پیش بازی پرسپولیس - السد؛ اعاده حیثیت قهرمان! / ژاوی در آزادی اشک می ریزد؟

پیش بازی پرسپولیس - السد؛ اعاده حیثیت قهرمان! / ژاوی در آزادی اشک می ریزد؟

وب سایت رسمی فوتبالی- در آخرین پیکار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس ایران در ورزشگاه آزادی پذیرای السد قطر و ژاوی خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، شاگردان برانکو ایوانکوویچ با اینکه از رسیدن به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا بازمانده اند اما امشب برای اعاده حیثیت خود به جنگ تیم صعود کرده السد قطر می روند.

قهرمان ایران و قطر در حالی به مصاف هم می روند که سرنوشت گروه مشخص شده است. پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده و هیچ شانسی برای صعود ندارد ولی السد صعود خود را قطعی و به دنبال کسب مقام اولی است.

شاگردان برانکو از 5 بازی گذشته خود یک پیروزی، یک تساوی و 3 شکست را به دست آوردند. سرخ ها 4 گل زدند و 5 گل نیز خوردند و با 4 امتیاز در قعر جدول قرار گرفته اند.

با این حال بازیکنان پرسپولیس در پیکارهای داخلی عملکرد به مراتب بهتری داشته اند. آنها در نیمه نهایی جام حذفی حضور دارند و قهرمان لیگ برتر ایران شده اند و به غیر از لیگ قهرمانان آسیا، در کل فصل خوبی را داشته اند.

در سوی مقابل السد که قهرمانی لیگ داخلی این کشور را بدست آورده در آسیا نیز از 5 بازی خود با کسب 3 برد، یک تساوی و یک شکست 10 امتیاز دشت کرده اند و امشب با یک تساوی می توانند اولی خود را در گروه تضمین کنند.

اما به سراغ نتایج پرسپولیس برویم؛ فینالیست فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، این فصل در گروه D، با السد قطر، الاهلی عربستان و پاختاکور ازبکستان همگروه بود. سرخ‌پوشان در اولین بازی در تهران مقابل پاختاکور به تساوی یک بر یک دست یافتند و شاید همین 2 امتیاز از دست رفته از مهم ترین دلالیل ناکامیشان بود. آنها در دومین بازی مقابل السد در قطر شکست خوردند. شاگردان برانکو در سومین بازی تیم الاهلی عربستان را دو بر صفر شکست داده و امیدوار به صعود شدند، اما در دیدار برگشت و در عین ناباوری حریف تیم متزلزل سعودی نشدند و دو بر یک نتیجه را واگذار کردند. دو بازی پایانی تیم پرسپولیس، حتی می‌توانست این تیم را صدرنشین کند، اما شکست یک بر صفر در زمین پاختاکور، آنها را یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی ناامید کرد.

فارغ از دیدار تشریفاتی پرسپولیس با السد قطر، می‌توان به این دیدار از زوایای دیگری نگاه کرد. مورد اول، تقابل تکراری این دو تیم در یکی دو سال اخیر است. فصل گذشته نیز تیم پرسپولیس با السد همگروه بود. مهم‌ترین بازی این دو تیم نیمه نهایی فصل گذشته بود، جایی که سرخ‌پوشان یک بر صفر السد را در قطر شکست دادند. در تهران تیم پرسولیس با تساوی یک بر یک راهی فینال شد تا یاران ژاوی از رسیدن به فینال محروم شوند.

ضمن اینکه در جلسه هماهنگی این بازی مقرر شد پرسپولیس با لباس های همیشگی قرمز رنگ خود وارد زمین شود و تیم میهمان نیز پیراهن های زرد رنگ خود را بر تن کند.

 گفتنی است در بازی نیمه نهایی فصل پیش آسیا نیز السد این لباس خود را بر تن کرده بود و با نتیجه مساوی یک بر یک مقابل پرسپولیس در نهایت از دور رقابت ها حذف شد. البته آن ها با لباس های زرد خود موفق شدند ۳- ۱ استقلال را شکست دهند و در واقع با این رنگ هنوز شکستی در آزادی نداشته اند.

 همچنین دروازه بان پرسپولیس در این بازی سرمه ای پوش خواهد بود و گلر السد نیز از لباس بنفش استفاده می‌کند.

از طرفی شاید این پیکار آخرین بازی ژاوی کاپیتان فعلی السد و سابق بارسلونا در دنیای فوتبال باشد و از همین رو امکان دارد هواداران پرشور پرسپولیس برای این اسطوره دنیای فوتبال بدرقه باشکوه و خودجوشی را برگزار کنند.

هفته ششم دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا

 پرسپولیس ایران - السد قطر 

دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 

تهران، ورزشگاه آزادی، ساعت 21:00  

تیم داوری: کریشانتا پررا، کمک‌ها: هاتونگا پالیتا و نمل پریانگا، داور چهارم: محمود سالم سعید از عمان، نماینده مسابقه: جارگر سوخباتار از مغولستان، ناظر داوری: سلراجن موبرامانیام از مالزی

بازی پیشین: پاختاکور 1 - پرسپولیس صفر؛ السد 2 - الاهلی عربستان یک

رتبه دو تیم: پرسپولیس با 5 بازی و 4 امتیاز در رده چهارم و السد با 5 بازی و 10 امتیاز در رده نخست گروه D قرار دارند.

محروم: -

2526