برنامه های تلویزیونی ایران در به در به دنبال ژاوی/ با قیمت برنامه نود و 120 هم مصاحبه نمی کند!

برنامه های تلویزیونی ایران در به در به دنبال ژاوی/ با قیمت برنامه نود و 120 هم مصاحبه نمی کند!

سایت رسمی فوتبالی – ژاوی هرناندز اسطوره فوتبال اسپانیا و بارسلونا امشب (دوشنبه) برای آخرین بار به عنوان بازیکن وارد میادین فوتبال می شود تا به 22 سال دوران بازی خود خاتمه بخشد و رسما وارد دنیای مربیگری شود.

به گزارش فوتبالی، هر چند که حذف زودهنگام پرسپولیس و قطعی شدن صعود السد از لیگ قهرمانان آسیا باعث شده تا بازی امشب میان سرخپوشان و تیم قطری از نظر نتیجه برای پرسپولیس اهمیت چندانی نداشته باشد اما السد که صعود کرده، می خواهد به عنوان تیم اول از گروهش صعود کند.  مهم تر از همه اینها، امشب آخرین بازی دوران فوتبال ژاوی است. این اتفاق باعث خواهد شد تا ستاره سابق تیم ملی اسپانیا امشب در کانون توجه باشد. تیم قطری حتی جانشین او را هم انتخاب کرده و مذاکراتی جدی با فرانک ریبری هافبک فرانسوی بایرن مونیخ داشته است. جذابیت های آخرین بازی دوران فوتبال ژاوی در ورزشگاه آزادی باعث شد تا چند برنامه ورزشی صدا و سیما به دنبال آن باشند تا از فرصت سفر فوق ستاره اسپانیایی به تهران استفاده کنند و به امید ضبط مصاحبه اختصاصی با او، برنامه های این هفته شان را داغ کنند اما مذاکرات اولیه آنها با نزدیکان ژاوی به بن بست خورده است.

از 25 هزار دلار تا 100 هزار دلار

در روزهای اخیر برخی از عوامل چند برنامه تلویزیونی به هتل محل اقامت باشگاه السد در تهران (اسپیناس پالاس) رفته اند تا سر گفت و گو را با ژاوی باز کنند که البته در آن جا با وینفرد شفر سرمربی اخراجی استقلال هم مواجه شدند که این روزها اوقاتش را در کافی شاپ این هتل سپری می کند. ظاهرا شفر هر روز برای صرف ناهار به رستوران این هتل می رود و پس از صرف ناهار تا پایان عصر در کافه این هتل می نشیند و با تلفن همراه و تبلتش سرگرم می شود. جالب اینجاست که رسانه ها به سراغ شفر نرفتند و خود شفر هم با دیدن مجریان و گزارشگران و خبرنگاران، سرش را پایین می انداخت و چیز خاصی نمی گفت. او یکی دو باری هم فریرا سرمربی السد قطر هم همکلام شده و با او در کافی شاپ اسپیناس پالاس صحبت کرد.اما بشنوید از ماجرای مصاحبه با ژاوی که در نوع خودش جالب و خواندنی است. شنیده ها حاکی از آن است که مبلغ درخواستی ستاره اسپانیایی برای آنها خیلی بالا بوده و به همین خاطراز مصاحبه منصرف شده اند. ژاوی مثل سایر فوتبالیست های حرفه‌ای جهان برای گفتگوی ویدئویی زنده درخواست مالی داشته است.

امروز خبرنگاران و گزارشگران فوتبالی به هتل اسپیناس پالاس رفتند تا بدانند ماجرای گفت و گو نکردن ژاوی با رسانه های ایرانی چیست. سعید الانصاری مدیر رسانه ای تیم السد در گفت و گو با فوتبالی تقاضای چندین برنامه تلویزیونی ایرانی را تایید کرد و گفت: چندین برنامه تلویزیونی به ما از طرق مختلف پیغام داده اند که می خواهند با ژاوی و چند ستاره دیگر السد قطر مصاحبه کنند که ما با توجه به قراردادهای این بازیکنان، چنین اجازه ای نداده ایم. این مصاحبه ها باید با اجازه مدیر برنامه های این بازیکنان باشد و آنها هر کدام برای مصاحبه شرط و شروط خود را دارند.»

در این مدیراجرایی تیم السد قطر هم تاکید کرد که ژاوی برای گفت و گو شروط مختلفی دارد و البته شرط اصلی او این است که یک یا دو خبرنگار از منطقه کاتالونیا کنار او باشند و صحبتهایش را به صورت دقیق ترجمه کنند. او چون قرار است از فوتبال خداحافظی کند ماجرا بیشتر فرق می کند.» مدیراجرایی تیم السد قطر در پایان صحبتهایش گفت برای گفت و گو مدیربرنامه ژاوی از مصاحبه کنندگان پول می گیرد اما رقمی که او می گیرد نسبت به جایی که با او مصاحبه می کند فرق می کند. اینکه مصاحبه حضوری باشد یا به صورت اسکایپی و اینترنتی و حتی صوتی رقم های مختلفی دارد.»

آخرین پیشنهاد رسمی مربوط به عادل فردوسی پور

در کنار تیم السد علاوه بر عوامل این تیم که از کشور قطر هستند نمایندگان سفارت قطر که همه به فارسی هم مسلط هستند حضور دارند. خبرنگار فوتبالی با یکی از کسانی که نزدیک به کاروان السد بود در لابی هتل اسپیناس پالاس صحبت کرد و او گفت که با توجه به نرخی که ژاوی دارد، رسانه های ایرانی قادر به پرداخت این پول نیستند:« پیش از اتفاقات امروز و تقاضاهایی که بدست باشگاه السد رسیده است، آخرین بار عادل فردوسی پور برای  برنامه نود یا برنامه 120 پیشنهاد مصاحبه حضوری داد. نمی دانم که دقیقا برای کدام برنامه بود. دو مقطع بود یا  یک مقطع اما، آنها گفتند 25000 دلارمی توانند هزینه کنند تا ژاوی را به استودیو ببرند که در نهایت این رقم را ژاوی قبول نکرد.» این شخص ایرانی – قطری ادامه داد:« برخی برنامه ها نام مهرداد مسعودی را برای واسطه شدن مطرح کرده اند و برخی هم به ناتان قبادی اشاره کرده اند. شاید ناتان قبادی تنها کسی باشد که بتواند برای رسانه های ایرانی، واسطه مصاحبه ژاوی شود، چه بسا که چندین و چند بار هم این کار را کرده و ژاوی را به برنامه 120 برده است.» این شخص ایرانی – قطری همچنان یادش نمی آید که فردوسی پور، ژاوی را برای برنامه نود می خواسته یا 120 اما ادامه می دهد:«فکر کنم فردوسی پور نتوانست بیش از 25000 هزار دلار پرداخت کند و به همین دلیل سراغ ناتان قبادی رفت و او ژاوی را به صورت اینترنتی روی آنتن برنامه 120 برد.» این فرد ایرانی – قطری که همواره در کنار تیم های قطری در تهران حضور دارد گفت:« فردوسی پور و نزدیکانش سال گذشته و در زمان سفر السد به تهران برای دو بازی با استقلال و پرسپولیس تلاش کردند تا با ژاوی صحبت کنند اما همانطور که گفتم در آن زمان هافبک اسپانیایی 25 هزار دلار طلب کرد که در نهایت برنامه نود حاضر به پرداخت این مبلغ نشد. نمایندگان رسانه هایی که طی دیروز و امروز به هتل اسپیناس پالاس آمده بودند با شنیدن این ارقام پا به فرار گذاشتند(می خندد) حالا ژاوی از برنامه های تلویزیونی هم حداقل 25 هزار دلار طلب کرده که این مبلغ پایه است یعنی وقتی که برنامه های تلویزیونی در مورد مبلغ مذکور چراغ سبز نشان دادند، مذاکرات در مورد این که این مبلغ بیشتر باشد یا نه، به صورت جدی تری پیگیری خواهد شد.»

وقتی که تیر برنامه های تلویزیونی برای مصاحبه با ژاوی به سنگ خورد به سراغ دیگر ستاره های السد نظیر بغداد بونجاح رفتند که باز هم نتیجه مثبتی نگرفتند چرا که مدیر ورزشی السد آنها را به مدیربرنامه های این ستاره ها ارجاع داد و اعلام کرد که اگر قصد صحبت با آنها را دارند در ابتدا باید از مدیر برنامه هایشان رضایت بگیرند. به نظر می رسد که بر خلاف فوتبال ایران که مصاحبه گرفتن با بازیکنان به راحتی انجام می شود در باشگاه قطری ، نظم خاصی در این مورد وجود دارد و روش برخورد با ستاره ها در تیم های قطری همچون باشگاه های  اروپایی کاملا حرفه ای است.