مهاجم آرسنال به خاطر مسائل سیاسی فینال لیگ اروپا را از دست داد

مهاجم آرسنال به خاطر مسائل سیاسی فینال لیگ اروپا را از دست داد

سایت رسمی فوتبالی - مخیتاریان، مهاجم آرسنال در فینال لیگ اروپا بازی نمی کند. این بازیکن محروم یا مصدوم نیست اما مشکلات سیاسی میان دو کشور ارمنستان و آذربایجان باعث شد تا این مهاجم 30 ساله در این بازی که چهارشنبه هفته آینده در باکو برگزار می شود، حضور نیابد. 

به گزارش فوتبالی، باشگاه آرسنال در بیانیه ای در مورد مخیتاریان صحبت کرد و گفت:" همه گزینه ها را بررسی کردیم تا میکی بخشی از تیم باشد اما پس از صحبت با میکی و خانواده اش به توافق رسیدیم تا در اردوی تیم ما حضور نداشته باشد."

مخیتاریان در مرحله گروهی به دلیلی مشابه در بازی قره باغ و آرسنال حضور نیافته بود. در آن زمان این مهاجم ترجیح داد که در سفر حضور نداشته باشد. او در سال 2015 هم بازی دورتموند و قابالا را از دست داد. یوفا ادعا می کند که مشکلی در این ماجرا وجود ندارد و در نامه هایی به فدراسیون و سفارت آذربایجان خواستار آن شده بود تا در صدور ویزای مخیتاریان همکاری لازم را به عمل بیاورند. در حال حاضر ورود  ارمنی ها به آذربایجان ممنوع است. 

مخیتاریان در صفحه اینستاگرام خود در این باره توضحی داده است:" همه گزینه ها را بررسی کردیم. تصمیم مشکلی برای من بود که با تیم برای فینال لیگ اروپا مقابل چلسی سفر نکنم. همه بازیکنان دسوت دارند در چنین بازیهایی حضور داشته باشند و بسیار ناراحت هستم. هم تیمی هایم را تشویق خواهم کرد."

اختلاف سیاسی آذربایجان و ارمنستان به سال 1988 برمی گردد که این دو کشور بعد از آن شش سال با هم جنگیدند. آنها بعد از ان با هم صلح کردند تا این که از سال 2016 اختلاف دوباره میان دو کشور بالا رفت.