تعیین اهداف روشن؛ کریس رونالدو را تبدیل به یک گلزن تمام عیار کرد

تعیین اهداف روشن؛ کریس رونالدو را تبدیل به یک گلزن تمام عیار کرد

سایت رسمی فوتبالی- رنه مئولنستین، یکی از مربیان سابق منچستریونایتد در صحبتهایی اعلام کرده که چطور با تعریف اهداف برای کریس رونالدوی جوان به او کمک کرده تا فوتبالش را پیشرفت دهد.

به گزارش فوتبالی، کریستیانو رونالدو در سال 2003 و درسن 18 سالگی به منچستریونایتد پیوست و با گذر زمان تبدیل به یکی از موفق ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه شد. او در طول چندین سال حضورش در یونایتد پیشرفت چشمگیری داشت و درنهایت درسال 2009 به عنوان گران قیمت ترین بازیکن وقت دنیای فوتبال به رئال مادرید منتقل شد.

مئولنستین درسال 2007 به عنوان یکی از مربیان یونایتد و دستیاران سرالکس فرگوسن کریس رونالدو را هدایت می کرد. او در صحبتهایی اعلام کرده که کارت قرمزی که کریس در اوایل فصل 8-2007، دریافت کرد، باعث شد تا او این فرصت را به دست بیاورد تا برای مدت بیشتری با این مهاجم جوان پرتغالی کار کند. این مربی هلندی در گفتگو با The coaches’ voice گفت:« در اوایل فصل 8-2007، زمان زیادی را با کریس رونالدو سپری کردم. دریافت کارت قرمز در دومین بازی فصل باعث شد تا او از حضور در سه بازی محروم شود. این فرصتی استثنایی را برایم فراهم کرد تا بتوانم در برخی مسائل با کریس بیشتر کار کنم.»

این مربی باتجربه توانایی های زیادی در ستاره پرتغالی دیده بود و باور داشت که می تواند راندمان فوتبال کریس را افزایش دهد؛ راز موفقیت او دراین مسیر، تشویق کردن کریس برای تعیین اهدافی برای خودش بود:« من براین باور بودم که کریس یکی از بهترین فورواردهای دنیا به رغم سن و سال کمش است؛ اما او آنقدرها راندمان بالایی نداشت. ما به این نیاز داشتیم که کریس گلهای بیشتری بزند و می دانستم که خودش هم همین را می خواهد.»


مئولنستین ادامه داد:« مسئولیت من این بود تا او را از سطح آگاهی به سطح درک برسانم. او باید درک می کرد که می تواند کارهایی که دلش می خواهد را واقعا انجام دهد. بحث مسائل روانی خارج از زمین چمن بود. به علاوه قرار شد تا برای کریس اهداف مشخصی تعیین کنیم و به او توضیح دهیم که افرادی که اهداف مشخصی دارند، موفق تر از کسانی هستند که فقط می گویند:"می خواهم به فلان هدف برسند" و سپس برای رسیدن به آن انتظار می کشند. کریس رونالدو ازهرآنچه که او را به خواسته اش نزدیک می کرد، استقبال می کرد.»

رونالدو فصل 8-2007 را با زدن 31 گل در لیگ برتر انگلیس به پایان برد و کمی بعد به رئال مادرید منتقل شد. رونالدوی پرتغالی در طول سالهای حضورش در رئال مادرید تبدیل به برترین گلزن تاریخ این باشگاه شد و 451 گل با پیراهن تیم مادریدی زد و درسال 2018 به یوونتوس پیوست.

6363