سه سال قهرمانی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر برای خیلی ها سنگین بود و الان خیلی ها دوست ندارند تیم برانکو قهرمان جام حذفی هم بشود اما پرسپولیس اگر خودش باشد با کمک و حمایت هوادارانش می تواند قهرمان جام حذفی هم بشود و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

4344