عرب: نامه‌ای درباره منع برگزاری اردو در خارج از کشور دریافت نکرده‌ایم/ باشگاهداری دولتی با بن‌بست مواجه شده است

عرب: نامه‌ای درباره منع برگزاری اردو در خارج از کشور دریافت نکرده‌ایم/ باشگاهداری دولتی با بن‌بست مواجه شده است

وب سایت رسمی فوتبالی- ایرج عرب، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: از هیچ مرجع رسمی از جمله سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان، بخشنامه و موضع رسمی برای منع برگزاری اردوهای خارجی دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش فوتبالی، ایرج عرب درباره برتری 2 بر صفر تیم فوتبال پرسپولیس مقابل السد قطر در آخرین دیدار مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و تقدیر از ژاوی در ابتدای این مسابقه گفت: متأسفانه نتوانستیم به دور حذفی صعود کنیم، اما شب بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم. روحیه تیم برای جام حذفی بالا بود و بازیکنان شب بانشاطی برای هواداران ایجاد کرد. تقدیر از ژاوی صحنه‌های جالب، شیرین و به یادماندنی رقم زد.

وی درباره اینکه گفته بود پرسپولیس در پرونده سوپرجام در دادگاه CAS برنده اعلام شده، اظهار داشت: از من سوال کردند که فکر می‌کنید که نتیجه این پرونده چگونه است. من هم گفتم با لایحه‌ای که پرسپولیس و سازمان لیگ ارائه کرده، شواهد نشان می‌دهد که رأی باید به سود ما صادر شود. با این حال کسی از این رأی خبر ندارد. نتیجه اعلام حکم این پرونده را یک ماه عقب انداختند و فکر می‌کنم نتیجه خرداد ماه اعلام شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره دیدار سرخپوشان مقابل سپاهان در جام حذفی تصریح کرد: در یک کشور زندگی می‌کنیم و استان‌ها برای ما فرقی ندارد. همه هواداران فهیم هستند و مسئولان تلاش می‌کنند شاهد یک بازی خوب و در فضایی آرام باشیم. حتماً باید تدابیر جدی اندیشیده شود. جلساتی هم برگزار شده و ما برای برگزاری آرام و بدون حاشیه بازی اعلام آمادگی کردیم. کارهای زیادی انجام شده و ما باید برای بازی خوب تلاش کنیم تا فوتبال محل حاشیه نباشد. باید چارچوب‌ها را رعایت کنیم، تابع مقررات باشیم و به حواشی دامن نزنیم.

عرب درباره صحبت‌هایش درخصوص نقش فضای مجازی در افزایش قیمت برخی بازیکنان خاطرنشان کرد: پس از اینکه اتفاقات را رصد کردم، دیدم این همه فشاری که در یک مقطع به باشگاه مبنی بر جذب یا عدم جذب یک بازیکن وارد می‌شود، طبیعی نیست. در باشگاهداری با مشکلات و موانع قانونی مواجه هستیم که دیده نمی‌شود. هوداران واقعی پرسپولیس شریف هستند و خیلی هم به دنبال نتیجه نیستند. آنها دوست دارند پرسپولیس پاک، قوی و در حد نام خود باشد.

وی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: خط و ربط‌ها نشان می‌دهد این اتفاقات از سر دلسوزی برای پرسپولیس نیست. امیدوارم کانال‌های فضاهای مجازی که فوتبال پاک را ترویج می‌کنند، بمانند و با قدرت به کار خود ادامه دهند. کانال‌هایی هم که به دنبال سوءاستفاده هستند، در مسیر درستی قرار بگیرند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه گفته می‌شود باشگاه‌ها از برگزاری اردوهای خارجی منع شده‌اند، اظهار داشت: ما تنها به نامه‌ای که ابلاغ می‌شود توجه می‌کنیم. ممکن است برداشت‌های مختلفی از مصاحبه شود. ما از هیچ مرجع رسمی از جمله سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان، بخشنامه و موضع رسمی برای منع برگزاری اردوهای خارجی دریافت نکرده‌ایم. اگر این اتفاق رخ دهد،‌ شامل حال اردوهایی که هزینه‌ها را اسپانسر پرداخت می‌کند، نباید بشود و نخواهد شد. باید توجه ویژه‌ای به نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا شود و ما باید با آمادگی کامل و در رقابت‌ها شرکت کنیم.

عرب در خصوص اینکه گرشاسبی گفته بود که 500 میلیون تومان در سال از درآمدزایی پرسپولیس وارد خزانه باشگاه نمی‌شود، تصریح کرد: ما از سازمان لیگ خواهش کردیم که سهم باشگاه را از تبلیغات محیطی بدهد. منظور گرشاسبی این موضوع و نیز حق پخش تلویزیونی است که از آن محروم هستیم. باشگاه با دولتی بودن و سیستم دولتی در درآمدزایی، دست و پا بسته است و با هر حرکت درچار نگرانی می‌شویم. شاید 500 جلسه اقتصادی داشتیم که به نتایج خوبی برای درآمدزایی می‌رسیم، اما قانون‌های مختلف دست و پای ما را می‌بندد.

وی درمورد پیشنهاد علیرضا بیرانوند از باشگاه‌های خارجی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که روز شنبه با برانکو داشتیم، او گفت که پس از دیدار جام حذفی وارد موضوعات مربوط به نقل و انتقالات شویم که باشگاه پذیرفت. ما 26 بازیکن داریم که با باشگاه قرارداد دارند. برانکو گفت اگر بازیکنان پیشنهاد خارجی دارند، به باشگاه ارائه کنند تا حقی از آنها ضایع نشود. منتظریم اگر باشگاهی برای هر بازیکن پیشنهادی دارد، ارائه کند. این موضوع فعلاً در باشگاه مطرح نیست.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا سرخابی‌های پایتخت خصوصی خواهند شد یا خیر، گفت: اراده مورد مهمی از هر کاری به شمار می‌رود. در وزارت ورزش و جوانان و نیز باشگاه پرسپولیس، اراده واگذاری وجود دارد و وزارت ورزش اصرار به واگذاری دو باشگاه دارد. امروز عصر یک جلسه هم برگزار خواهیم کرد. چند جلسه با سازمان خصوصی‌سازی داشتیم و هر چه که مراجع به آن در راستای واگذاری باشگاه پرسپولیس نیاز داشتند، باشگاه ارائه کرده است.

عرب با بیان اینکه واگذاری سرخابی‌های پایتخت از لحاظ سخت‌افزاری سخت است، اظهار داشت: سازمان خصوصی‌سازی شرکت‌هایی را واگذار کرده که قیمت‌های بالاتری داشت و مشکلی ایجاد نشد. حساسیت‌هایی روی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود دارد، اما باید روزی این اتفاق بیفتد. باشگاهداری دولتی با بن‌بست مواجه شده و من این موضوع را با پوست و گوشت لمس می‌کنم. برای تمام حرف‌هایم سند دارم و معتقدم امکان ندارد با این وضعیت ادامه دهیم.

7655