سیلسن، دومین دروازه‌بان برتر بارسلونا در 20 سال اخیر!

سیلسن، دومین دروازه‌بان برتر بارسلونا در 20 سال اخیر!

سایت رسمی فوتبالی – اگر قرار باشد جام حذفی برای یک بازیکن بارسلونا مهم‌تر از سایرین باشد، او یسپر سیلسن است. این احتمالا آخرین بازی او برای کاتالان‌ها خواهد بود، و او در دوران حضورش در بارسلونا دروازه‌بان اصلی تیم در جام حذفی بوده است.

او البته با وجدانی آسوده بارسلونا را ترک خواهد کرد. او یکی از بهترین دروازه‌بان‌های بارسلونا در سال‌های اخیر بوده و تنها به دلیل عملکرد فوق‌العاده مارک آندره تر اشتگن است که او نتوانسته زیاد بازی کند.

اما آمار نشان می‌دهد که سیلسن چقدر عالی بوده است. او از نظر نسبت گل‌های خورده به دقایق بازی در رده دوم دروازه‌بانان بارسلونا در سال‌های اخیر قرار دارد و هر سال هم فاتح جام حذفی شده است.

تر اشتگن در حالی دروازه‌بان اصلی بارسلونا است که آمار گل خورده او بدتر از سیلسن است. تر اشتگن هر بازی 0.90 گل دریافت کرده، در حالی که آمار سیلسن 0.74 گل به ازای هر بازی است.

بهترین دروازه‌بان بارسلونا در 20 سال اخیر از نظر گل خورده، کلودیو براوو بوده که تنها 0.58 گل در هر مسابقه دریافت کرد. ویکتور والدس که بیش از همه در دروازه بارسلونا ایستاده، 0.82 گل در هر بازی را به نام خود ثبت کرده است.

آمار دروازه‌بان‌های بارسلونا در 20 سال اخیر به این ترتیب است:

رود هسپ: 1.27 گل در هر بازی

ریشار دوتروئل: 1.18 

په‌په رینا: 1.20

روبرتو بونانو: 1.04

آلبرت خورکرا: 1.33

خوسه پینتو: 0.83

ویکتور والدس: 0.82

کلودیو براوو: 0.58

مارک آندره تر اشتگن: 0.90

یسپر سیلسن: 0.74

8444