پرسپولیس 2 - السد صفر/ برد تشریفاتی پرسپولیس در شب تلخ ژاوی

پرسپولیس 2 - السد صفر/ برد تشریفاتی پرسپولیس در شب تلخ ژاوی

وب سایت رسمی فوتبالی- تیم های پرسپولیس و السد به مصاف هم رفتند که در نهایت سرخپوشان تهرانی موفق شدند با دو گل پیروز شوند. 

به گزارش فوتبالی، در آخرین دیدار دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا تیم های پرسپولیس و السد در دیداری تشریفاتی برای قرمزپوشان به مصاف هم رفتند. این بازی که بازی خداحافظی ژاوی هرناندز ستاره اسپانیایی السد محسوب می‌شد، با شکستی تلخ برای او همراه شد تا ادامه ماجراجویی های فوتبالی اش را شاید در کسوت مربیگری دنبال کند. پرسپولیس با این سه امتیاز 7 امتیازی شد و موقتا به رده سوم صعود کرد. صدرنشینی السد نیز با این شکست به خطر افتاد تا در صورت پیروزی پاختاکور مقابل الاهلی این تیم جایش را بگیرد. 

داور: دیلان پریرا(سریلانکا)؛ کمک‌ها: پاراکراما هماسونگا و پریانگا نامال؛ داور چهارم: محمود سعید(عمان)

ترکیب پرسپولیس
علیرضا بیرانوند، محسن ربیع خواه، امید عالیشاه، شجاع خلیل‌زاده، سروش رفیعی(80 مهدی شریفی)، احمد نوراللهی، مهدی ترابی(88- محمدامین اسدی)، کمال کامیابی‌نیا، مهدی شیری، شایان مصلح(54- محمد نادری) و علی علیپور
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ترکیب السد
سعد الشیب، پدرو(78- علی اسد)، عبدالکریم حسن، جانگ وو یونگ(70- حامد اسماعیل خلیفه)، ژاوی، حسن الحیدوست، بغداد، سلمان، خوخی، سالم الحجری و اکرم عفیف
سرمربی: ژوزوالدو فریرا 

کارت زرد
شجاع خلیل زاده (57) و علیرضا بیرانوند (61) از پرسپولیس
پدرو میگوئل (65) از السد

شرح گل
پرسپولیس 1 - السد صفر (دقیقه 16: مهدی ترابی): مهدی ترابی در میانه زمین صاحب توپ شد که شوت استثنایی او از فاصله‌ای حدودا 30 متری، دور از دستان سعد الشیب به کنج دروازه السد رفت تا گل اول پرسپولیس به زیبایی به ثمر برسد.
پرسپولیس 2 - السد صفر (دقیقه 68: علی علیپور): پاس در عمق مهدی ترابی با فرار علیپور همراه شد، ابتدا در خطایی واضح مدافع السد او را متوقف کرد اما علیپور به حرکت خود ادامه داد و با ضربه پای چپ توپ را از بین پاهای دروازه بان وارد دروازه السد کرد.

دقایق حساس
نیمه اول
دقیقه 5: 
پاس در عمق استثنایی ژاوی از میانه زمین به پشت محسن ربیع‌خواه را بغداد بونجاح در موقعیت تک به تک قصد داشت از روی سر بیرانوند عبور دهد که دروازه‌بان پرسپولیس با واکنش به موقع توپ را دفع و در ادامه خلیل‌زاده توپ را از محوطه جریمه پرسپولیس دور کرد.
دقیقه 9: شوت بغل پای سروش رفیعی دقت لازم را نداشت و در دستان سعد الشیب جای گرفت.
دقیقه 14: مهدی ترابی با دریبل‌های ریز و نفوذ سریع از سمت چپ زمین موقعیت خطرناکی به وجود آورد که ارسال زمینی او را سعد الشیب و در ادامه طارق سلمان از مقابل دروازه السد دور کردند.
دقیقه 21: ارسال ژاوی از روی کرنر سمت راست زمین و ضربه سر بوعلام خوخی از روی دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.
دقیقه 26: پاس بلند و دیدنی ژاوی از میانه زمین به پشت مدافعان پرسپولیس نزدیک بود بازهم خطرساز شود که بیرانوند با خروج از دروازه مجددا توپ را دراختیار گرفت.
دقیقه 31: ارسال خطرناک ترابی را جانگ وو یونگ برگشت داد، اما در ریباند توپ به محسن ربیع‌خواهد رسید که شوت سرضرب و زمینی او از پشت محوطه جریمه را سالم الهاجری از روی خط دروازه السد برگشت داد تا پرسپولیس از رسیدن به گل دوم ناکام بماند.
دقیقه 38: پاس ترابی و شوت روی پای علیپور با فاصله زیادی از دروازه السد به بیرون رفت.
دقیقه 44: رفیعی با حرکت تکنیکی وارد محوطه جریمه السد شد که شوت کم‌دقت او با فاصله نسبتا زیادی از دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 45: ارسال ناگهانی و خطرناک عبدالکریم حسن از سمت چپ زمین درآستانه ورود به دروازه پرسپولیس بود که بیرانوند درازکش توپ را برگشت داد.
دقیقه 1+45: پاس بلند چشم‌نواز ژاوی از میانه زمین را بغداد بونجاح با مهار سینه تبدیل به موقعیت جدی گلزنی کرد ولی با وجود عبور از شجاع خلیل‌زاده و بیرانوند، نتوانست ضربه نهایی خوبی بزند تا موقعیت گلزنی السد هدر برود.

نیمه دوم
دقیقه 48: 
ارسال از جناح چپ از عفیف و یورش بونجاح به سمت توپ که چند سانتی متر کم آورد و در دهانه دروازه توپ از روی سرش رد شد.
دقیقه 64: شوت از راه دور عبدالکریم حسن به تیر عمودی دروازه پرسپولیس برخورد کرد.
دقیقه 69: ضربه آکروباتیک احمد نوراللهی روی کرنر ارسالی با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 81: شوت ژاوی روی یک ضربه ماشته چسبیده به محوطه جریمه پرسپولیس با برخورد به نوک انگشتان بیرانوند به کرنر رفت.
دقیقه 82: بوعلام خوخی در تعلل مدافعان پرسپولیس در موقعیتی مناسب برای باز کردن دروازه قرار گرفت که با سیو دیدنی بیرانوند توپ راهی به دروازه نیافت.
دقیقه 89: روی یک ضدحمله سریع و همه جانبه از پرسپولیس، با فرار شیری، سانتر دیدنی این بازیکن برای اسدی او را در موقعیت خوب قرار داد که ضربه پای چپ این بازیکن را دروازه بان دفع کرد. 

7413